Händelserik helg

I fredags gjorde jag något magiskt men otroligt ångestfyllt. Badade nakenbastubad med ett gäng kollegor, tackade ja i ett svagt ögonblick för typ 2 månader sedan. Försökte naivt tänka att det är ju långt fram, ända tills i början av veckan. Mådde så dåligt psykiskt i veckan pga den kommande badkvällen. Väl på plats så gick det hur bra som helst, det var helt underbart och jag är frälst!! Jag kämpade och vann över många demoner denna kväll.. just nu känns det som att inget kan klå mig! Bring it on =)  Kan inte fatta att jag vågade och att jag faktiskt gjorde det!!!
Kunde knappt sova igår natt pga att jag var hög på alla känslor ♥
 
I början av veckan kände jag av vad jag trodde var pollen, har otroliga problem med pollen varje år och det blir sämre och sämre. Hade ont i bihålorna till en början och sedan det jag kallar vakuumskalle och senare hosta och luftrörsbesvär. Igår kväll blev det snabbt sämre och natten har varit tung, somnade till slut men när jag vaknade i morse så kunde jag knappt andas alls. Ringde 1177 för att höra om jag skulle åka till jourcentralen eller akuten, blev hänvisad till akuten. Väl där fick jag träffa en läkare som trodde att min bihåleinflammation som jag hade för typ 5-6 veckor sedan inte har läkt ut ordentligt och som nu triggat igång min astma. Så nu har jag fått antibiotika och kortison att ta, blev ordinerad en vecka vila. Pust! 
 
 

Att våga

Idag utmanade jag mig själv, har ju slutat göra roliga saker och umgås med vänner. Tackat nej till det mesta för att jag skämts för min viktuppgång. Nu ska jag sakta försöka utmana mig själv, så hade denna veckan bla inbokat två fikor med två vänner och frisörbesök. 
 
Igår fick jag avboka fikan för jag var stressad efter veckan, kände att mitt mentala behövde vila efter flera utmaningar tidigare i veckan. Så efter vila igår kväll var jag redo för att umgås med vän på fik på stan. Var så skönt att sitta och prata och umgås med min fina vän. Hade lite puls när vi kom dit och fick tunghäfta när jag skulle beställa fika. Men jag klarade det!!! 

Det blev en bakelse men klandrar inte mig för det, idag var det viktiga att våga fika på stan. Min psykolog säger att om man "fuskar" så ska man iaf njuta av det man äter och det gjorde jag idag. Åt mindfullt, smakade, luktade och tittade ordentligt på det jag åt =) 
 
Var hos frissan häromdagen, har inte vågat gå dit för att jag skämts över mig själv.
 
Nu får det vara slut med skam, dags att tänka positiva tankar ♥
 
Ny insikt - min viktuppgång är inte ett misslyckande utan en del av resan, en omväg till målet. 
 
 

Bra val vs dåliga val

Inte alltid lätt att göra bra val när sinnet bråkar med en, försöker så gott jag kan men ibland orkar jag inte kämpa med att må bra och att äta rätt. För att jag ska orka äta rätt så måste jag må bra psykiskt, så där lägger jag all kraft just nu. Så bra val får bli en bonus att glädja över =)
 
Jag har de senaste dagarna mått bättre psykiskt även om det fortfarande är ganska tungt. De säger ju att det är utanför trygghetszonen som man växer och så är det verkligen, delade ett inlägg på min privata facebook tidigare i veckan som var ganska utelämnande. Var rädd för att folk skulle döma mig men jag fick så fin positiv respons. För mig var det viktigt att våga, jag växer genom att erkänna mina problem för andra. Det blir liksom ett steg närmre att jag erkänner även för mig själv. 
 
Har svårt att komma in i bloggandet igen, jag vill skriva men vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vad vill ni läsa om? Kanske hjälper mig att börja skriva igen även om jag skriver för min egen del =)
 
Min blogg har varit nere 1,5 vecka ungefär för vissa, något vajsing med domänet men nu verkar den funka felfritt. Hojta gärna om ni märker några problem =) Ni verkar ju trots allt vara några som läser min blogg fortfarande =) 
 

RSS 2.0