Behåring

Wow redan över 100 besökare idag och då har knappt kvällen börjat =)

tänkte skriva om behåringen som tyvärr kommer med min sjukdom, eller syndrom som det egentligen är, PCOS. Skrev ett inlägg om det i februari tror jag.. har mycket generande hårväxt på benen, låren, bröst, haka, hals, ansikte.. vet inte om någon annan tänker på det men det är något som jag bryr mig om och mår väldigt dåligt över. Vet att min övervikt kan spela in där oxå, min gynekolog säger att han tror att det kommer bli bättre när jag går ner i vikt och jag tror bannemig han har rätt.. tyckte häromdagen att det blivit mindre på delar av låren =) Blev helt lyrisk när jag insåg det =) på vissa ställen, fläckvis så är det knappt något =) Dock kunde kroppen valt ett annat ställe.. låren är ju inte det som bekymrar och ger mig mest ångest.. utan det är hakan och bröstet =( Det är inte jättemycket men det är tillräckligt..

Nu tänker ni att man kan ju göra laserbehandling för att ta bort det men det är inte det tyvärr. Har läst om så många tjejer som betalar flera tusentals kr för att ta bort sitt hår som kommit av PCOS men det växer ut igen. Så starkt är det manliga hormonet hos oss PCOS'are. Så man får leva med det liksom.. Alla hårborttagningsmedel hjälper inte, hittar inget som jag trivs med.. Finns det fler därute med detta problemet? Ge mig tips isf =) Ni andra får såklart oxå komma med förslag =)

Får hoppas att viktnedgången gör att det minskar på fler ställen är låren framöver =)


läsarrekord

då har man haft läsarrekord igen, blir såååå glad.. igår hade jag 156 unika besökare.. helt sjukt mycket.. =) Blir helt förvånad över att så många hittat hit.. får se hur många som kommer tillbaka =) Hoppas på många iaf! Det ger en lust till att skriva fler inlägg =) När man vet att folk faktiskt läser det man skriver, fler som kommenterar oxå =) Ännu roligare =)

Är på bättringsvägen så hoppas kunna köra training day på lördag =)

Någon frågade i en kommentar nu i dagarna varför jag satt november 2011 som mål för att komma under 100 kg. Svaret är ganska enkelt, då har jag gjort mitt år i Lifestyle by Actic.. vill stå där på sista vägningen och att den ska visa tvåsiffrigt istället för det där hemska tresiffriga.. men skulle jag inte klara det så kommer jag inte gå under, alla minus är bra och jag är en bra bit på väg.. börjar se mig själv på ett annat sätt, kan inte ha så höga krav på mig. Ingen annan har det och då ska inte jag heller ha det, så länge det går på rätt håll så ska jag vara nöjd och att jag höjer mina träningsresultat.

Igår misslyckades jag med maten men ska inte låta mig nedslås av det.. nya utmaningar följer.. vet ju att jag kan göra rätt val och för det mesta gör jag det numera. Men ibland är man svag och trillar dit.. det gör vi alla någon gång. Då får man resa sig upp och göra rätt val nästa gång =)

Har lite ämnen jag har tänkt skriva om framöver men vad vill ni läsare läsa om? Något ni saknar i min blogg? =)


Ofrivillig avkoppling

..blev det denna veckan.. skit oxå.. Men försöker kurera mig inför Training Day på lördag. Ska inte missa det =) Vägrar! Bara att jag anmält mig till det är en stor bedrift för mig som gör mig stolt över mig själv.. och om jag sen inte kan genomföra det skulle vara så jäkla surt. Jag tänker gå dit på lördag, ta mig igenom hela dagen och gå därifrån med högre huvud.. vet att det kommer ge mig en boost som jag nästan inte kan drömma om. För ett år sedan hade jag aldrig anmält mig till en sån dag ens.. och för fem år sedan hade det varit otänkbart. Försöker ta åt mig det som alla säger till mig, men som jag skrivit hundra ggr förr.. det är så svårt.
Har så svårt att tänka mig in att jag påverkar andra, gör intryck och att andra märker mig. Fick ett så fint mail från en som jobbar på gymmet förra veckan och det öppnade upp ögonen för mig. Att folk kanske ser mig och märker att jag finns. Har aldrig trott det innan, trodde jag gick genom vardagen utan att märkas. Vet att det låter märkligt men så känns det. Någon som känner igen sig?

