ups and downs

Livet går väldigt upp och ner för mig just nu.. vill skriva blogg men varken hinner eller orkar. Borde göra det för min egen skull, går mycket och funderar på saker och ting.

Har väldigt mycket ångest inför min egen kropp för tillfället, är tom så att jag drar mig för att byta om i omklädningsrummet på gymmet. Så länge jag har kläder på mig så känner jag mig fin, attraktiv och vacker men så fort kläderna åker av så ryser jag av äckel.

Mitt självförtroende sitter i min nya kropp jag har i kläder!

Jag måste göra det jag ryser inför och byta om på gymmet, funderar på att börja duscha på gymmet igen för att mota bort alla hemska tankar.

Känns som om alla kollar på mig med samma äckel som jag känner. Men det är säkert inte så!

Training day - Södervärn

Är så jäkla nöjd med höstens training day igår på mitt älskade gym =) Perfekt blandning pass tillsammans med goda vänner =) Söta Ann-Sofie som vann min bloggtävling var nervös inför dagen men hon var oxå nöjd med dagen, vad hon tyckte om dagen kan ni läsa på hennes blogg =)

Det började med en goodiebag som innehöll en banan, recovery dryck, vattenflaska, handduk, mineralpuder, en bar, nyckelband och lite annat.

Första passet ut var Puls, högintensiv gympa. Det var riktigt roligt =) Men vågade inte ta i fullt ut pga hälen. Speciellt inte eftersom det var första passet.

Andra passet blev Combat, insåg under passet att det inte riktigt var något för mig. För mycket koordination inblandat ;) Ren box ska det vara ;) hihi

Tredje passet, och sista innan lunch, var Battle of Wheels. Som var ett spinningpass där gruppen var uppdelade i två lag, lagen stod med cyklarna mot varandra. Det var ett intervallpass som var så sjuuuukt roligt!!! =) Fler såna spinningpass, tack!!


Det är mig i grönt till vänster som ni ser =)

Lunchen var köttfärsbiff med riven potatis, skysås och rotfrukter.. till detta fick man även sallad, bröd och ramlösa =) Mumma! Till lunchen fick vi lyssna på Johan som höll en föreläsning om nautilusmetoden och sedan bjöds det på salsashow =)

Efter showen var det dags för dagens fjärde träningspass som var min nyfunna förälskelse Forza, japansk svärdskonst. Det var så grymt kul, svårt att hitta rätt teknik att komma tillbaka till basen men det var så roligt! Var samma tjej som hade pulspasset som höll i detta, hon var från halmstad, funderar tom på att åka dit för att få köra det ;) hehe


Femte passet var det jag fasade mest inför och det var Afro, skulle jag svänga på mina gungande höfter? herregud!! Men det var galet roligt =) i´m a afro-mama ;) haha

Sjätte passet var Stretch, så himla skönt. Fick lite bra tips inför stretchningen som jag måste lägga liite mer tid på. Men en grej var pinsam, när man ska stretcha sätesmuskeln så kan jag inte göra den gamla vanliga som alla gör utan jag lägger mig på rygg och gör den. Och då säger Johan som håller i passet att man även kan göra som mig så alla tittar på mig. Men jag försökte snabbt komma över ångesten som drog över mig =)

Efter stretchen var det prisutdelning som lottades av utvärderingslapparna. Jag vann en Actic-mössa, jag som behövde en mössa =) Perfekt!
Ann-Sofie har en jäkla tur, hon vann en träningsbag! Dagen var en enda stor vinst för henne!

Under dagen kunde man få gratis massage av abc-hälsan, jag avslutade dagen med en svensk klassisk massage =) Så jäkla skönt! När det var min tur så bara slängde jag av mig min t-shirt, la mig på britsen och knäppte upp bhn, mitt i gymmet. Insåg inte att vad jag gjort förrän jag låg halvnaken nästan mitt i gymmet =) kanske jag börjar få bättre självförtroende än jag tror att jag har? =) Stolt över mig själv iaf =)

Dagen blir svår att överträffa i mars =) tack alla som jobbade och deltog på Actic Training day Södervän =) ♥

Och vinnaren är..


