Aloe Vera drycken

Hittade denna goda dryck när jag var uppe på Göteborgsvarvet på min favoritsushibar Yama.
Nyfiken som jag är så vill jag testa alla nya nyttigheter, köpte den snabbt men drack inte den förrän dagen efter för jag ville dela den med maken =)

 

Maken tyckte det var läskigt med bitarna av aloe vera som är i men jag tyckte om drycken mycket.

 

Visste inte att det fanns i Malmö men nu har jag sett den på flera ställen och även på Facebook har jag hittat en sida som dem har.

 

Testa den om ni får möjlighet =)


Jag - förebild

För ganska längesen så skrev min underbart söta nästkusin Jonna ett fint blogginlägg om mig som jag tänkte dela med mig av =) Jag blir tårögd av vetskapen att jag ger henne denna lärdomen, jag tänker aldrig svika henne och kommer alltid peppa henne att göra det hon tror på ♥

Såhär skriver hon;

"Jag tror inte jag har några förebilder så direkt,
men om det är någon så är det isåfall min underbara nästkusin Emma!
Och det är dels för att hon är en sån kämpe som gått ner 40kg genom träning på så pass kort tid som hon gjort.
Hon klarade sig igenom en jobbig skoltid, som tyvärr många barn får gå igenom, allt för många!
Även om hon själv har blivit illa behandlad så är hon snäll mot alla sina medmänniskor och hon är alltid sig själv.
Jag beundrar hennes ork väldigt stort!
Hon kämpar för det hon vill och lägger hela sitt hjärta i det hon gör och genom hennes ork och envishet så tror jag att man kan lyckas med allt, bara man vill!
Hon är en helt underbar människa som jag beundrar stort, hon är värd allt i världen + lite till!
Jag älskar dig min fina nästkusin! <3

Här är hennes egna historia från en intervju med tidningen Skånskan:
http://www.skanskan.se/article/20120206/PERSONLIGT/702069952/-/bloggen-blev-raddningen"


Glöm inte att peppa människor du har omkring dig att våga kämpa eller fortsätta tro på det de vill göra. Några ord eller en gest är mer än du någonsin kan ana ♥


Ofrivilligt barnlösas dag

Det är de idag, visste det inte förrän tidigare denna veckan. Men det kändes självklart för mig att uppmärksamma denna dagen och alla oss som kämpar för ett gryn. Det är något jag kommer försöka göra varje år from nu.

Jag hittade informationen om dagen hos föreningen Barnlängtan som jag ska gå med i. Innan vi började försöka skaffa barn så såg jag det som en självklarhet att just jag/vi kunde få barn och att det bara var enstaka som hade svårigheter med att få barn. Men nu vet jag bättre, tycker det är frukstansvärt hur vissa inklusive oss får försöka kämpa oss till hjälpen från landstinget.

Jag har bestämt mig för att jag/vi ska skicka en egenremiss till RMC för ev få hjälp med IVF och framför allt kolla upp maken. De jag varit i kontakt med är så övertygade om att det är min övervikt som är problemet så de kollar inte ens upp M´s simmare. Känner mig oerhört kränkt, speciellt sen jag fått tillbaka mens och äl sen jag gått ner i vikt.

Boken Väntrum är en sannskriven bok av Cecilia Ekhem, inne i hennes blogg så kan man tävla om en bok.


Hur ska jag klara mig?

Fick veta häromdagen att jag måste byta coach/pt för att Johan ska sluta på Actic, egot i mig sa kommentaren "hur ska jag klara mig utan dig?!". Såklart är jag glad över Johans val och jag förstår honom till fullo, som jag brukar säga till människor omkring mig och även till mig själv är att var sak har sin tid. Varför han slutar får ni läsa om inne hos honom. Jag är så himla tacksam som fick låna lite tid och erfarenhet av Johan i min viktkamp. Jaja tänker ni, vi vet vad du tycker om Johan och så är det, ska inte babbla på om det =) Johan är en av mina räddande änglar och kommer alltid vara oavsett vad han säger.
Sedan blir han inte helt av med mig för jag ska köpa PT-timmar som jag planerat köpa redan innan via hans företag, så de närmsta veckorna blir det lite skön utomhusträning. Så än blir han inte av med mig ;) moahaha


Jimmy kommer bli min nya coach/pt i Lifestyle, valet stod mellan honom och Christoffer i Lund. Christoffer verkar också trevlig men Jimmy är redan en stor del av min viktkamp så valet var inte ett dugg svårt. Jag tror att jag kommer nå mitt mål med min nya coach vid min sida och det kommer bli hur bra som helst =) På måndag ska vi träffas och prata igenom vad jag har för förväntningar och hur jag har haft det sedan jag började Lifestyle. Känns ändå lite spännande att jobba med Jimmy även om det bara är för ca ett halvår.



Tävlar om en löparjacka



Inne hos Suzan så tävlar ni om en löparjacka hos Nike.
Tävlingen håller på till 26 maj då hennes lille söta Frank drar en vinnare =)
Nu drar du rätt vinnare Frankieboy =) Mig!

Läten


Jag reflekterar konstant över fenomenet att stånka, stöna och låta när man tränar. Har inget emot om man låter lite när man tar i mot slutet av ett set när man ska ta i det där lilla sista och extra men att låta konstant henom ett helt set gör mig irriterad till tusen.

Det är oftast de största och mest muskulösa som beter sig på det sättet. Jag undrar om någon kan svara på varför man måste låta så himla mycket?