Har bestämt mig att förkylningen inte ska hindra mig, ska sköta maten som vanligt och inte slarva med varken innehållet eller regelbundenheten. Snart dags för lunch.. =) Kycklingwok med thaibasilika.. mumma.. Vad äter ni till lunch idag?


Motivationsföreläsning

Sitter och dricker te samtidigt som jag försöker stukturera upp alla tankar som dagens föreläsning orsakade =)

Handlade om hur motiverad man är och hur man peppar sig själv, hur man tar en förändring och vad den medför, vilket stöd man har, styrkor och kompetenser, engagemang och planering samt snedsteg. Många funderingar kring allt blev det.. motivationen går ju upp och ner, så är det nog för alla. Man ska bara inte tillåta sig att göra mängder med snedsteg pga av dålig motivation anser jag.
Förändringen är stor för mig, på alla plan.. i takt med att mina kilon "rinner" av så har jag förändrats otroligt på många sätt.. inte bara kroppsligt. Jag vågar stå upp för mig själv på ett sätt som jag aldrig vågat förut, jag pratar med vilt främmande människor när och var som helst osv. Och det är sån jag alltid velat vara, älskar det sociala liv som min nya livsstil gett mig =) Eller gett och gett, har ju kämpat för det =) Det är inte alltid lätt att prata med nya människor men jag låter inte längre mitt dåliga självförtroende påverka mig på det sätt som de gjorde förr.
Dock så har jag insett att mina tankar över min egen smalare kropp inte riktigt hänger med, men jag jobbar på det.

Självförtroende? Vad är det egentligen? Förväxlar alltid självkänsla och självförtroende..

Vi fick en liten övning vi skulle göra angående styrkor och kompetenser där man skulle välja fem ord av en helmassa ord.. så himla svårt att ge sig själv positiva ord.. hade varit lättare med negativa ord.. konstigt att det är så egentligen..Varför vill man vara elak mot sig själv? En annan som var med på föreläsning sa att det antagligen ligger i ens uppväxt att man blir lärd att man minsann inte är värd mer än någon annan.
Mina ord blev iaf, envis, lyhörd, ansvarstagande, uppriktig och målmedveten.

Fick en tanke under föreläsningen när vi diskuterade engagemang och planering vad att det känns som om man ibland måste försvara sin nya livsstil med bra god mat och all träning som den innebär. Många emotsätter sig att jag ska träna fem dagar i veckan och så kommer jag på att jag står där och försvarar mig. Varför? Vill inte behöva försvara min nya livsstil! Det är mitt liv det handlar om.. jag vill detta.. mer än något annat i livet =) Vill inte sitta om 30 år och inte kan röra mig för att jag är otränad. Aldrig!

Och nej Linda, jag ska inte träna när jag mår såhär, det lovar jag dig ;) Tack för att du tänker på mig, betyder mer än du tror ♥


Behöver huskurer

Som titeln säger, behöver huskurer mot förkylningssymtom.. har lyckats att dra på mig en liten förkylning bara dagarna innan Training Day och det är INTE ok =) än sålänge är det "bara" halsont, feber och rossel i luftrören.. Så nu ska här prepareras med allt man kan tänka sig.. åt vitlök till middag, druckit c-vitamin, ätit apelsin, tagit echinachea-droppar, dricker just nu te med ingefära i =) Kom med alla era bra tips för att motverka förkylningen.. =)


Stolt

Idag är jag så stolt över mig själv, kände egentligen inte för att träna men eftersom mannen skulle träna så följde jag med trots att jag inte kände för det.. bara det är en bedrift för mig =) För ett år sedan hade jag lätt stannat hemma oavsett om han gick eller inte..

