Gott nytt år! :)

Vill tacka alla som funnits för mig både här på bloggen och i min närhet, hur stark ni än tycker att jag är så hade jag aldrig klarat det utan er stöttning! :)

Ni kan läsa en sammanfattning om mitt år i mitt senaste inlägg och mer djupgående om ni går tillbaka på året som gått.

Under 2012 är mitt mål att fortsätta mitt hårda kämpande för att få hjälp med att skaffa barn samt nå min målvikt. Jag har satt upp lite tysta träningsmål för mig själv som ni kanske får ta del av när det nya året anlänt :)

Jag är nyfiken på vad era mål med 2012 är samt vad ni skulle vilja läsa mer om i bloggen. Vill ni ha fler gästbloggare och isf vem?

Gott nytt år mina älskade bloggläsare, ni är de bästa man kan önska sig <3


Real Life - Årets prestation

Fick en inbjudan av Yohanna att vara med och delta i hennes Real Life som denna gången var Årets prestationer.

Man ska skriva saker som man är stolt över och vad man lyckats med.

Precis som för Yohanna så är det min livsstilsförändring. Vet inte vart jag ska börja men min största förändring i mitt liv är att träningen blivit en del av den på ett naturligt, nästan besatt sätt. När jag inte kan/hinner träna så saknar jag träningen något oerhört, det är väl min största hälsovinst. Vikten är en bonus även om jag är besatt av den, ska bli mitt nyårslöfte inför 2012.. att försöka strunta i vikten och gå på hur jag känner mig i kroppen.

Jag är stolt över att jag vågade stå upp för mig själv och byta PT, hade aldrig varit där jag är idag om jag inte gjort det. Har nog överlag blivit modigare under året med att säga vad jag tycker och tänker till folk i min närhet, inte bara mina nära och kära utan på jobbet osv. Har väl att göra med att jag fått mer självförtroende.

Fått upp min kondition och styrka till nästan de dubbla, trodde aldrig att jag skulle vara där jag är idag för ett år sedan. Minns mina två lopp, Blodomloppet och Vårruset där jag sprang mina sista metrar in i mål. Löpdrömmarna finns där =) Eller att orka träna heldagar utan att vara förstörd som jag gjort på mina tre training days under året. Har insett att jag älskar HÅRD träning och inget mesande, det är inget för mig =) Ge mig en utmaning så ska ni se att jag antar den ;) Fniss! Glöm inte att Svett är kärlek!

Mina "sjukdomar" mår förhållandevis bättre, levern gör bara ont emellanåt, PCOS verkar lugnt och har nog givit mig tillbaka ägglossningen, astman är stabil även utan astmamediciner samt IBS där skoven kommer mer sällan.

Jag är stolt över att jag helt ogenerat pratar med främlingar nu för tiden, vågar vara mig själv nästan helt ut direkt =) Detta har medfört att jag lärt känna fantastiska människor på gymmet, vissa har fått flytta in i mitt hjärta och vissa stannar vid trevliga ytliga bekantskaper.

Sen finns det såna saker som är självklara och ytliga för andra som att kunna gå in i vilken affär man vill och hitta snygga kläder, att kunna köpa snygga ringar på Glitter mm. För mig är detta en gråtfärdig känsla av lycka =)

Jag har hittat en kost som passar mig, utesluter inget och kör inte med några förbud. Balans är mitt ledord när det gäller maten.

Avslutar året med att stolt berätta att nu jäklar börjar mitt cyklande liv =)

Gå in hos Yohanna och anmäler er till Årets prestation! =)


God Jul! <3

Till er alla bloggvänner, ni är underbara!

Njut av julen och ät gott utan att få dåligt samvete =) för det ska jag göra!

God Jul! <3


Hälsoanalys nr 4

i tisdags gjorde jag min sista hälsoanalys, gick sådär. Vägningen gick inte bra;
* - 6 kg
* - 0,8% fett
* - 2,8 kg muskler =(
* - 1 poäng på inre fettet

Det som faktiskt gick bra och som jag är nöjd med är styrke- och konditionstesterna.
* jägarstolen 1,27
* plankan 1.24
* armhävningar 14 st
* rodd 2375 m på 10 min

Min teori att jag gått ner så mycket muskler är att jag inte vardagsmotionerar så mycket längre, eller rättare sagt inget! =(

Tänkte försöka fokusera på att förbättra mina tester istället för att fokusera på vågen så mycket.

