IBS?

Nu tror läkarna att jag "bara" har IBS, de hittade inget på rektoskopin.. så jag ska göra en koloskopi och ev. gastroskopi.. alla undersökningarna behövs för att fastställa att det är IBS och inget annat som spökar..

Fortfarande ingen mens men hugg emellanåt.. måtte den bara dyka upp.. vill inte behöva vänta ända till augusti på att få påbörja behandling.. om jag ens får det, tydligen får man inte ha över en viss bmi.. i tisdags var det ett år sedan jag slutade med p-pillrena.. det känns som igår men ändå så långt borta.. då var jag ju naiv nog att tro att jag skulle ha en liten i mina armar.. men inget gryn så långt ögat kan nå :(

Vikten står mer eller mindre still.. något hg upp och ner.. har även fått veta att vattengympan har uppehåll i sommar, eller de har två pass i veckan men de är när jag jobbar bägge två. Så nu vet jag inte vad jag ska träna.. köpa en crosstrainer eller gympakort? Betvivlar på att jag pallar styrketräna.. tycker det är så tråkigt och dessutom så har jag gratis gymkort genom jobbet om jag skulle få för mig att vilja..


Kommentarer
Postat av: Linda V

Hört en del som har testat powerwalk som tycker att det fungerar bra. Något som kanske är värt att prova? jag vet inte alls mycket om det, men du får väl googla. :)



Hoppas att du ska få en liten snart!

2010-05-06 @ 10:49:32
Postat av: Stina

Hej du goa!

Jag kan tänka mig att det är lite jobbigt för dig. Hoppas att allt går vägen och att du har en kotte i dina armar om ett tag.

Kram Stina

2010-05-06 @ 11:01:56
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Ja lila är också fint!!

För mig är det viktigt att gympan är rolig annars slutar jag och går upp igen. Har hypoteros och ökat min vikt med 40 kg de senaste åren så resultaten är små,men jag brukar dansa i vardagsrummet till bra musik och glömma bort att jag rör på mig:)Likaså är det härligt att promenera och glutta på allt som växer där ute. Trädgårdsarbete är en annan favorit som verkligen får i gång min förbränning så här års. Det gäller att hitta något som passar ens personlighet och njuta av livet också.

Ser att du tagit en hel del kilon,jättebra!!

Bli inte missmodig för att du står stilla ibland,det gör det emellanåt,bara fortsätt...keep on...Kramar/ M-L

2010-05-06 @ 11:12:40
URL: http://nyttochslitet.blogspot.com
Postat av: Annika

USch vad jobbigt med en massa undersökningar, hoppas de leder nån vart för dig!



Sv: Släkten är väl underbar ;) hehe, ja älgkött är en riktig lyx min moster skämmer bort oss med, så gott! =D

2010-05-06 @ 12:40:15
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Scrum

Usch vad mycket skit.

Så mycket på en gång. Då är det inte lätt att hitta motivationen till att fortsätta kämpa. Och såna riktigt jobbiga undersökningar med. :(

Jag hoppas du får alla svaren snart så du kan få hjälp och gå framåt istället för att stå still och vänta.

Tråkigt att höra att du kanske inte får behandling ändå. Men du har lyckats gå ner så här pass mkt i vikt trots PCO, så när du får svar på det andra och får hjälp med det så kanske du får lite energi till att gå ner till vad de nu har för gräns.



Jag tror det väntar en liten plutt där framme på er!!!

KRAMAR, T

2010-05-06 @ 12:40:34
URL: http://scrumdiddlyumptious.blogg.se/
Postat av: Scrum

Sv: Kul att veta att du orkar läsa den ibland iaf. Jag vet att man inte alltid orkar engagera sig i alla andras problem när man har egna upp över halsen.



Bra sagt om sörja.. Det är tufft, väldigt tufft.

Kramar

2010-05-06 @ 13:10:25
URL: http://scrumdiddlyumptious.blogg.se/
Postat av: Markus

Ibland känns allt så långt borta, men allt blir bra i slutändan!

2010-05-06 @ 16:54:13
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Usch stackare! Tips; dra ned på socker o kolhydrater. De hjälpte mig enormt. Se trodde också att jag hade IBS innan, men är nu HELT bra! Kram

2010-05-07 @ 12:51:54
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: clara

Tack!

Ett tips: I sommar har du världens chans att vara ute och gå och röra på dig. Själv längtar jag massor efter att kunna gå promenader tidigt på morgonen, men först måste Mini ut.