Vi tog en promenad till gymmet, 30 min tar det ungefär enkel väg.. Sedan stod jag på Crosstrainern i 50 min (!!!!), har aldrig klarat så länge innan.. 5 intervaller á 2 min blev det och då körde jag maxpuls på dem minuterna.. slutresultatet blev 5,5 km och 612 kcal förbrända (heter det så? Haha).. körde fatburner-programmet med egna intervaller.. funkade super.. =) Svettades som en gris.. Tog kort när jag stod på crosstrainern men det var inte så lätt att fota när man gick därför protesterar den med "Stride faster", gnällspik ;)

Efter det blev det ytterligare en promenad i solskenet hemåt =) Så himla skönt!! Är så glad att jag verkligen gick =)

Alla tjatar på mig om att slappna av och ikväll tog jag ett skönt bad med fin konfetti i =) Skönt avslut på en skön dag =) Känns som om mitt psyke börjar må bättre och bättre.. tack alla som finns där, ni är guld värda ♥


Vill ha-saker

Finns vissa saker jag vill ha till träningen och det är dessa =) Så om någon där ute känner att de har pengar till övers och vill ge mig något fint så får ni jättegärna göra det ;) Hehe


En stor fin väska/ryggsäck att ha träningskläder och jobbesaker i.


En sån här fiffig shaker som man har fack under där man kan ha fitmeal i när man är iväg någonstans.
Smidigt att bara fylla på med mjölk eller vatten.


Sist men inte minst, dragremmar, behöver jag till framförallt min vänsterarm/hand som är svagare än min högra.

På tal om FitMeal förresten, har druckit det som mellanmål nu ett tag och det är väldigt mättande och funkar super att träna på. Jag blandar det med mjölk för jag tycker smaken blir för skarp med vatten. Idag köpte jag även vanilj och den var väldigt söt tyckte jag. Sedan står det att man ska ta två skopor pulver men jag tar bara en.

Träningen idag gick bra, höjde vissa vikter på vissa.. känns som om varje gång jag tränat med Johan så får jag nya sätt att tänka och nya saker att fundera över. Vilket jag tycker om, och sen kan man föra en diskussion på ett annat sätt än man kunde med den förra ptn. Har tydligen bara 4 pt-timmar kvar.. dem får jag spara på tills motivationen tryter. Annars får man kanske fundera på att köpa fler timmar.. för det ger mig himla mycket!

Satt vid tvn nyss och mannen satte på MMA, tycker det är en läskig sport. Klarade inte av att sitta kvar och kolla.. Tittar ni på sånt?

minus på vågen

I torsdags vägde jag mig och vågen visade -1,2 kg.. kändes underbart att få ett sånt resultat.. kände verkligen skillnad i kroppen i veckan och hade verkligen blivit besviken om det visat annat, och därför förstår jag alla som säger att jag ska slänga min våg men som jag skrivit i tidigare inlägg.. är för rädd.. min pt tycker att jag inte ska väga mig på två veckor nu och sen tre veckor osv.. känns inte alls bra men ska kanske ge det ett försök? Kan ju inte leva för vad vågen visar när jag märker skillnad i kroppen, både styrkemässigt och kroppsligt. Jag märker stor skillnad styrkemässigt =) Fria vikter is the shit, verkligen.. trodde aldrig jag skulle säga det men det ger verkligen mycket mer än maskiner ger. Fast med det sagt så innebär inte det att jag gillar det där rummet med stånkande stora killar ;)

Två dagar av icketräning och lite för mycket mat känns jobbigt men är desto mer motiverad att ge järnet med Johan idag. Tror det var bra att jag bokade in tiden idag efter dessa två dagar, jag tar i mycket mer när jag tränar med honom. Är verkligen glad att jag har honom =) Alla borde ha en pt, det gör skillnad =)

Hittade en artikel i en tidning om utomhusgymmen som finns i vissa städer, bland annat i staden där jag bor.. tänkte testa det framåt sommaren när det är varmare. Har inte sett hur det ser ut men jag är i utmaningarnas vind och tänker testa =)


slappna av?

