Äta rätt, träna rätt, knulla rätt - en gästbloggare

Här kommer gästinlägget från min kära vän som har bloggen 113 som jag berättade om i torsdags. Titta gärna in i hennes blogg och peppa henne i hennes viktkamp. Sedan vill jag tacka för att du ville skriva i min blogg =)

häromdagen fick jag ett sms från en god vän/inspirerande bloggerska.
Hon frågade mig om jag ville gästblogga hos henne och det ville jag absolut!

Vi är i samma sits - hårt tränandes för att äta rätt, träna rätt och knulla rätt. Ja det där sista låter kanske lite grovt, men det behövs ju faktiskt också. Om man vill ha ett litet kärleksgryn. Det vill ju vi. Ja, inte tillsammans då, utan med våra respektive.

Viktkamp och jag träffades på ett forum för några år sedan och har faktiskt aldrig träffats "In Real Life". Men det gör ingenting. Vi har en fin samhörighet med varandra.

Nu skulle ju inte det här bloggen handla om oss två, enbart. Främst ska det handla om barnlängtan. Kampen mot kilon. Precis vad hennes och även min blogg handlar om.

Att gå, månad efter månad och hoppas med hela kroppen på ett plus. Man överanalyserar allting. Råkar man vara sugen på ostbågar så visst fan är det cravings, är man lite gasig så nog sjutton är det graviditetssymtom, får man en extra finne så nog... ja ni förstår. Det där låter ju ändå rätt humoristiskt. Men det är ett litet helvete. I mitt fall så är det ingen PCO, det är vikten som felar påstår barnmorskorna så jag gör vad jag kan för att gå ned i vikt.

När jag skaffade mitt gymkort i december förra året så var det inte i ren desperation. För då hade jag gett upp, så sätt och vis. Jag trodde att jag alltid skulle vara en tjockis. Däremot behövde jag en hobby, för att slippa tänka..
Jag tränade nämligen en hel del "förr". Jag återupptäckte att det var roligt, härligt och beroendeframkallande. Det var skönt att känna musklerna arbeta, få träningsvärk och känna att man gjort något riktigt bra. Sakta kom mitt hopp tillbaka - jag skulle kanske lyckas gå ned i vikt? Men inga kilon försvann.. Till slut mätte jag mig istället och kom fram till att jag tappat flera centimetrar! Det var underbart! Och på den vägen är det...

Just nu? Ja, sen i dec har jag tappat -25cm sammanlagt över hela kroppen, varav 18cm i midjan!
Och vet ni vad... vågen har faktiskt också rört på sig, nedåt! -5kg visar det just nu.

Mina bästa tips att hålla motivationen uppe:

  • Träna med en eller flera vänner!
  • Gör träningen till ett intresse - tex följ lite träningsbloggar
  • Ha alltid gymbagen färdigpackad
  • MÄT istället för väg dig
//
113
108

Kommentarer
Postat av: Selma

Det där sista krävs också för att man ska vara glad och nöjd och orka med de där två första sakerna som ska vara rätt.

2011-08-20 @ 13:19:31
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Tomtan

JAg har mycket att lära....

Postat av: tess

Detta sätt att jobba är inget nytt. Vi har jobbat med bilder och tydliggöranden sedan vi fick diagnos. Kika gärna tillbaka i den kategorien så finns mycket av de hjälpmedel som vi använder.

2011-08-20 @ 16:47:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lôtten

Jättebra skrivet !! Och hur sjutton skulle man orka med något i livet om man inte fick ett "skott" ibland !!! En ny blogg att lägga bland favvosarna!!



Och Lycka till båda två med era barn-mål... :)

2011-08-20 @ 17:29:05
URL: http://lottensplace.blogg.se/
Postat av: jossan

Bra skrivet! :) lycka till båda två :)

2011-08-20 @ 18:18:31
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Vilket bra gästinlägg!



Sv: Ja eller hur, hemska ideal. Varför ska allt gå till överdrift? Varför är de inte redan förbjudna...?

2011-08-20 @ 20:20:04
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Härligt inspererande som vanligt!!! Titeln var bäst ;)

2011-08-21 @ 02:21:57
URL: http://fnulan.se
Postat av: 113

Kul att ni gillar det!

2011-08-21 @ 11:48:38
URL: http://hundratrettonkilo.blogg.se/
Postat av: Krönikören

Bra skrivet gästinlägg!

2011-08-22 @ 11:00:45
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Ullrika

Här kommer ytterligare ett lycka till till er båda! På alla vis :)

2011-09-01 @ 15:01:31
URL: http://ullrika.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0