Skadat knä

Varit ganska ledsen nu i flera veckor. För en månad sedan skadade jag mitt knä och trodde bara det var en liten inflammation som skulle hjälpa med träningsvila men det har blivit värre, för två veckor sedan fick jag domen skadad menisk :( Min sjukgymnast tejpade mitt knä och jag fick övningar att göra.. fast ändå var det värre igen när jag var där i torsdags.. hennes rekommendation var sjukskrivning! 
 
Hela min kropp skrek nej, jag vill inte vara sjukskriven men jag fick ju bara gilla läget och ringa vårdcentralen. Läkaren där höll med sjukgymnasten. Blev ordinerad mycket vila, utmana knät max två korta omgånger om dagen och göra mina lätta övningar. Sjukskrivningen var nu ett faktum - två veckor heltid och sedan två veckor halvtid. Förhoppningsvis ska detta läka den skadade menisken och det inflammerade ligamentet. Jag är hoppfull även om det känns surt att vara hemma när jag inte känner mig "sjuk". Nu är det som det är, då får man ta det därifrån. 
 
Min räddning - virkning kommer återigen till undsättning =) 
 
 

RSS 2.0