Spännande människomöten

Genom min kamp så har jag träffat många som kommit med goda råd, pepp osv men alla stannar inte hos mig för att hjälpa mig under resten av min resa, menar inte fysiskt utan som en liten hjälpreda på min axel (läs huvudspöke) i tuffa perioder eller när jag behöver ta i det där lilla extra. Oavsett om det är på ett gruppass eller när jag själv kör i gymmet. Har en hel handfull såna människor som finns med mig när jag tränar, många vet nog inte ens om vilken stor betydelse de har haft, har och kommer ha i min kamp mot mina mål.

Idag träffade en kille som jag vet kommer vara med mig i gymmet, kommer inte skriva ut hans namn här men jag sa till honom att hålla koll i min blogg för att han kommer hamna här. Han bara skrattade och sa va kul. Som sagt, han insåg inte hur tacksam jag var för den "lilla" hjälp han gav mig. För mig betyder de minsta sakerna massor. Att någon visar att de bryr sig och vill peppa mig att ta i de där sista sekunderna är oerhört mycket för mig. Och det beror nog på min bakgrund. Han fick mig att när jag absolut inte hade mer att ge så fick han mig att ganska så explosivt göra de sista 10 sek. Och att man sen får ett high five med kommentaren "snyggt, sån attityd gillar jag". Stort tack!

Var bara tvungen att skriva detta innan jag la mig, ska försöka skriva om training day imorgon :) även en del av er ute i bloggvärlden är med mig ibland!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det ar alltid roligt nar manniskor ar en inspiration och en kalla till kraft nar man behover lana lite. :) Du ar ju en forebild och lika sa inspiration for manga ocksa, det hoppas jag att du vet! Hoppas du hade en toppendag idag!

2012-04-15 @ 01:35:13
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!

Jag läser din blogg och tycker det är så kul!!

Jag är själv med i Lifestyle sedan några månader.

Hur går det för dig med vikt och så? Uppdatera gärna dina senaste resultat så man hänger med :)) Det är så kul att läsa om någon som sitter i samma båt.

Du är en jätteinspiration för mig!!

2012-04-15 @ 10:39:15
Postat av: Malin-Charlotta

Vad härligt, att få sån positiv feedback. Det leder mig oavkortat till tanken, att när vi vet hur gott den gör i vårt hjärta, ge den vidare...



Kram fina!

2012-04-15 @ 16:26:59
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Postat av: Katia

Helt rätt man behöver lite hjälp, push och inspiration ibland för att orka och klara av att fortsätta. När jag var arbetslös i vintras tränade jag alltid dagtid och lärde känna flera på gymmet där som körde regelbundet. Dem var till god hjälp. Nu när jag jobbar och tränar andra tider är det inte lika lätt att finna dem peppande människorna.

2012-04-17 @ 05:30:38
URL: http://smabarnsmor.blogg.se/?tmp=16172424
Postat av: 113

<3

2012-04-17 @ 12:00:03

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0