Vågar inte tillåta mig själv att slappna av, är livrädd att tappa kontrollen och glida tillbaka i gamla vanor.. Denna diskussionen har jag haft med flera idag och alla säger samma sak, "du måste slappna av och ta det lugnt ibland".. men det är fasen inte lätt när man är så rädd. Har ju kommit dit jag vill och vill verkligen inte glida tillbaka.. suck!

Jävla psyke.. alla tror man är så stark men varje dag är en stor jävla kamp som gör mig helt psykad i huvudet =(

Visst ska jag vara stolt över vad jag åstadkommit men jag har mängder kvar att gå ner och när man får bakslag så lessnar man lätt. Kan man ignorera allt?

Startade ju denna bloggen när jag fick veta min leversteatos/fettlever som jag senare har kopplat samman med min PCOS.. har inte känt av den på flera flera månader och idag på väg från träningen så krampade den och gör fortfarande så jag mår illa konstant.. har tagit smärtstillande men det vill inte hjälpa.. ska sova strax och se om det hjälper något. Vill verkligen träna imorgon igen.. så jag iaf får ihop fyra pass denna veckan.. skulle det bara bli tre så skulle jag må skit =(

Min omgivning får lyssna på allt mitt tjat om vikt, träning osv.. förstår att dem lessnar.. därför jag börjat skriva mer i bloggen, så jag avlastar deras blödande öron ;)


Klumpiga mig

Idag gjorde jag bort mig big time.. men ska försöka att inte tänka på det =) Upp igen och sluta gräva ner mig. Jag är expert på att klanta mig på massa olika sätt, det kan min kära man intyga. Blev senast i helgen kallad "Min klantiga fru" =) Med glimten i ögat såklart..

Har haft lite ångest för de där kanelbullarna igår och för att jag inte tränat idag.. Känns skit de dagarna jag inte "får" gå till gymmet.. man måste ju vila någon gång oxå.. annars mår inte kroppen bra.

Dock så gick jag till och från bussen, ca 60 min sammanlagt. Känns bra iofs men har så lätt för att låta de dåliga tankarna ta över och låta de bra glida under mattan. Vet inte hur jag ska göra för att se saker mer positivt!!

Har oxå insett att jag ibland ger upp för lätt, ska försöka ändra på såna saker och ta fram mitt jävlaranamma! Men hur? Hjälp!


530 min

530 min har jag tränat denna veckan, blev helt chockad när jag räknade ihop det.. gjorde det mest på skoj =) Då är det en blandning av promenad, styrke och spinning =) Jag skriver träningsdagbok så att jag håller koll på hur mycket jag rör på mig och tränar. Idag har jag även tvättat och då sprungit upp och ner för alla trappor, kanske man ska skriva in det i dagboken oxå? ;) Många ggr blir det under ett tvättpass =)

Instruktörerna på gymmet blev glada för den lilla presenten =) Får se om dem säger något om de smakat på den.

Jag känner mig så himla malplacerad i fria-vikterna-rummet, börjar kännas bättre men det är bara för att det inte varit så mycket folk de senaste två gångerna. Men jag får bita ihop och klara av det!

