Positiva tankar

När jag läser alla goa och peppande kommentarer jag fått så får jag mig en tankeställare.. det är ju faktiskt 17 kg jag gått ner, 17 kg!!! Det är inte klokt egentligen.. det är 17 mjölkpaket..

Man fastnar i att man tänker på hur mycket mer man behöver gå ner istället för att se det man faktiskt har gått ner.. tror att om man ser alla kg som är kvar så kommer man tappa motivationen, tror det gäller att fokusera på det man har gått ner och lyckats med :)

För 3-4 år sedan kunde jag inte gå någon längre sträcka utan att bli andfådd och nu klarar jag så mycket mer, har så goa människor omkring mig som påtalar det för mig.


Överviktsenheten

Kom på nu att jag inte berättat att jag fått remiss dit av gyn när jag var där. Tycker egentligen att det är sen när jag redan gått ner 17 kg själv men jag ska gå dit och se vad dem har att säga.

Fick papper hem för någon vecka sedan att jag ska ta blodprover och dygnsurin. Utifrån dem proverna så ska de se vart i kön jag hamnar men det är 8-10 månaders väntetid.

Gyn började snacka om att dem kunde hjälpa mig med näringsdrycker osv. Det är jag väldigt skeptisk till men som sagt, jag ska ge det en chans. Det måste jag ju.

Någon därute som varit på en överviktsenhet och kan berätta om sina erfarenheter?

jag sprang!!!

Kan ni fatta? Jag sprang 2,5 min på löpbandet i onsdags ;) blev helt förvånad själv.. gick 3 min och sen fick jag för mig att springa/jogga lite och jag orkade 1 min.. gick 3 min till och testa igen och orkade ytterligare 1 min.. =) gick några min till och testade jogga igen men då orkade jag bara 30 sek.. men jag blev inte lessen, för första gången någonsin orkade jag springa 2,5 min :D Så himla glad!! Var min förkylning som hindrade mig och inte min kropp.. Innan har jag varit slut när jag bara springer sista biten till bussen men det är jag inte längre och jag är bara andfådd en pyttestund =)

Tre träningstillfällen har det blivit denna veckan och imorgon har jag tid med instruktör igen för att gå igenom mitt program och ev. byta ut någon maskin och lägga tll en annan =) Dem är så himla goa på gymmet. Alla bryr sig verkligen om alla och det känns som om man känt instruktörerna alltid =)

Älskar mitt gym!!

Ny blogg, nya tag igen =)

Som ni ser så har jag bytt layout i bloggen :) är faktiskt mycket nöjd, lite småfix kvar men i det stora hela är den klar.. hittade en jätteduktig tjej som gör gratis bloggdesigns som man får ladda hem :) Så tack till dig om du läser detta, supernöjd är jag :)

Och ni som är uppmärksamma ser att jag har blivit lite mindre anonym och att jag ändrat min startvikt till den vikt där jag vägt som mest i livet.
Spånar lite på att öppna upp bloggen helt och sluta vara anonym men är halvanonym ett tag till ;) Vet inte om jag är redo att öppna upp mina tankar för alla som kanske vet vem jag är.
Vissa kanske tom kan lista ut vem man är..

52,56

..blev min tid på IForm-loppet.. så jag klarade mitt mål med råge :D Såååååå glad!! Hade ju som mål att klara loppet på under timmen :)

Igår var verkligen en lyckodag, fick min mens oxå.. dock är jag inte så glad för det idag då den kom i mängder och massa mensvärk.. mår så jävla illa och är såååå sugen på massor hela tiden!! Blir tokig..

Eftersom mensen kom så blir det inte vägning och mätning förrän nästa vecka :)

RSS 2.0