Jag tror på dig för att du har tydliga och rimla mål! Så tro på dig själv!

2010-05-08 @ 08:50:38
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Mib

Hej! Det där IBS har jag. Det är inte så himla jobbigt när man väl lär sig att förstå det liksom. Man lär sig leva med det med andra ord. Jag har haft det länge nu så jag vet ganska exakt vad jag ska äta och inte. Sånt är väldigt individuellt, men jag klarar inte pasta, fiberrik mat, nötter, kaffe och stekt mat. Sen fuskar jag ibland. Men då vet jag också att jag kommer att bli dålig så då får man lägga in fusket till såna dagar som man vet att man har tid att må dåligt ;-) Jag älskar nämligen nötter så det bara kan jag inte vara utan helt. Ibland äter jag det alltså på fredagar eftersom det är helt okej att vara dålig på lördagen och söndagen...

Lycka till med allt!

2010-05-08 @ 09:24:00
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Mib

starka kryddor glömde jag. Speciellt chilikryddor går inte.

2010-05-08 @ 09:24:51
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Sessan

Jag tror mer på att gå ut och gå än styrketräna för din del, eftersom jag tror att du mer vill ha fettförbränning än att bygga muskler. =) Så ut och gå är ju härligt när vädret tillåter det.



Hoppas att du får all den behandling du behöver för att bli bra! <3



Puss

2010-05-10 @ 20:40:39
Postat av: Erika

Ush & fy m massa undersökningar, håller tummar & tår för dom hittar felet m dig.

Här går det sakta men säkert åt rätt håll, snart nått mål 1 hos dietisten 50 kg, ligger 1hg under. Hoppas att jasg ligger på 50+ i vikt efter helgen

2010-05-12 @ 17:30:40
URL: http://carpediem.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Hej hitta din blogg via fl.

Läser om att de tror du har ibs. jag fick den diagnosen för tre år sedan. förra året gjorde jag ett saliv och urin prov från scanlab vilket visade att jag hade hypo 2 alltså problem med sköldkörteln men de syns inte på blodprover. jag fick levaxin och nu har jag ägglåsning!! vilket jag inte haft på evigheter. samt min pco som blivit bättre. Hypo två orsakar iaf frysna fötter, svårt att gå ner i vikt, kolhydratsug + söt sug, tubbel att bli gravid/behålla banret, mestruations problem osv.

Tänkte om det kanske är något du lider av? för jag accepterade iaf inte ibs som en sjukdom. även min mage blev bättre efter levaxinet..så om du känner igen något av dessa tecken tycker jag du ska kontakta scanlabb! vad är det att förlora?



Mvh

Sandra

2010-05-13 @ 16:23:02
Postat av: Mib

Funderar på om IBS och sköldkörtelproblem hör ihop på nåt vis... eller kanske inte.... men jag har båda två alla fall. Man lär sig leva med det också. Hypo 2 är jag lite osäker på vad det är, men antar att det hör ihop med nånslags struma eller?

2010-06-02 @ 20:39:52
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Maja

Dansa runt hemma funkar alltid bra när man inte kommer på hur man ska träna:)

2010-06-02 @ 21:03:35
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Plutten

Hej!



Jag vet hur det är, det här med "bara" IBS. Jag är i en utredning om det nu, har dragits med problemen i ett års tid och först nu gör dom något åt det. Läkarna är ignoranta, men jag hoppas dom fattar allvaret när jag nu varit sjukskriven i fem veckor pga det...



Hoppas att allt blir bra! Kramisar

2010-06-02 @ 21:20:14
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: lucke

Najs blogg du! :P

2010-06-02 @ 21:39:03
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad är det för behandling du hoppas på?

2010-06-02 @ 23:57:16
URL: http://minprinsessaminaprinsar.com
Postat av: Josefine

Jag har IBS från och till!

NU har jag inte haft det på väldigt länge! Men de beror ju mycket på stress!



När man har ibs så kan man INTE äta fullkorn! Då får du springa på toa hela dagen! De va de jag absolut inte kunde äta när jag får min IBS. De finns fullkorns ersättning man kan äta tror jag!

En bit fullkorns macka så va det liksom kört!

SÅ låt bli fullkorn! Och fet mat som hamburgare och kebabb och mjölk blev också jobbigt!

2010-08-01 @ 21:25:40
URL: http://josefineflin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0