På tal om att bita ihop, den dagen har varit både bra och dålig.. har haft så hemskt sötsug och enorm hunger, fast jag ätit har jag varit hungrig och godissugen heeela tiden =( Höll ut nästan hela dagen, men klarade inte det fullt ut.. 2 kanelbullar slank ner =( Fan oxå!!!
Dessutom så stod jag på vågen imorse igen.. gaaah!! var dock positivt resultat men så onödigt =(

Ny vecka och jag får skärpa mig ännu mer =)


Bakat alternativt snacks

Idag har jag minsann bakat alternativt lördagsgodis, har funderat på att testa det ett tag men det har liksom aldrig blivit av. Och eftersom jag hade massa tid idag till övers så tog jag tillfället i akt =) Blev lite vad jag hade hemma och jag själv tyckte resultatet blev bra. Fotade under tiden jag bakade så ni ska få se hela bildserien =)

Kakaobollar har jag döpt dem till =)

Ingredienser:
2,5 dl dadlar
1,5 dl russin
2 bananer
2 dl blandade nötter
2,5 dl kokos
några msk kakao

Först så kärnar du ur dadlarna och grovhackar dem. Häll i matberedaren tillsammans med russin.
Mosa bananerna grovt och lägg i. Grovhacka nötterna. Lägg ner nötterna och kokosen i byttan.
Mixa tills det har en bra konsistens, vill man ha lite grövre bitar i bollarna så mixar man mindre och vill man ha det med finmalet så mixar man mer helt enkelt =) jag ville ha lite bitar i mina bollar så jag körde kanske 45-60 sek..
Rulla till bollar och sen rulla dem i kakao.
Förvara i kylskåp och avnjut till kaffet =)










Tänkte ge dem goa instruktörerna på gymmet något att ha till kaffet imorgon så har lagt halva satsen i en burk och gjort fint den, såhär blev det =) Hoppas dem ska tycka om dem =) det är sånt där att antingen tycker man om det eller inte =)


tre hem

Ibland känns det som jag har tre hem och jag trivs på alla tre ställena lika bra. Lägenheten med min man, jobbet och gymmet =) Fick en komplimang av en man på gymmet igår morse, han kom fram och sa att han var imponerad av mig för varje gång han var där så var jag där =) Gav såklart honom en komplimang tillbaka för är man på gymmet kl 7 på fredag morgon så är man jäkligt duktig =) Glömde fråga vad han hette dock, men vi träffas säkert igen.. man pratar med många på gymmet men man vet inte vad någon heter. Det är så kul nu när man tränar så ofta och har tränat regelbundet i 8 månader, man lär känna folk på gymmet.. =)

Lördag morgon började med en promenad till gymmet för att spinna och stå på crosstrainern =) Så himla skönt att träna.. jag är beroende, jag erkänner =)

Vi har diskuterat lite jag och mannen, vi ska vänta med grynet.. eller vi ska inte skydda oss men vi ska inte heller jobba superaktivt för att få det att ta sig kring ägglossning osv. Utan jag ska ta detta året i Lifestyle som mitt år och verkligen lägga allt krut på viktnedgången.. tror att min själ blir lugnare av det.. såklar, blir det gryn så blir vi superglada men vi kommer inte räkna menscykler osv =)


Morgonträning

Chockade nog min pt när han stötte på mig på gymmet 06.30 ;) Älskar att träna innan jobbet, önskar jag kunde göra det oftare dock. Ska se om jag kan ta min tidiga fredag och göra den till sen morgon så att jag inte förlorar så mycket flex. Men tror inte det är några problem.

Tycker mycket om mitt program på gymmet när det inte är några neandertalare i rummet där jag håller till ;) Fick stå där själv och lyfta skrot.. Ne men skämt o sido.. var skönt att kunna göra övningarna utan att min hjärna spökade med mig att någon tittade. Gick ganska bra oxå =) Höjde något kilo på någon övning.. och någon klarade jag inte lika många som sist men ska inte låta mig nedslås av det. Jag vägrar =)

Har klarat hela veckan utan att väga eller mäta mig, känns bra =) Vill ändå väga mig på fredagar på min våg här hemma för att ha lite hum om vart det bär. Men ska verkligen försöka att inte nedslås om det inte visar massor med minus eller står still en vecka. Vet ju att mina tarmar bråkar med mig och att det skiljer mycket beroende på var i menscykeln jag är.

Idag visade iaf vågen -0,3 kg.. så 128,8 kg enligt min våg här hemma.. tänker tbx och har inte vägt så "lite" på typ 8 år eller något sånt. Varje minus är bra.. eller hur?

