Rökande människor

Har reflekterat över en sak den senaste tiden som jag inte lagt märke till lika mycket förut. Det är att jag sett många stå utanför gymmet både direkt före gymbesök och direkt efter ett pass. Om ni ska röka gå en bit ifrån så att jag slipper vara passiv rökare i samband med min träning.
 
Förstår mig inte på detta fenomen, varför förstör man sin träning på det sättet?
 
Alla gör som dem vill men hade jag tränat så mycket som vissa av dem gör och rökat så hade jag definitivt slutat röka, det påverkar ju kroppen negativt på många sätt. Vissa luktar tom rök inne på gymmet och det vill jag inte känna när jag tränar.
 
 

Bloggmingel i Hbg

 
Detta var mitt första stora bloggmingel, min älskade Fnulan var med och arrangerade det ihop med sin Femme-familj =) Fick träffa Hannah, Therese och Marika, väldigt goa. Synd bara att man inte har tid att prata så mycket på såna här stora tillställningar. Ses säkert igen =) Kvällen hölls i Chevrolets bilhall och rymde oss alla 250 brudar ;)
 
Blev upphämtad av fina Cecce efter jobbet. Efter lite ärenden begav vi oss till Helsingborg men medans vi väntade på att eventet skulle starta så hängde vi i baren på Statoil ;)
Under kvällen bjöds det på lite småplock och dryck. Senare kom det även godis och kaffe. Höll mig till vatten och känner mig så stolt över det.
 
Vi bjöds på skönsång av Samuel och Linus Svenning, bägge så fantastiskt duktiga sångare.
 
Jag fick träffa både nya och gamla bloggvänner. Känner mig alltid så bortkommen på mingelfester för jag har ju så svårt att dels höra pga nedsatt hörsel och svårt att sålla ut när det är mycket ljud omkring samt att jag har svårt att ta initiativ till samtal pga osäkerhet. Men jag tar små steg mot där jag vill va, social och våga prata. Älskar att lära känna nya människor och skapa kontakter.
 
Mina vackra brudar Sojka, Fnulan och Cecce. Love you ♥
Fina Christel skulle varit med på denna bilden oxå =)
 
Fick även gosa med Sojkas söta lilla Elias, så snäll och otroligt söt!!! ♥
 
Goodiebagen var fantastisk, det var allt möjligt i den. Allt från Yves Rocher och Make up store till personliga almanackan och lekmer.se. Härlig och stor =)
 
Sen åkte jag hem med Cecce oxå, det var strul med tågen så det blev en hel del väntan i det kalla regnet fast jag fick skjuts till Malmö.
 
Sist men inte minst vill jag tacka Femme för inbjudan och för en rolig kväll =) ♥

Awesome pass

Har haft två pass efter varandra nu som känts så bra, riktigt grymma!!
 
I söndags körde jag ett utomhus pass med Johan och kettlebells. Jag använde en 12 kgs kettlebell som jag gjorde swingar, åttor runt benen, swingar, enarmsswing och fånga kettlebellen, swingar, yxhugg, swingar och slutligen enarmsrodd. 45 sek arbete, 15 sek vila. Tre (fyra?) varav med 2 min vila mellan varje varv. Grymt roligt pass och så roligt när det går så bra! Det ger en så mycket energi! Även om jag var mör i kroppen kändes det som om jag orkat liiite till och var pigg =) Ovanpå det hade jag redan 30 min träning som inte gick fullt så bra och 8 km cykling i ryggen och 6 km cykling framför mig.
 
Sen idag körde jag ett styrketräningspass med Timmis utmaning som idag var 250 repswingar, helt galet! Men gick förvånansvärt bra, gjorde 10 st mellan varje set av mina vanliga styrkeövningar. Galet men roligt! Jag vet att jag är galen som tycker hård träning är roligt ;) Men sån är jag!
 
Mitt nya linne =)

Peppande

Finns en tjej på gymmet som alltid peppar och tjoar på spinningen, det uppskattar jag men får ibland dåligt samvete för att jag inte "vågar" vara som H och peppa tillbaka och ge det hon ger mig på passet. Har det på tungan flera gånger varje pass men får inte ut några peppande ord till mina medspinnare. Tack H för att du tjoar!! Ger mig mycket energi och styrka ♥
 
Jag har inga problem att prata i grupp osv men just på träningspass har jag svårt för det. Har inga problem om jag tränar med en vän som tex på bootcampen eller om man tränar styrketräning tillsammans men just att peppa en hel grupp har jag svårt för.
 
Det är något jag måste jobba med för jag vill ju instruera någon gång i framtiden.
 