Nästa hälsoanalys äger rum i slutet av april.


Lifestyle by Actic

Har gått halva hösten och funderat fram och tillbaka om jag skulle fortsätta med lifestyle steg 2, visste inte om att det fanns först men J informerade mig om det på ett av våra coachsamtal. Frågor som lurade hos mig;

* behöver jag betala pengar för att gå ner i vikt?
* har jag tillräckligt stöd utanför lifestyle för att klara de sista kilona?
* har jag verktygen för att klara det när jag nått målvikten?
* kanske jag skulle lägga dem pengarna på att köpa PT-timmar?
Osv..

Efter att ha pratat med mina nära och kära så hade jag till slut kommit till ett beslut.. Jag fortsätter, vet att jag inte skulle förlora anläggningens och J's stöd om jag tackat nej men är jag med i lifestyle så vet jag att de absolut finns där!

Nästa vecka gör jag min sista hälsoanalys på år 1. Är skitnervös, har lagt på mig lite pga ägglossning :( miss i planeringen!


Box

Igår boxades jag som vanligt varje torsdag, men skillnaden igår var att jag hade otrolig mycket mer kraft i slagen än jag brukar. Ändå tyckte jag att jag gjorde som jag brukar, men något annorlunda måste jag gjort. Kändes grymt bra efteråt och jag var inte helt förstörd. Kanske beror på att jag börjat tejpa min fot igen, den kanske tog så mycket energi innan att jag gjorde "dåligt" ifrån mig.

Nästa termin kommer jag inte kunna vara med på boxen särskilt många gånger, tyvärr.. den är flyttad till en dag då jag jobbar. Tur jag inte köpte boxhandskar för dem skulle ju ändå bara bli liggande. Så min plan efter jul/nyår är att ev. ta upp spinningen igen. Kan ibland sakna att svetta så att jag har en stoooor pöl under mig som jag gör när jag spinnar (spinner?).

Jag kommer iaf kunna fortsätta på BootCampen, det är jag glad för. Älskar den oxå! På måndag blir det att köra med en tjej som jobbar på gymmet egentligen =) Hon är grymt stark så jag kommer nog få ångra mig ;) haha


En 27-årings medicinlåda

Jag är 27 år och har en medicinlåda som är nästan lika full som en 77 årings. Det är inte lika farligt som det ser ut dock för denna räcker för två veckor. Tar enbart mediciner två ggr om dagen men det räcker, önskar att jag slapp dem helt men det kommer jag antagligen aldrig att göra.

Detta är vad jag tar;
* metformin för att hjälpa min pcos och bla sötsuget som kommer med den.
* loratadin mot damm och kvalsterallergi.
* kalcipos med D-vitamin som ett komplement till min kost eftersom jag är laktosintolerant och så sover jag bättre med dem.

Utöver detta tar jag astmamedicin och loperamid (förstoppande) mot min IBS.

Finns egentligen inte mycket jag kan ta bort av detta. Håller på eget bevåg på att ta bort mina regelbundna astmamediciner så att jag klarar mig på bara vid behovsmedicinen.


Crossfit

Jag fullkomligt älskade detta träningssätt!! Fruktansvärt jobbigt men så oerhört roligt.. det var precis vad jag sa när jag kände blodsmak i munnen =)

När J berättade vad och hur vi skulle göra under passet så frågade jag om han inte kunde döda mig direkt. Men kände mig förvånandsvärt pigg efteråt men jag hade ändå tagit ut mig till max under passet, mycket märklig känsla.

Det vi skulle göra var;
* 15 min uppvärming
* Benpress 5x5 med 90% av muskelstyrkan (146 kg för mig)
* 1000 m rodd så snabbt som möjligt (4,01 min)
* 50 st thrusters med stång (15 kg)
* 30 st pullups med 91 kg hjälp.

Efter det ordentlig stretch! =)

Det var jag och en annan tjej på passet, hon sa att det var jag som inspirerat henne att ta tag i sin träning och börja på lifestyle. Sånt värmer något otroligt!! ♥

Kan oxå avslöja att det snart kommer dyka upp en gästbloggare här hos mig igen. Personen i fråga har fått till nästa söndag på sig att klura på ett inlägg =)


RSS 2.0