Idag är en bra dag för själen och kroppen =)



Vad ger jag mig in på?

Detta är jäkligt bra för mig tror jag, en utmaning som kan stärka min självkänsla och våga tro på att jag klarar allt. Som någon spinninginstruktör sa för någon vecka sedan;

"Det är bara viljan som stoppar dig, du klarar mer än du tror"

Har bokat in mig på Training Day på gymmet den 2 april, så himla spännande. Fyra träningspass den dagen har jag valt, kostar 200 kr och då ingår det lunch på det. Jag valde någon spättafile till lunchen =) Ska ni med?


Hade tänkt boka in mig på schlagerspinning den fredagen men det får nog vänta till en annan fredag =)

Idag har jag faktiskt lite träningsvärk efter gårdagens pass, känns skönt att man får det när man kör själv oxå.. då gör jag något rätt ;) Ska dit en sväng imorgon oxå och då hoppas jag inte den där äckliga karl är där.. brr.. ryser bara av tanken på honom.. men ska inte låta honom hindra mig =) Jag kan stå upp för mig själv och säga ifrån om han kommer och försöker hjälpa mig.. Annars finns det goa instruktörer där som alltid är så trevliga =) Dem anar nog inte hur mycket dem hjälper mig..

Har så sjukt ont i min fot idag =( Dumma skitfot!! Men måste röja lite här hemma nu, sen blir det ingefärste innan läggdags så jag orkar upp imorgon =)


rädd för att förlora kontrollen

Om jag gömmer vågen och måttbandet så är jag rädd att förlora kontrollen.. Svårt det där.. både för och nackdelar.. hur gör ni där ute?

Idag var jag för första gången, i det vi i den innersta kretsen kallar neandertalarrummet, helt själv. Kändes jätteläskigt men det gick bra, fick lite hjälp till en början av en av killarna på gymmet som är supersnäll :) Har aldrig mött någon som är otrevlig på mitt gym och det är nog därför jag trivs så bra. Men det var en karl där idag som helt läskig och kom fram och började dra i mig och skulle förklara hur jag skulle göra några övningar. Förklarade snällt att jag klarar mig själv.. sen glodde han på mig resten av tiden.. isch!!! Men annars var det ingen som brydde sig om mig =) skönt!

Tänkte börja publicera lite mattips som vi ätit det senaste =) Börjar med en vegetarisk gratäng =)

Grön Linsgratäng, 4 port

7-8 dl kokta gröna linser (3 dl okokta)
400 g djupfryst hackad spenat
3 gula lökar
1 msk flytande margarin
1 tsk timjan
1-2 krm salt
ca 2 dl riven ost, 28%

Tina spenaten. Skala, skiva och fräs löken i fettet i en stekpanna. Strö över smulad timjan och salt.
Bred ut linserna på botten av en ugnsform. Täck dem med spenat. Salta lite. Lägg sedan på den frästa löken. Strö över riven ost. Gratinera i mitten 10-15 min på 250 grader.

Mycket mumsigt och man blir ganska mätt av den =)

Hälsoanalys nr 2

Såhär gick hälsoanalys nr 2, skräckblandad förtjusning var det.. mest skräck faktiskt.. enligt min våg här hemma väger jag ungefär 1,8 kg mindre än den där fettvågen.. men för att gå efter den så har jag "bara" gått ner 3,6 kg sen i dec =( Dock så har jag minskat min fettmängd både totala och kring de inre organen. Tydligen så är min fettmängd kring de inre organen på en normal nivå nu även om det ändå är för mycket. Resterande värden var nästintill oförändrade..

