Hälsoanalys nr 2

Såhär gick hälsoanalys nr 2, skräckblandad förtjusning var det.. mest skräck faktiskt.. enligt min våg här hemma väger jag ungefär 1,8 kg mindre än den där fettvågen.. men för att gå efter den så har jag "bara" gått ner 3,6 kg sen i dec =( Dock så har jag minskat min fettmängd både totala och kring de inre organen. Tydligen så är min fettmängd kring de inre organen på en normal nivå nu även om det ändå är för mycket. Resterande värden var nästintill oförändrade..

Konditionstestet förbättrade jag mig med 1 poäng.. är alltså vältränad fortfarande ;) känns konstigt att klassas som vältränad konditionsmässigt.. men som min gamla pt sa, det är inget fel på min kondition.. jag har bara lite mer att bära på.. Så vänta bara mina vänner när jag går ner i vikt så ska jag springa ifrån er ;)

Armhävningarna förbättrade jag mig med 2 st.. plankan med 8 sek.. och jägarstolen försämrade jag mig =( Blev så lessen att jag grät.. får försöka tänka på de saker som faktiskt är positivt och som jag förbättrade =)

Vi mätte mig över midjan oxå och jag har tydligen mätt mig på fel ställe.. aja men nu vet jag vart jag ska mäta mig oxå.. funderar på att strunta i både våg och mätning from nu.. blir så himla nojig =(

Vet inte vilka därute som är mina stammisar på bloggen, skulle vilja länka er och andra goa bloggare.. har börjat på en liten länklista, hojta om ni inte vill finnas med där och om ni saknas =)

Önskar att man kunde få lika många kommentarer varje gång jag bloggar, det hade varit jätteroligt men man kan inte få allt här i världen ;)


Kommentarer
Postat av: Trolltoka

Asså du är verkligen sjukt duktig som kämpar på! Det är beundransvärt.



Ja, skotern var han faschinerad över! Rolig att klättra på!

2011-03-15 @ 22:03:37
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Rockermom, Anneli

Jag måste bara säga att du verkligen inspirerar mig! Jag tycker att du är sjukt duktig!!!!



Nu måste jag bara ta mig i kragen (eller snarare till affären) för att komma igång på allvar.



Ha en skön kväll!

Jag tittar in här snart igen, för mer inspiration och kolla hur det går för dig.



Rock on!

2011-03-15 @ 22:13:31
URL: http://rockermom.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

ÅH vad du är duktig!!!! Det går åt rätt håll...

Jag ska gå på min andra hälsoanalys dagen efter mina 14 dagar i Florida. U

2011-03-15 @ 22:57:06
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com
Postat av: Susanne

ÅH vad du är duktig!!!! Det går åt rätt håll...

Jag ska gå på min andra hälsoanalys dagen efter mina 14 semesterdagar i Florida. Undrar hur det kommer att gå ;)

2011-03-15 @ 22:58:02
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Duktig du är som kämpar på!

Själv går jag på xtravagansa och kämpar med de sista fem kilorna innan jag når min målvikt (men har blivcit gravid så får nog skjuta upp de drömmarna)

2011-03-16 @ 06:38:56
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: lovisa

duktigt att du kämpar :)

2011-03-16 @ 07:44:45
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Fia

Du är grym! Fortsätt kämpa.

2011-03-16 @ 08:12:49
URL: http://fializa.papper.fi
Postat av: Therese

Härligt att se att du kämpar på :)

Strunta inte i att väga dig och mäta dig, det är lätt att man tappar kollen och allt skenar iväg då. Men väg dig inte mer än 1g/vecka och mät dig regelbundet, kanske varannan vecka? ha en bestämd dag då du väger, mäter dig. tex tisdagar :)



kört hårt :)

2011-03-16 @ 09:13:07
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Maggan Puh tillbaks i kylan

Såg du hälsat på i bloggen " livetsunderbarastunder" och klickade mig hit.

Själv har jag kämpat med vikten i många, många, många år och har erfarenhet av de flesta metoder. Har bantat bort flera hundra kilo genom åren.



Men nu är jag på gång ner med den bästa av alla, hoppas jag. Det känns så i alla fall.

Jag äter det som människokroppen varit designad för genom årtusenden; riktig mat! Inga light produkter som industrin vill pracka på oss!



Har helt uteslutit socker, stärkelse och vitt mjöl som är ett senare påfund av människan.

Jag äter knappast nån mat som innehåller några kolhydrater längre. Däremot vräker jag i mig fett. Kan vispa lite fet grädde och sitta och slicka i mig som dessert eller hälla i kaffet och njuta av.



Jag är aldrig hungrig, äter mig mätt varje måltid, mitt ENORMA sötsug är så gott som borta och jag går stadigt ner i vikt. Ungefär 1 kg i veckan försvinner utan någon större anstängning.



Och än har jag inte börjat motionera.Jag har endast ägnat mig åt lite daglig snöskottning. När/OM jag sätter fart med motion kommer kilona att rasa fortare.

TIPS: Läs den nyligen utkomna boken: "Matrevolutionen" av läkaren Andreas Eenberg och upplev många "ahan"! Kolla även hans blogg: www.kostdoktorn.se så du kan se själv vad som är bäst för dig!



Tro inte på alla gamla skrämselteorier om att fett är farligt. Ingen blir fet av fett, lika lite som nån blir grön av grönsaker! Var kritisk mot experter som förordar gamla teorier som bygger på denna tes!

Försök att själv analysera och bilda dig en egen uppfattning om vad som är bäst för dig och din kropp!



Detta är de bästa råden jag kan ge dig som kämpar så tappert med kilona!!

Lycka till nu och låt mig gärna veta hur det går för dig! Ska försöka titta in här på din blogg ibland!

2011-03-16 @ 10:02:35
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Lilith

Oj, det var många siffror det där, mycket att hålla koll på! Men du är jätteduktig, fortsätt kämpa och misströsta inte, du kommer att nå ditt mål en dag!

Kram

2011-03-16 @ 10:31:36
URL: http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com
Postat av: Din PT

Vi skiter i vågen där hemma frånochmed nu! Vi lägger enrgin på att träna istället för att få känslan av att inget händer 5 ggr om dagen. Positiva tankar!



Öva på knäböjen! Kanske de där ggrna du ärpåväg till vågen!?



Ta hand om foten! Smörj med antiinflammatoriskgel och käka mycket ingefära! Bra mot inflammationer i kroppen.



Goooo!

2011-03-17 @ 17:48:57
URL: http://www.swefitness.com
Postat av: Linda V

Du är otroligt dukrig som orkar kämpa så. Fortsätt! Heja heja! Jag har inte alltid möjlighet att kommentera i och med att jag ständigt blir avbruten så satsar jag mer på att läsa dina inliägg.

2011-03-17 @ 18:23:43
Postat av: Linda

Härligt jobbat! Jag vill också göra en såndära mätning. Men vet inte var i Ystadstrakten det kan tänkas finnas :S

2011-03-23 @ 20:19:56
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0