Fan oxå

Blev ingen vattengympa idag, körde Wii fit igår ganska hårt.. det tyckte inte mina magmuskler om.. är då jävla dålig i magen idag =( Har lugnat sig men någon vattengympa vågar jag mig inte på.. Får bli nästa måndag.. =( Även fast jag var nervös så hade jag sett fram emot det.

Promenad imorgon istället med en god vän =)

Imorgon gäller det

..då börjar vattengympan för min del.. är så nervös.. vet egentligen inte varför men det är jag.. jobbigt som satan!! =(

Hatar folk som glor och får för mig att alla tittar på mig när jag är lättklädd.. =(


Usch vilken helg

Har jobbat i helgen och det har varit stressigt.. det är inte bra för mitt matintag för är jag stressad så äter jag vad jag kommer åt osv. Kakor, godis mm.. vad som helst.. bara roffar åt mig.. mår så dåligt pga det.. vågar inte väga mig..

men imorgon ska jag promenera en lång runda för första gången på flera veckor. Känner mig någorlunda ok nu.. så ska testa iaf..

bjuder på en tävling igen, försöker tävla om fina saker till en ev. framtida bebis..


”Jag är med och tävlar hos Sjubarnsmamma om en
napp + napphållare och matchande pipmugg från Elodie Details. Tävlingen sponsras av Barnlycka.

Tävlingen avslutas 30/1 kl 21.00. Var med du också!”

biggest loser?

Lite sugen är jag på att söka.. ska jag eller inte? Det är frågan..

Dela med mig med era tankar om programmet..

En tävling bjuder vi på oxå:



" Jag tävlar hos Dolce Bambini om ett presentkort från Minodino, till ett värde av 250 kronor.
Var med och tävla du också.
"

nyttigt och billigt bröd?

Någon som har något nyttigt och billigt bröd att dela med sig?? Bakar allt matbröd själv och har lite dålig fantasi för tillfället..!!


Bra dagar..

Är så himla positiv och motiverad för tillfället.. det är skönt! Men blir oxå lite rädd att jag ska bli omotiverad och vad det kan innebära. Fast så ska jag inte tänka, det är nu det handlar om och inte sen.

Har jobbat två dagar och det har gått bra, har varit sugen på att äta onyttigheter osv. Men jag har inte det =) Igår tog jag nötter istället för chokladen som det bjöds på i fikarummet. Är superstolt, två hela dagar! Hemma går det oftast bra men på jobbet är det förjävligt =(

Har förresten fortfarande inte fått min mens, haft mensvärk till och från sen i förrgår och idag har jag mått lite illa. Men snart dyker den nog upp..

Sen ska jag tipsa om en tävling hos Diana om valfritt plagg hos Röda hund.

bara 9 hg kvar

ja nu är det bara 9 hg kvar till mitt första delmål här på bloggen.. men det är 7,9 kg kvar till min berlock =) Vad tycker ni, 3 eller 5 kg som delmål? att sätta upp de 10 kg som delmål känns för mycket.. nu har jag ju var 3 kg som delmål.. mycket svammel nu känner jag..

men åter till det som jag skrev i gårdagens blogg.. ni ska få veta något om mig vid nästa delmål tänkte jag.. mejla mig era frågor på [email protected] så väljer jag ut någon när jag nått målet =)

Idag var det kalas, blev en del strunt men det känns ändå bra. Att jag liksom kunde unna mig det efter att jag gjort så bra ifrån mig i veckan. Vräkte liksom inte i mig som jag gjort innan utan tänkte efter innan jag åt något.

tävla om kläder


”Jag är med och tävlar hos Carolina om ett presentkort värt 250 kr hos Okidoki Barnkläder!”


Minus på vågen

2 kg minus på vågen sen i måndags.. är så jävla glad och stolt över mig själv.. och jag har inte ätit onyttigheter sen i söndags =) Klarade första veckan galant om jag får säga det själv..

Men gårdagen var så jobbig, var godissugen hela tiden.. hade godisklubbor i skafferiet men tog ingen!

