Tre veckors uppehåll

Idag smäller det efter tre veckors ofrivillig träningsvila, det är med blandade känslor. Fast mest känns det bra såklart, men är lite rädd för hur mycket jag tappat. Känns i kroppen att jag inte tränat på ett tag, ryggen gör ont, jag är konstant trött, sämre hållning osv. Det ska bli så skönt att lyfta vikter och svettas!

Jag vill tillbaka till min gamla form och jag ska klara det! Det är jag som bestämmer över mitt liv och inte min dåliga disciplin som funnits kostmässigt senaste tiden. Ge mig all pepp ni kan uppbringa, här, på fb eller face-to-face, jag behöver det mer nu än någonsin :) att be om hjälp är svårt för mig när det gäller såna här saker, det vet ni som läst min blogg en längre tid. Skrev ett liknande inlägg i höstas oxå!

Vill lyckas med detta denna gången, har misslyckats med min viktnedgång så många ggr men denna gången ska jag lyckas! Tänker inte svika mig själv genom att ge upp nu! Skriver jag det här så har jag ju er att bevisa för att jag menar det ;)

Har insett att pepp till mig är att vara lite barsk, bestämd. Såklart tycker jag om när jag får sk myspepp som att jag kommer klara det osv, det är guld värt! Men det som ger mig lite jävlar anamma är när jag får slängt i ansiktet; "är du nöjd med din vikt? Inte? Men få måste du skärpa dig NU". Knäpp?! Javisst! :)

Tack!


Har inte glömt bort er

Jag har inte glömt bort er kära bloggvänner, livet vill annat just nu.. har inte tränat sedan jag sist skrev blogginlägg, först kände jag mig lite krasslig och sen blev jag sjuk och det vill verkligen inte ge med sig. Som en klok vän sa, stress gör en sjuk.. är väl kroppens sätt att säga till mig att ta det lugnt ett tag. Det går mig på nerverna men jag försöker att vila så mycket jag kan..

Egenremissen är snart iväg oxå..

Kommer tillbaka när ni minst anar det =)

Härliga träning

Förra veckan blev det inte så mycket träning för jag mådde verkligen skit rent psykiskt förra veckan, så nära väggen har jag nog aldrig varit. Insåg att jag måste göra något för att förhindra det. Avsa mig en hel del saker, struntade i träningen och umgicks med nära och kära. Jag och Jimmy pratade mycket om det förra veckan då vi hade vårt första coachsamtal, ska försöka satsa på att göra avslappnande saker som jag tycker om. Om det sen innebär att jag en vecka bara tränar fyra dagar så får det vara så. Tack Jimmy! Det kommer bli svårt för mig men jag ska klara det.

Igår var jag oerhört motiverad och tränade två träningspass efter varandra, så himla skönt att rensa tankarna från jobbiga dagar på jobbet som påfrestar psyket. Först blev det 55 min styrketräning (rygg, mage och biceps) och 55 min bootcamp. Terminens sista, men jag avslutade med flaggan i topp och slog rekord, 22 dips i ett svep =) Gårdagens pass känns idag kan man säga!!
Johannes är en otroligt klok man, han har gett mig mycket att tänka på eller inte tänka på. Han vill att alla ska klara det och vet att alla klarar det, hjälper en med det tills det går. Tycker det är synd att inte fler vågar testa bootcamp.

Idag blev det PT-träning med Johan i Pildammsparken i kylan, grymt roligt och grymt jobbigt! =) Efter uppvärmningen så blev det 20 min crossfit/cirkel. Knäböj med bulgarian bag 10 st, american sving med kettlebell 10 st, bröstpress med bulgarian bag 10 st, kast med medicinboll 10 st. Detta skulle jag göra så många cirklar jag kunde =) Sedan blev det lite box i intervaller. Var helt slut efteråt men det ska man ju vara, det är väl det som kallas valuta för pengarna? ;) Var kul att träffa Johan igen! Dagens pass gav sig till känna omedelbart, har aldrig haft såna problem att cykla hem från stan som jag hade ikväll ;) haha hur ska morgondagen bli?



RSS 2.0