Ovan sits

Jag är så van att ta hand om alla andra att jag glömt bort mig själv. En god vän sa häromdagen att det nu var min tur att bli ompysslad, en helt ovan sits för mig. Kryper i kroppen när jag ska prata av mig och öppna mig, berätta om mina känslor och visa mina svaga sidor. Som många säger är en styrka att visa men för mig är oerhört jobbigt och känslopåfrestande.

Är dags att jag vågar ta hand om mig själv och låta andra ta hand om mig. Våga säga nej och våga säga ja när det är saker jag verkligen inte vill göra eller verkligen vill göra. Jag är en tjej som är livrädd att såra andra och vetskapen om att andra går och är arga/sura/irriterade på mig gör att jag mår dåligt. Men jag ska inte göra våld på mig själv längre utan våga sätta mig själv i första rummet.
 
Nu när jag mått dåligt har jag sett vilka som verkligen bryr sig om mig och som sätter av tid och verkligen lyssnar på mig. De frågar "Hur är det egentligen?", "Hur känner du i detta?" osv. Det betyder så mycket för en tjej som jag, som inte ber om hjälp. Jag är en människa som är i stort behov av att prata och älta, men tar inte alltid tag i det på egen hand när det handlar om mina djupaste känslor och tankar.
 
Saknar Emma som var glad, social och rolig. Hon kommer nog krypandes tillbaka allt med att jag börjar må bättre. Tror ni inte det? Även om foten dragit ner mer så känns det ändå som om jag är på uppgång.

Kommentarer
Postat av: Katia

Livet är en bergochdal-bana. Ibland är man på topp och ibland är man långt nere i dalen men man kommer alltid upp hade igen. Det kommer du göra med. Vi finns här för dig. Mycket av det du skriver känner jag igen. Ibland känns det som att det är mina tankar du skriver ner på pränt. Ta bara hand om dig själv nu och vara bara du. Det är okej!

2013-09-12 @ 19:31:43
Postat av: Anna

Så är det. I kris, när det blåser så är det de som bryr sig som finns där. Kram.

2013-09-12 @ 21:49:24
URL: http://hustjugofyra.blogg.se
Postat av: alexandra

klart att de kommer bli bra

2013-09-12 @ 23:28:53
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Tackan

Känner så igen mig. Det är lite när man är på botten man lär sig vad som är äkta och viktigt. Stor varm kram

2013-09-15 @ 07:59:33
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0