Usel karaktär

När jag mår dåligt psykiskt har jag usel karaktär på alla plan - dålig kombo! Har svårt att hitta och guida den goda som sitter på ena axeln, den andra - demonen är större vid dessa tillfällena. Hur gör ni? 

Jag vet hur jag ska göra och tänka men all logisk tankeverksamhet försvinner. Blir helt blockerad! Helt vansinnigt, vet att jag inte är ensam om detta men det gör inte problemet mindre.
 
Sen att så många frågar hur det går med vikten osv pressar mig ofantligt mycket. Jag känner själv att jag svikit alla dem som stöttat mig när jag gått upp i vikt. Får inte längre all den stöttning jag hade förut, tänker på ordspråket "älska mig mest när jag förtjänar det minst" och tänker att det hade passat nu. När man har flyt behöver man inte stöttning lika mycket som när man ska ta sig upp från dalen. Men jag förstår att det är svårt att veta hur man ska stötta. 
 
Längtar som en tok efter semester, vila upp mig och fortsätta min resa mot mina mål. 

Detta blev ett lite osammanhängande inlägg men det är så mitt liv varit den senaste månaden. 

RSS 2.0