Gästinlägg 1: Till allra finaste Emman i hela världen !!

Hedersuppdrag !

 

Jag har fått den stora äran att gästblogga här hos Emma. När hon frågade mig, blev jag himlans stolt och glad. För Emma har ju en ”riktig” blogg. En blogg som många läser, kommenterar och en blogg som har en sådan stark röd tråd att det går liksom inte annat att älska den. Och att avundas och glädjas med Emma.

 

Jag har följt Emma på hennes blogg ganska länge nu. Jag, är Lôtten. En 40 årig tjej i sina bästa år. Jag har också en blogg, men i helt annan dimension är Emmas. Men precis som Emma är bloggen viktig för mig också.

 

Men tillbaka till hur jag hamnade hos Emma. När jag började läsa massa olika bloggar så hittade jag av en slump in hos henne. Jag fastnade direkt för Emmas sätt att skriva och att ge av sig själv. Att hon alltid ger av sig själv men likaså får tillbaka av sina läsare. Det var en av sakerna som jag fastnade så hårt för. Och att få tips och idéer för träning och livsstil, det var så välkommet hos mig. Jag kämpar också för att få till träning och mat på ett bra kombinerat sätt. Dock kommer jag till korta om jag jämför mig med Emma på den punkten =) Men vi gör ju alla vad vi kan eller hur ?

 

Men av alla dessa goda härliga saker som jag får genom Emma och hennes kamp, känner jag ändå ett starkt missnöje! Ett återkommande problem som jag inte kan få rättat till hur jag än försöker verkar det som. Att få till en träff ! Det är konstigt, Sverige är inte såååå stort och ändå går det inte riktigt som man vill. Vi har verkligen försökt att få till det, och hur fränt vore inte det ? Men jag är mycket upptagen med familjen och har ibland svårt att ge mig iväg och Emma har såklart sitt. Men skam den som ger sig ! Det kommer ju snart en sommar !!

 

Det är en häftig känsla ! Att man genom att läsa hos varandra, att följa varandra genom varandras träning på Funbeat, att finnas på varandras Facebook-sida, känna det som om man verkligen känner varandra. Inte bara som ett ansikte utan att känna att personen faktiskt finns där. Att om man får till en träff, verkligen skulle ha massa roligt att göra och prata om.

 

Men så länge – tills det löser sig , så finns Emma alltid där. Där nere, och jag finns här, mittemellan. Och så kommer det fortsätta vara ! Det kan ju inget ändra på. Vi har ju all tid i världen eller hur ?

 

Och om ni vill ”hälsa på ” hos mig – Välkommen till www.lottensplace.blogg.se

 


Kommentarer
Postat av: Tommy

Så kul läsning .. Ska bli spännanade att läsa alla gästinlägg :)

2012-12-09 @ 16:19:53
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: Malin-Charlotta

Jättefint skrivet med massor av kärlek!

2012-12-09 @ 17:54:30
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Postat av: Louise

Vad härligt, ser fram emot fler gäst inlägg.

2012-12-10 @ 08:45:57
URL: http://fruwallen.blogg.se
Postat av: Milla

Vad roligt att läsa ett av den kommande veckans gästinlägg :) Kommer nog att hälsa på inne hos dig för det är ju också en av fördelarna med bloggandet. Att man ständigt finner nya bloggar att läsa :) Det här gjorde du bra. Kram

2012-12-10 @ 10:27:46
URL: http://motvallskarring.blogspot.com
Postat av: Maria

Fint skrivet och jag inser att jag kommer få en hel del nya bloggar att följa. Inspirerande :)

2012-12-11 @ 16:23:20
URL: http://encellsamblogg.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0