Konditionstestet förbättrade jag mig med 1 poäng.. är alltså vältränad fortfarande ;) känns konstigt att klassas som vältränad konditionsmässigt.. men som min gamla pt sa, det är inget fel på min kondition.. jag har bara lite mer att bära på.. Så vänta bara mina vänner när jag går ner i vikt så ska jag springa ifrån er ;)

Armhävningarna förbättrade jag mig med 2 st.. plankan med 8 sek.. och jägarstolen försämrade jag mig =( Blev så lessen att jag grät.. får försöka tänka på de saker som faktiskt är positivt och som jag förbättrade =)

Vi mätte mig över midjan oxå och jag har tydligen mätt mig på fel ställe.. aja men nu vet jag vart jag ska mäta mig oxå.. funderar på att strunta i både våg och mätning from nu.. blir så himla nojig =(

Vet inte vilka därute som är mina stammisar på bloggen, skulle vilja länka er och andra goa bloggare.. har börjat på en liten länklista, hojta om ni inte vill finnas med där och om ni saknas =)

Önskar att man kunde få lika många kommentarer varje gång jag bloggar, det hade varit jätteroligt men man kan inte få allt här i världen ;)


megaångest

Imorgon ska jag träffa min nya pt Johan för andra gången och vi ska göra min andra hälsoanalys och jag har sjuuuk ångest inför det. Ska väga mig på en sån där våg igen.. usch.. känns inte alls bra.. har tränat som en tok men är ändå sjukt rädd.. som det varit nu så har det inte hänt så mycket på vågen även om jag känner mig mindre och smidigare. Men jag kommer bli så ledsen om det visar något annat på vågen =( Kommer tappa all motivation..

Är inte rädd för att någon ska skälla på mig men att folk ska tro att jag inte kämpar tillräckligt hårt.

Träffade Johan för en pt-timme för första gången i tisdags och han var riktigt duktig. Kändes jättebra och jag är nöjd att jag bytte, än så länge iaf. Hittade en blogg som han skriver i och det är mycket vettigt där. Men oxå mycket konstiga ord som jag inte förstår mycket av ;)

Håll tummarna för mig imorgon, känns som om jag behöver det!!

Barntankarna är framme oftare än jag vill, samtidigt vill jag satsa på mitt år i lifestyle. Svårt det där.. min allra högsta önskan är ett alldeles eget gryn. Nästan så jag börjar gråta när jag tänker på det..

Många hemska tankar i mitt huvud idag, har även ångest för att jag inte tränade idag eftersom jag inte kunde träna mer än powerwalks i helgen.. får inte låta det gå överstyr men har så svårt att hitta balansen =( Skev verklighetsbild man har ibland alltså.. =(


mindre kläder

Nu får jag nog ta och inse att jag är mindre, köpte mindre kläder igår pga att alla mina kläder antingen är tält eller fortfarande för små. Har inga mittemellan. Kunde köpa två överdelar på vanliga kappahl avdelningen =) ett linne i storlek 40/42 och en tunika i storlek 44/46 (den på fotot här bredvid) =) Kändes så himla bra!!
Har så himla svårt för att se min viktnedgång själv, men den senaste veckan har jag fått såååå många positiva kommentarer att jag måste inse själv och ta det till mig. Men har så svårt att ta komplimanger.. blir tokig på mig själv ibland.

Jag är vacker, söt, fin, mindre, smidigare och har fått en motivation som jag aldrig trodde jag skulle hitta. Är så himla lycklig över att jag lyckas så bra med träningen =)

Hur bra är ni på att ta komplimanger? Kan ni bara säga tack och sen inget mer.. känner mig så obekväm i de situationerna.

Har i veckan tagit samtalet med min pt och han tog det inte alls bra. Kändes jobbigt men jag tog mod till mig och gjorde det =) Det är jag stolt över!!
Fick byta till en annan kille, ska träffa honom första gången på tisdag, Fettisdagen ;) Då ska jag få ett nytt träningsprogram som han tror ska passa mig.

Mitt träningsschema den närmsta veckan är fullproppat och jag älskar det även om det inte blir mycket tid till annat men så får det ju vara.

Tack för allt erat stöd återigen, ni anar inte vad era kommentarer här i bloggen ger mig!! <3

RSS 2.0