Galet sugen

Idag är godissuget enormt.. blir tokig!! Åt en liten bit mörk choklad nyss men det hjälpte föga.. suck.. Hur gör ni när sötsuget blir för stort?

Annars känns det bra med maten nu för tiden, har bra balans.

Ska börja träna igen efter förkylningen denna veckan och det känns superbra. Ska bli oerhört skönt att komma igång igen =)


Minus igen =)

minus på vågen denna veckan oxå, dock inte så mycket som förra veckan men ändå =) -0,6 kg denna veckan.. så är nere på 129,1 kg =) Detta känns underbart!!


Någon frågade mig hur mycket jag ville gå ner i vikt.. mitt främsta mål är att komma under 100 kg men gärna ner emot 80 kg.. men vill inte tänka på hur mycket jag har att gå ner.. tar 10 kg i taget.. blir helt nere när jag tänker på att jag skulle behöva gå ner 50 kg.. då känns allt väldigt tungt.. Bättre att sätta små realistiska mål =) Eller som min pt och kollegor säger, sätta träningsmässiga mål istället.. Har ni några såna?


Igår slog bloggen rekord, 67 unika besökare.. detta är fantastiskt =) Tänk att så många hittat hit.. Trodde aldrig att min blogg skulle få så många läsare någonsin =) Får se hur många som stannar kvar som läsare.. vet att jag har några stammisar, tack för att ni finns!! ♥


Jag vann!

Jag var med i en tävling hos Jessina häromdagen och jag vann =) Vinsten var att man blev veckans bloggare, det har resulterat i att fler hittat hit =) Jag blir så himla glad av alla besökare och fina kommentarer jag får.

Vilka är ni som läser?

Hur hittade ni hit?

Vad vill ni läsa mer om?


Är nyfiken på er =)

Hittade en tävling att dela med mig =)

Var med och tävla om ett personligt namnhalsband med en vakande skyddsängel
där Du själv väljer vad som ska stå på,värde 189 kr!
Även valfri färg på skyddsängeln.
Tävlingen finns hos http://enelfindelmar.blogg.se/
Tävla tom 26/2.



Lyckligt gift

Nu när jag nått ytterligare ett minimål med att komma under 130 kg som jag gjorde denna veckan så kan jag berätta att jag numera är lyckligt gift sedan några månader tillbaka =) Känns underbart att ha en vacker man vid sin sida och att ha ytterligare en vacker ring på vänster ringfinger =)

Från förra fredagen till idag har jag gått ner 1,3 kg och är därmed nere på 129,7kg, har inte vägt så "lite" på typ 6-7 år =) Det är så underbart!!

Alla kollegor på jobbet är så himla goa och ger mig komplimanger varje dag, får minst en av någon varje dag och det är så himla skönt att höra att det faktiskt syns =) Men jag har själv börjat se det på kroppen nu, huden är mer lös på vissa ställen och måttbandet visar -4 cm sen i december =)

Skulle träffat min PT imorgon men det får vänta en vecka för jag har fått en förkylning =( Typiskt!!


Gott & Blandat

Det går med Lifestyle och jag trivs med programmet som sådant men är inte till hundra procent nöjd med min pt. Ska träffa honom för en ny hälsoanalys på fredag, får se hur det går. Kommer inte ha klarat mitt viktmål men diskuterade det med honom för några veckor sedan och har sån ångest för vikten. Pga min pcos så har jag så svårt att gå ner i vikt även fast jag äter och tränar bra. Så han sa att vi ska skippa viktmålet och sätta upp träningsmål för min del.

Men vikten börjar gå ner nu, känns superbra. Äter inte kolhydrater på kvällen längre och jag tror det är de som gör det. Förra helgen var vi bortbjudna och det bjöds på massa gott och jag "unnade" mig.. men var bara 3 hg upp på vågen.. tror det beror på att jag åt kolhydraterna på eftermiddagen och inte på kvällen.

Fick mens i veckan, känns så himla bra varje gång den kommer. Det innebär att jag funkar =) Klart jag blir lite ledsen att jag inte blir gravid men försöker se det så att jag har mer tid på mig att gå ner i vikt =)


Vill du bli buzzador?

Jag är med i buzzador och nu söker dem kvinnor som är 
  • Gravida
  • ...och/eller föräldrar med småbarn födda 1 februari 2009 eller senare
Man får erbjudanden om att vara med i olika kampanjer för olika produkter, tex, blöjor, välling, ägglossningstest osv.
Gå in på denna länken för att bli medlem :-)
http://www.buzzador.com/index.php/sv/?refstr=Puchiko

RSS 2.0