Jag kan inte påstå att jag aldrig låter för det vet jag att jag gör.. men långt ifrån hela setet om ens i alla seten.

Låter ni när ni tränar?


På tal om balans

haha på tal om balans i senaste inlägget ;)

Den senaste veckan har bestått av mycket socialt och trevligt umgänge men sånt medför oxå en hel del stress, jag vill hinna med så mycket samtidigt som jag ska träna, planera bra mat osv. Visste redan i början av veckan att den skulle sluta i stress och att jag inte skulle hinna med att göra allt. Maten är det enda som funkat senaste veckorna.. träningen har fått komma i skymundan men nu ska jag köpa pt-timmar och chocka kroppen så att det händer något på den fronten, vill ju inte leva i denna "stora" kropp.

I tisdags så var jag på 4 good eventet här i Malmö som handlade om kärlek, det var tre fantastiska föreläsare som bjöd otroligt på sig själva och hade alla massor med bra saker att komma med. Köpte en bok som hette Tala är Guld =) Maken roffade åt sig den direkt så han läser den redan, mitt förslag var att vi bägge skulle läsa den =)
Jag hade sällskap under kvällen av fina Ann-Sofie, en av de allra bästa i mitt liv Malin och en söt bloggläsare Cecce. Hennes reaktion var söt när hon fick veta att det var Viktkamp som satt jämte Ann-Sofie =) Din kommentar gav mig mängder ska du veta!!


Sedan i helgen var det härliga Göteborg som gällde, varvetdelagare i form av finaste bästa Katta kallade på en hejarklack och jag var inte sen att hänga på =) Hon var så duktig och jag är så stolt!! Nu är det bara två år kvar tills jag ska springa varvet =)

Balans

Hittade denna bilden hos En matmissbrukares kamp och den är så talande därför fastnade jag för den, behöver egentligen inte skriva så mycket om den. Men allt handlar om balans i livet. varken för mycket eller för lite av något. Med ett halvt äpple kommer man ingen vart och med en hamburgare i handen kanske man kommer alldeles för långt.

 

Har ni balans i ert liv?


Jag börjar komma tillbaka till balansen i mitt liv. Det har varit en period där jag ätit tokigt och det märks. Mår inte alls som jag gjorde innan.

 

För att avvänja mig från sockret igen så har jag börjat 98 dagar utan socker och godsaker, med två undantag som jag bestämt mig för redan.. midsommarafton och 30 juni då jag ska på en stor fest =)

 

Vill ni hänga på?

 


Old and new pics

Känner att jag är redo att visa mina gamla bilder på mig, för att ge mig själv det där extra för att orka forsätta kämpa mot mitt mål =) Har tappat mycket motivation och vill känna som jag gjorde förra sommaren, då mådde jag jättebra och var supermotiverad! Det är så jag vill må och känna =) bloggen är ju för mig och detta är ett sätt för mig att bearbeta allt i min kamp och att dela med mig och erkänna hur jag sett ut är en del av min egen terapi i bloggen.

Tänker bjuda på tre bilder, tagna vid två olika tidpunkter, som gör att jag tänker att dit vill jag aldrig mer!! Jag mår inte alls bra när jag ser bilderna för jag äcklas lite av mig själv att jag kunde låta det gå så långt men samtidigt är jag väldigt stolt över vad jag lyckats åstadkomma hittills =)


Denna bild är tagen veckorna innan jag ställde mig på vågen
för första gången efter flera år och ser de fruktansvärda siffrorna
som jag aldrig hade kunnat ana skulle håna åt mig.



Dessa två bilderna är tagna 07 i Stockholm.
Några kilon lättare än på första bilden men jag ser så ohälsosam ut.
Så glad att jag tog tag i min kropp.

Och såhär ser jag ut idag =)


I´m in love

Idag var jag mer pepp att träna än jag var igår. Började träna uthållig styrketräning idag, så kul att testa på igen =) Känns som om jag blivit starkare av maxseten jag kört ett tag nu =) Hade bra pump både igår och idag, skönt att känna så när man inte tränat på en hela vecka. Jag är tillbaka känns det som =)

Jag har blivit förälskad idag, tror jag.. lite småkär iaf.. Johan har köpt en bulgarian bag som jag varit nyfiken på att testa, läste på hans blogg tidigare idag att han fått hem den. Han hade med den på gymmet och kom till mig när jag värmde upp, fick testa lite.. nu behöver jag ett stort pengakonto och ett eget skåp på gymmet så att jag kan köpa både kettlebells och en bulgarian bag ;) Jag måste köpa fler pt-timmar så att jag får utnyttja Johans ;)

Kvällen avslutades med stekt lax, stekt purjo, broccoli, tomat, majs och mozzarella och en kall limesås gjord på lätt creme fraiche tillsammans med mannen. Jag drack vatten med limeklyftor i och mannen sippade på en öl =)



Hejarklack aka väskpassare

Nu går starten för vårruset i Malmö och mina kära vänner springer.. Planen var att jag skulle försöka gå runt 5 km och har inte haft så ont i foten de senaste veckorna så jag såg hoppfullt fram emot loppet. Men i söndags skadade jag mig.. Så fick snällt inse att ett lopp var dumt att ens påbörja. Trampade igenom skon med en skruv som låg på marken och fick in den i foten, så det känns som om jag går på en golfboll :(

Iform nästa :) då ska jag gå och kanske springa lite om foten håller för det.

Fick en viktig uppgift iform av hejarklack aka väskpassare :)


RSS 2.0