Gästinlägg 3: Gäst blogg ala Totten

 
 
Här sitter jag nu , inte alls bitter, utan bara lite nedkyld av det fantastiska snövädret som dragit in över Sverige, och inte ett dugg avundsjuk på min älskade vän med man som är utomlands.
 
Emma frågade mig om jag inte hade lust att gästblogga hos henne nu när hon är och gottar sig bland sol, pooler ( som jag hoppas inte är uppvärmd ) och drinkar i värmen med sin man.
Jag som är så liten kunde ju blivit nerstoppad i resväskan, eller varför inte varit första väsk bärare, jag lovar, jag hade inte vart ivägen, hela tiden.. bara liten del av tiden!
 
Gästblogga var det ju jag skulle göra, nu ska vi inte ägna hela inlägget åt att tala om hur mycket jag hade önskat att jag med fick lite sol, där var vi igen .. gästblogg var det!
 
För er som inte vet vem jag är, så kan jag ju börja med att presentera mig, Tommy " Totten " Nilsson är mitt namn och även jag bloggar ( http://tommytott.blogg.se ).
En frispråkig, smått galen homosexuell kille, imigrerade till skåne 2005 för kärleken och i skåne, Malmö är jag för att stanna.
Jag fick äran att lära känna Emma via våra bloggar, hon gav sig inte, hon var ihärdig med kommentarer, mycket bättre än jag, jag läste dagligen, men stundtals kommenterade jag aldrig. 
Så vi har följt varandra länge, pratat länge om att jag skulle fotografera henne och i sommras fick jag ett sms och jag gick ner på stranden där hon skulle träna och träffade henne.
Och sen dess har vi hängt ihop och Emma blir inte av med mig, oavsett om hon vill eller inte.
 
Gästblogg, nu ska vi inte bara tala om hur galen jag är eller hur jag och Emma träffades, för mig är Emma mer än en bloggvän.
Emma är en fantastisk människa som inspirerar mig enormt mycket, på många fler plan än träningsplanet, som de faktum var att jag alltid återkom och Emmas blogg snabbt blev en favorit.
Emma är glad, positiv, spontan och minst lika galen som jag är.
Emma blev och är en av de bästa vännerna jag har i mitt liv, det är till Emma jag smsár om jag känner mig nere, behöver kräka av mig eller bara tramsa.
Även fast vi inte ses varje vecka så hörs vi varje vecka, på ett eller annat sett.
 
Varför jag fastnade för Emma blogg?
Jag blev imponerad första gången jag tittade in på Emma´s blogg, det här inte som många andra tjejers bloggar.
Jag förstod direkt budskapet med bloggen, inte bara en blogg om att träna och gå ner i vikt, utan en tjej som har ett mål, mer än att gå ner i vikt, en kamp för ett gryn.
En träningsblogg, i med och motgångar, hur Emma skriver gjorde att jag blev hooked! 
En fantastiskt tjej med en inspirerande blogg som jag hoppas på att den kommer fortsätta.
Jag tycker alla som är inne och läser Emmas blogg ska ge henne en spark i röven så hon fortsätter som hon gör och att det ska komma upp massa inlägg.
 
 
Jag skulle kunna sitta och skriva här hur länge som helst, men för att inte göra inlägget allt för långt, för mycket text som i slutändan kanske blir tråkigt att läsa.
Så vill bara tacka för mig och hoppas att du Emma och Mannen M har det fantastiskt och njuter av värmen och  med dessa rader nedan avslutar jag inlägget:
 
Emma, oavsett vad alla andra tycker och tänker, så är du och kommer alltid vara världens bästa vän, min vän, min fina vän!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin vänskap ni har och tack för skratten :)

2012-12-11 @ 16:28:32
URL: http://encellsamblogg.blogg.se
Postat av: Milla

Lovley! Vilken glädje för Emma att ha en så underbart crazy vän som du :) Älskar hur du bjuder på dig själv och det är också mycket därför som jag fastnade här hos Emma. För att hon bjuder på sig själv.Egentligen står jag med fötterna i resväskan och har inte alls tid att sitta här och läsa bloggar men jag bara måste, hihi. Sol & bad blir det inte på min resa men gott är det likväl. Bra gästblogginlägg och bli inte förvånad om jag kikar in och läser hos dig när jag kommer hem från min kryssning :) Ha det gott och dansa på det ger energi =D Kram Milla

2012-12-11 @ 17:55:59
URL: http://motvallskarring.blogspot.com
Postat av: Katta

Det var fint skrivet! :) är glad att hon funnit en sån bra vän som dig! För hon behöver någon där nere i Skåneland! Eftersom jag i te finns där nere, så är jag trygg och vet att du finns där för henne! :)

2012-12-11 @ 20:19:40
URL: http://sessanspalats.blogg.se
Postat av: Mamma

Ha ha du är underbar :)
Otroligt tacksam för att Emma och du är så fina vänner, då fick jag ju lära känna dig med, du fina människa! Kram på dig

2012-12-12 @ 09:29:30

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0