Promenad och semla

Idag tog jag mig en promenad och faktiskt så unnade jag mig en semla dagen till ära. Den var så goood och jag tänker inte ha dåligt samvete för den.

Blir så glad av att det faktiskt finns folk som längtar efter att jag ska uppdatera bloggen, men ibland vet jag bara inte vad jag ska skriva.. skriv gärna frågor osv så kanske jag kommer med inlägg som besvarar frågan.

Har gått upp 1 kg sista veckorna som jag inte vägt mig, men nu ska jag börja träna ordentligt.. 2 ggr vattengympa i veckan och försöka få till 2-3 långa promenader på minst 30 min. Hur ofta tränar ni?

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Jag försöker träna minst 3 dagar i veckan, men det är mest långa promenader för min del. Som blir när jag jobbar och hoppar över alla bussar :)

2010-02-16 @ 17:09:19
URL: http://www.frokenvitkig.com
Postat av: Nettan

Hej

Nej man ska inte ha dåligt samvete över en semla. Man måste få ta något gott ibland.



Jag tränar just nu ganska mycket. Jag kör ner till fitness-rummet nästan varje dag. Men vissa dagar går jag bara 30 minuter på löpbandet medans andra både går jag och "tränar" resten av kroppen också. Jag har som mål att ta minst en 30 minuters promenad varje dag. Bara under dessa veckor som jag har hållit på kan jag märka stor skillnad på mitt flås. Det har förbättrats mycket. När jag började hade jag en nära-döden-upplevelse när jag stod 5 minuter på crosstrainern. Idag stod jag 10 minuter och hade säkert klarat någon minut till.



Kämpa på :-)

Ha en bra kväll

2010-02-16 @ 22:14:46
URL: http://rosadrakar.blogspot.com/
Postat av: Markus

Du är jätteduktig :)

2010-02-17 @ 09:41:45
Postat av: Linda V

Du gjorde helt rätt som unnade dig semlan! Man lever bara en gång och då måste man få NJUTA.



Jag försöker ta promenader varje dag, men blir oftast 3-5 gånger i veckan "bara".

2010-02-17 @ 11:45:25
Postat av: Scrum

Man ska inte ha dåligt samvete när man unnar sig något gott. Avslappnat förhållningssätt är bäst.



Låter som en bra plan. Jag är inne på att göra något litet varje dag eller nästan varje dag istället för att träna hårt 2-3 ggr/v. Men det har väl mest att göra med min sjukgymnastik.

Promenader är jättebra och underskattad träning, speciellt när syftet är viktnedgång.



Kramar

2010-02-17 @ 15:02:06
URL: http://scrumdiddlyumptious.blogg.se/
Postat av: Mib

Låter gott med semla. Jag har inte ätit nån sån än, men det blir väl snart :-9

2010-02-18 @ 21:18:02
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: The Warriorness

Vad gott med semla!



Jag tränar alldeles för lite. Ska börja simma 2 ggr/v är det tänkt, men det blir aldrig av. Måste ta tag i det där - snart! Borde promenera mer, men det är ju så tråkigt när man är själv! :-(



Åh, frågor! Hm.. Hur gammal är du? Är du gift? Hur länge har du och din partner varit ett par? Vart bor du någonstans? (Övre-, mellersta-, nedre Sverige? Län?) Har du många runt om kring dej som stöttar dej i din vikt kamp? (Eller är du som jag, i stort sett ensam?) Nåja, det är vad jag kommer på för tillfället. :-)

2010-02-19 @ 01:16:06
URL: http://thewarriorness.wordpress.com
Postat av: Carro

Njut av Semlan! Tycker jag låter som en bra idé, ingen idé att ha dålig samvete över det!



Jag tränar minst 2 ggr/veckan! Men har nu varit sjuk och kommit av mig. Men jag försöker även gå 30 min promenad om dagen. Lite jobbigt i detta väder, men så fort det blir varmare är jag ute och rör mig igen! :)



Lycka till och kämpa på! :)

2010-02-19 @ 08:00:10
URL: http://thevolup.blogg.se/
Postat av: Sessan

Ibland får man unna sig nåt gott. =)



Jag vet inte hur ofta jag tränar, eller just nu blir det mest ut och gå. Försöker väl ut och gå varje dag men nu när det varit snöstorm har jag inte riktigt känt för att gå ut och gå! =P Men jag har skottat ut bilen två dagar nu och det känns i kroppen kan jag säga! =P Hehehe...



Puss & Kram

2010-02-21 @ 18:30:01
Postat av: Lisa (sjubarnsmamman)

Hej!

Skriver till dig som har tävlat hos mig tidigare. Jag har två nya tävlingar i min blogg. En tävling där man kan vinna valfria varor av ett värde på 350 kr från kalasbolaget. En tävling där man kan vinna massageolja på

150 ml från lovebox. Är du intresserad så kika gärna in.



http://www.sjubarnsmamma.com



Ha en fin dag!

2010-02-26 @ 10:40:10
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Mib

Hej. Jag har tränat för många år sen på gym och tyckte det var kul. Hade nu tänkt börja simma men kommer inte igång alls. Promenader blir det ibland, men borde mera. Tänker ofta att resten av livet måste reda upp sig först innan jag tänker på mig själv och min kropp, men det reder ju aldrig upp sig så jag kommer aldrig dit.

Jag vill alla fall säga att du är duktig. Kom igen! Hejja på!

Förresten en fråga: har du nån speciell diet eller kost som du håller dig till på nåt sätt?

Jag är lite inne på LCHF tankar just nu. Tror det skulle passa mig.

Ha det bra!

2010-02-26 @ 20:47:30
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Mib

Hej. Jag har tränat för många år sen på gym och tyckte det var kul. Hade nu tänkt börja simma men kommer inte igång alls. Promenader blir det ibland, men borde mera. Tänker ofta att resten av livet måste reda upp sig först innan jag tänker på mig själv och min kropp, men det reder ju aldrig upp sig så jag kommer aldrig dit.

Jag vill alla fall säga att du är duktig. Kom igen! Hejja på!

Förresten en fråga: har du nån speciell diet eller kost som du håller dig till på nåt sätt?

Jag är lite inne på LCHF tankar just nu. Tror det skulle passa mig.

Ha det bra!

2010-02-26 @ 20:47:30
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Lisa (sjubarnsmamman)

Jag ska oxå börja träna. Har bestämt mig att börja på måndag.

Lycka till!

2010-02-27 @ 13:52:28
URL: http://www.sjubarnsmamma.com

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0