1,9 kg kvar till första delmålet =) tänkte att ni skulle få veta EN sak om mig då.. så ni får fundera på vad ni vill veta..

Idag ska jag köpa popcorn, är så sugen på det.. bättre än godis =)

Lägger in en liten tävling oxå =)


blev en bra dag trots allt..

Ställde mig på vågen imorse och jag har gått ner det jag gick upp över jul och nyår på två dagar endast genom att äta mindre mat vid middagen och inga sötsaker. Är såå stolt över mig själv!!

Idag hade vi besök och jag tinade upp muffins som vi bjöd på.. tror ni jag tog någon? Nix jag lyckades stå emot. Var faktiskt inte sugen på det. Tog två kardemummaskorpor istället =) Kanske inte det nyttigaste men mycket bättre än muffinsen!

Och nyss tog jag ett kort pass på Wii Fit, känner mig som en ny människa! =)

Men vattengympa nästa vecka får nog vänta en vecka till, vågar inte riskera att astman blir värre.. får bli promenader sålänge =)

Det bästa av allt, INGEN mens =)



Kramen är till alla er som skriver så snälla
och peppande kommentarer!!

Negativt test

skittestet är negativt och inte har jag sovit en blund inatt pga hosta och andra anledningar :-( ganska nere nu!

Då kan väl mensen komma om nu testet ska vara negativt..

Tävlingar



Tävla om denna filten eller en annan hos Älskade hjärtegryn.

Tävlingen pågår tom 10 jan.



"Jag deltar i utlottningen om ett presentkort från Okidoki barnkläder hos Tant Ulrika!"

Tävlingen slutar 13 jan.

jävla kycklingrulle

Var iväg idag på fm utan att ha ätit frukost innan och det slutar aldrig bra. Köpte med mig brunch till mig och sambon på vägen hem iform av två kycklingrullar och falafelbullar. Mumma men inte nyttigt!!

Men inga sötsaker än idag, dricker te så fort jag blir sugen på något sött.. lura hjärnan lite =)

Sen så har jag bara tagit en portion mat varje dag nu i tre dagar. Att jag äter mer än en portion vid varje måltid och sötsaker är mitt stora problem!! Äter när jag får ångest, som så många andra av er där ute.

Imorgon är det testdag om mensen inte dykt upp, ska bli spännande.. har haft värsta svallningarna nu i någon timme, måste se roligt ut här hemma.. jag går och öppnar balkongdörren och sambon går och stänger för han tycker ju att det är kallt =P haha

+1 kg

Det är vad jag gått upp över jul och nyår idag när jag ställde mig på vågen, trodde det skulle vara mycket mer men det var det inte.. men att det var på plus är givetvis inte ok.. Hur har det gått för er andra under jul och nyår?

Är så glad att det är så många som börjat läsa min blogg och framförallt kommenterar.. på ett inlägg häromdagen hade jag 22 kommentarer, man blir helt upprymd och glad av det =) Tänk att folk faktiskt vill läsa det man skriver!

Har kommit på en ny grej som ska få mig att vilja sträva efter mina mål, har gjort en överenskommelse med sambon att när jag kommit ner till 130 kg så får jag köpa en ny pandoraberlock. Hoppas att det ska få mig ännu mer motiverad. Givetvis är en framtida graviditet oxå en supermotivation.

Vad får er motiverade?


Nytt år, nya möjligheter, nya tag

Allt kan bara bli bättre, ska ge mig fan på att jag ska gå ner i vikt, få en anställning, bli gravid. Detta kommer bli det bästa året någonsin, känner det på mig!

Ska förändra mitt sätt att tänka, finns inga problem.. finns bara lösningar. Saker och ting blir bara så jobbigt som man gör det till. Eller hur?

Gjorde ett grav-test för skojs skull idag men det var neg. Vet ju inte riktigt när jag ska ha min mens, utifrån föregående cykler så ska jag ha den någon gång mellan 25 dec-3 jan. Än sålänge syns ingen mens till. Får väl se om den dyker upp som den ska eller om den ska trilskas med mig igen.

Vattengympan får vänta en vecka till tror jag, har inte mått så bra i helgen.


RSS 2.0