Vinnaren blev söta Ann-Sofie med sin blogg Sojkas Framtid =) Du får själv bestämma om du vill ta ut vinsten nu på lördag den 22/10 =) Schemat för den dagen kan du läsa om här =) eller om du inte kan så kan du få hämta ut vinsten vid nästa training day som är i vår någon gång. Hör av dig till mig så löser vi med anmälan osv. Ska bli roligt att träna med dig Ann-Sofie, hoppas du väljer nu på lördag, var alldeles för längesen vi sågs =)

Tack för alla som medverkat, ni får gärna följa med oxå men då får ni stå för kalaset själva ;)

Kämpar på

Det har hänt en hel del de senaste dagarna som gör att jag inte orkar prioritera bloggen, motivationen sitter dock kvar för träningen är det enda som hjälper mig att skingra tankarna. Så det är skönt men min hjärna och mitt hjärta är i uppror, ältar mycket men har gott stöd i min omgivning så jag ska inte låta detta förstöra min resa. Jag ska inte låta någon eller något komma åt mig! Tänker inte visa mina tårar för någon som inte är värd dem men tårarna flödar för tillfället. Det är skönt att gråta!

Tävlingen dras som vanligt på söndag så glöm inte anmäla er till den :)


20 000 läsare ska firas

Tänk att min lilla blogg haft 20000 läsare, det är för mig ofattbart. Folk som läsar bloggen och även människor privat säger att jag är en stor inspiration och förebild. Försöker ta till mig dessa fina ord men det är svårt, dock hade jag svårare för det förr. Men ni som läser min blogg och stöttar mig hela tiden har hjälpt mig en bit på vägen. En ganska stor bit, en förebild till mig som oxå har en vikt/träningsblogg har sagt att hon aldrig hade uppnått de resultaten hon uppnått om hon inte haft bloggen. Det var när hon sa/skrev de orden som jag fick mig en tankeställare, ni är värda så himla mycket =)

Skrev ju för ett tag sedan att jag ville ha en vinst att lotta ut som symboliserade mig och som var typisk för min blogg. Ikväll insåg jag vad vinsten skulle vara =) Håll i er nu.. ni tävlar om en dag på Training day på mitt gym med mig såklart =) Nästa training day på mitt gym är om två veckor, lite snabbt påtänkt för er som bor långt borta. Den som vinner kan få ha den innestående till vårens training day om det passar bättre då =)

Efter mycket funderande om jag skulle ha en fråga eller om man bara skulle få anmäla sig till tävlingen, så har jag bestämt att man bara kan anmäla sig. Kör den varianten denna gången =) Så ser vi hur många tävlanden vi får och vem som ska få svettas med mig en hel dag =) Lycka till kära bloggvänner!

Sista anmälningsdag för tävlingen är den 16 okt kl 12.00.


Använd höften!

Tydligen är jag dålig på att använda höften på boxen, det är ju där man finner mycket kraft i slagen. Så måste kommer över min ångest att magen dallrar när jag använder höften. Det är mitt problem, får ångest för min överflödiga hud som dallrar och är ful.

Men annars gick boxen grymt bra idag, hade en go tjej som jag var med.. vi kämpade på lika bra bägge två =) Tyckte ändå att jag fick in tekniken ganska bra idag trots att jag är dålig på att använda höfterna ;)

Före boxen körde jag ett benpass i gymmet, kändes bra. Visste inte riktigt mina vikter så det var mycket testande idag med vikter. Men det kändes ändå bra =) Märkte under boxpasset att jag tränat ben innan iaf ;) haha


Styrketräning

Nyss fått i mig lite keso/kvarg och gurka, hade ingen annan grönsak hemma, efter träningen =)