Årets första utomhusträning

Idag på pt-timmen blev det utomhusträning med kettlebells, var kallt till en början och det sved som tusan i lungorna men sen gick det bättre än förväntat. Dock så krampade mina lår, röv och ljumskar pga träningsvärk. Klagade väl lite på det och att min rygg känns veckan innan mens. Fick till mig att jag blivit så pipig och att det var jag inte ens när jag började träna ;) Precis vad jag behövde höra för att bli arg och kämpa på. Jag gör ju detta för att jag vill, inte för någon annans skull. Bit ihop och skrik ut din smärta kvinna bara du arbetar på ;) Haha nämen skämt o sido, jag behövde höra det där. Betyder så himla mycket att Johan säger sanningen.
 
Skäms oftast för att jag ibland låter mycket när jag tränar men det gör ju inget, visar ju bara att jag tar i. Eller? ;)
 
 

Dåtid och förebild!

Ni som följer min fb-sida, har mig på instagram (Viktkamp) eller har min privata fb har redan sett denna bilden men vill ändå publicera den här. Hittade den när jag kollade bland gamla bilder på facebook och jag blev så himla chockad, glad och stolt. Att jag var så stor vet jag ju men har liksom förträngt det. Tänk vad jag faktiskt lyckats med? Amazing!!
 
 
Hur jag ser ut idag vet ni =) Men jag tänkte passa på att berätta om en kroppslig förebild jag har och det är Sarah Dawn Finer, tycker hon har galet snygg kropp. Det är så jag ser mig själv när jag tänker på hur jag vill se ut när jag nått min målvikt =)
 
Fotot är lånat här.
 
Vem har du som förebild? =)

Utmaningarnas vind

Igår när jag kom till träningen var jag så sjukt opepp och omotiverad. Jag bytte om men ställde mig i "repan" och bara hängde. Frågade Timmi vad jag skulle göra och då tyckte han backpass på löpbandet och sen trappträning. Suck tänkte jag och ångrade att jag ens frågat honom. Bestämde mig för att iaf köra en halvtimme på crosstrainern och intervaller fick det bli, en halvtimme kan man tvinga sig igenom även om man är opepp. Fy fasen va det var drygt att stå där men jag stod kvar och körde. Mitt i passet kommer Timmi och säger att jag inte får glömma av trappträningen, upp och ner 10 ggr. Give me a break man!! Men men jag är som jag är, ger man mig en utmaning så tar jag den. Jag sprang 44 trappsteg upp och ner, 10 ggr.. dvs 880 trappsteg senare så höll jag på att kräka och svimma på samma gång, var ju inte så att jag segade utan jag gav allt alla stegen! Efter det bestämde vi att varje gång han jobbar när jag ska träna så ska jag få en utmaning =) En aning nervöst men såklart kul oxå.
 
Blev träning redan idag igen och såklart var karln där oxå.. sagt och gjort fick jag en utmaning. Såhär såg dagens träningsprogram ut:
 
 
Utmaningen var alltså att göra en situp, sen upp på boxen till stående och ner igen.. göra en situp och om igen. 100 ggr!!! Jag delade upp dem så jag gjorde 20-10-20-10-20-10-10 och däremellan gjorde jag mina styrkeövningar. Fy fasen vad jag svettades, skvätte om mig emellanåt. Haha Men jag ägde, är så stolt över att jag gjorde varenda 100 situp och boxkliv. Jantelagen kan slänga sig i väggen!
 
Efter träningen så blev det en stund i bastun, som har blivit min nya njutning och avslappning. Oavsett om jag känner mig stressad eller inte så ska jag sitta/ligga där några min. Känner att själen behöver det.
 

Spenatsoppa

Spenatsoppa är en av mina favoritsoppor =) Går snabbt att laga, är gott och man kan variera matigheten på många olika sätt med ägg, prinskorv osv.
 
Timmi på gymmet ville att jag skulle publicera receptet så på hans begäran så gör jag det =) Enjoy!
 
Ingredienser:
1 liter vatten
1 buljongtärning eller 1,5 msk fond grönsak
400-800 g frusen spenat (jag brukar vilja ha den tjock så jag väljer oftast mer men det är en smaksak)
1-2 msk mjöl (valfritt)
timjan, vitpeppar och ev örtsalt/salt
 
Koka upp buljong och 9 dl vatten. Tina spenaten i det kokande vattnet. Blanda mjöl och 1 dl vatten och häll i soppan tillsammans med kryddor. Låt koka 3-5 min.

Avnjut med kokt ägg och prinskorv som det blev idag =)
 

Favoritövning

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt motto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
25. Favoritsyssla på vilodagen
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
 
Min favoritövning är helt klart raka marklyft. Älskar känslan av att jag får kontakt med musklerna direkt och att det tar ordentligt! Har alltid träningsvärk efter att ha kört marklyft.
 
Vilken är er? =)

proteinpulver till salu

Vem vill köpa? 930 g för 150 kr, endast taget ett par skopor. Först till kvarn! Om du inte hämtar det så blir det frakten oxå som betalas av köparen.




RSS 2.0