Hmm

Enligt vågen har jag inte gått ner, har 3 hg kvar till vikten som står här i bloggen.. men alla säger att dem tycker jag gått ner i vikt.. har väl omfördelat sig sen jag började med vattengympan även om jag bara gått 4 ggr men har även börjat promenera mer nu när man slipper den jävla isen!!

Försöker tänka GI när jag äter och lagar mat men vill inte ha några förbud. Fick även massa länkar till LCHF-kost av en kollega. Alla är så snälla och hjälpsamma. Har inte mött några elaka kommentarer sen jag gick ut med min sjukdom, snarare tvärtom.

Hur öppna är ni alla med er övervikt? nu blev det en konstig fråga, ska förklara vad jag menar.. alla ser ju att man är överviktig men pratar ni öppet om viktnedgång och hur ni kämpar.. eller kämpar ni i det tysta med vikten?

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Absolut!

En del att köpa hem första gången men de e superlätt o de går fort o göra när mn väl har ingridiensern.



6dl grahamsmjöl

6dl filmjölk

½dl rågkross

½dl linfrökross

½dl pumpakärnor

½dl solrosfrö

2msk mörk sirap

3 hackade färska dadlar

1½tsk bikarbonat

1½tsk salt



Blanda samman allt och sedan direkt in i ugnen, 200 g ca 45 min om du har brödform :) Lätt, går på 3 min o blanda ihop. Supergott!

2010-03-11 @ 14:06:54
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Väldigt gott som sagt :)

Kör du GI eller? Hur mkt har du tappat o hur mkt har du kvar? Jag tappade tio kilo i höstas men nu efter uppehållet vill de inte gå ner igen, väger nu 62 o vill ner till 56 kg, känns omöjligt!

2010-03-11 @ 14:14:19
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Scrum

Jag försöker vara öppen när det gäller vänner och så. Det blir lättare så helt enkelt. Men annars är jag väl inte den som vitt och brett pratar om att jag vill gå ner i vikt. Tror jag är rädd att de ska hålla koll på mig och se om jag misslyckas.



Skönt att du fått stöttning efter du berättade om PCOS.

Kram

2010-03-11 @ 15:32:05
URL: http://scrumdiddlyumptious.blogg.se/
Postat av: Markus

Kämpar inte med vikten men tror det blir enklare för en själv om man är ärlig mot andra...

2010-03-11 @ 17:57:37
Postat av: Emmelie

Duktig du är! Fortsätt så. säg gärna v du tycker om brödet med :)

2010-03-11 @ 18:54:56
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Linda V

Det är bra att du vågar vara öppen och ärlig. Starkt gjort!

2010-03-12 @ 10:40:22
Postat av: Matea

sv; Den handlar om en flicka som har en syster som har leukemi. Flickan har egentligen kommit till världen bara för att kunna ge benmärg, blod och massa annat till sin behövande syster. Men flickan börjar protesterar, hon vill inte vara en "reserv". Mer tänker jag inte berätta, se den :)

2010-03-12 @ 16:59:22
URL: http://mateamarin.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltså jag försöker förklara att min övervikt beror på att jag har pcos & har lätt att gå upp i vikt. Men det känns som liksom att de man berättar tittar på mig & tänker " jävlar vad hon ljuger, det ser jag ju att hon har ätit alldeles för mycket godis"..



Har du några bra länkar att tipsa om?

2010-03-18 @ 12:58:36
URL: http://www.minprinsessaminaprinsar.com/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0