Fick nya sk splittade program till styrketräningen innan jag blev sjuk. Idag var första gången jag körde själv och det blev triceps och axlar med Entombed spelandes i lurarna. Det gick så himla bra, jag fullkomligt älskar känslan av att ha tröttat ut mina muskler. Även fast jag hade en del träningsvärk kvar både från training day och gårdagens boot camp så kunde jag trötta ut musklerna. Blir så glad när det funkar som jag önskar =)

Aldrig skulle jag tro att jag skulle säga dessa orden, men jag älskar styrketräning =)
Idag var dock första gången på länge som jag längtade efter styrketräningen, jag har fått tillbaka min motivation kära bloggläsare =) Den är äntligen här och denna gången ska den stanna till nyår iaf ;) Har ju ett mål att nå!!


Träningsvärken är underbar

Igår kände jag att träningsvärken kom smygandes under dagen men idag var den här med besked.. om man säger såhär utan att linda in det i massa ord.. om man inte kan bajsa för att det gör ont i ljumskar och mage av träningsvärk när man är på toaletten, har man tagit i ordentligt då? =D haha

Idag vankades det dessutom Bootcamp precis som vanligt, efter lördagens utfrågning om var jag va förra måndagen så vågar jag inte annat än komma på Bootcampen. Fasade för passet pga mina onda muskler, framförallt i ljumskarna. Råkade nämna det för Johannes och snälla han tog bort en övning som vi gör mycket som hade gjort svinigt ont i ljumskarna. Det är guld värt =) Det var ett jobbigt pass idag, det värsta satt i ljumskarna och bröstmusklerna men kände att de flesta musklerna var väldigt trötta och ömma. Men nu är det gjort och det är alltid skönt =)


Training day - Olympen

Så jäkla nöjd med training day och att jag kunde fullfölja dagen galant utan några (större) problem.

Började försiktigt med Power, kände efter i kroppen hur den tog träningen. Märkte knappt av förkylningen alls, jag hade varken feber eller ont i halsen och hostan gjorde sig bara till känna en gång på en timme. Så det är jag nöjd med. Power är en skön träningsform men jag reder inte alls att göra knäböj med stång, jag faller alldeles för mycket framåt när jag har stången på axlarna.

Efter en kort paus så var det Box som stod på tur.. med Johannes och en annan snubbe som instruktör. Jäklar vilket bra boxpass. Jag fick till så bra styrka i mina slag, det är nog bästa boxpasset jag gjort hittills. Kändes som om jag hade riktigt bra teknik i lördags =) Det var ett roligt och utmanande pass, precis som jag tycker om. Längtar till torsdagens boxpass så att jag kan kötta igen =)

MJ-dance av Johannes blev det innan nästa pass. Han är så grymt duktig på det han gör, riktigt skicklig är han på det han gör. Det ser så lätt ut men skulle jag göra det så hade jag sett ut som en galen flodhäst =) Haha



Sista passet för dagen för min del blev något som hette Actic training circuit med Johan och Maria som instruktörer. Det var ett cirkel/crossfitpass, riktigt jäkla bra var det. Jag tog verkligen slut på de sista krafterna och hade ändå skoj fast jag mest av allt ville dö. När energin tog slut så blev jag tokillamående, och då hade vi 1,5 varv kvar att köra. Så det var bara att bita ihop och köra på =) Ville bara ge upp men då hade jag mått så dåligt av den anledningen. Det vi fick göra var att göra en ryggövning med hjälp av sk TRX-band, benlyft, dips, bicepscurl, svinga med tjocka rep, trusters (en sorts knäböj med stång) och kettlebellssving. Jag kan säga att efter det passet så fick jag försmak för TRX och kettlebells, känns som roliga och bra träningsformer.

Lunchen var en kycklingsallad med risoni, grönsaker och någon tomatsalsa. Det var riktigt gott efter tre hårda träningspass =)

Skulle egentligen kört två pass till sen men jag skulle iväg på annat galej =) Längtar redan till "vår" training day på Södervärn den 22/10, boka upp den dagen så syns vi där =)


RSS 2.0