Real Life - Årets prestation

Fick en inbjudan av Yohanna att vara med och delta i hennes Real Life som denna gången var Årets prestationer.

Man ska skriva saker som man är stolt över och vad man lyckats med.

Precis som för Yohanna så är det min livsstilsförändring. Vet inte vart jag ska börja men min största förändring i mitt liv är att träningen blivit en del av den på ett naturligt, nästan besatt sätt. När jag inte kan/hinner träna så saknar jag träningen något oerhört, det är väl min största hälsovinst. Vikten är en bonus även om jag är besatt av den, ska bli mitt nyårslöfte inför 2012.. att försöka strunta i vikten och gå på hur jag känner mig i kroppen.

Jag är stolt över att jag vågade stå upp för mig själv och byta PT, hade aldrig varit där jag är idag om jag inte gjort det. Har nog överlag blivit modigare under året med att säga vad jag tycker och tänker till folk i min närhet, inte bara mina nära och kära utan på jobbet osv. Har väl att göra med att jag fått mer självförtroende.

Fått upp min kondition och styrka till nästan de dubbla, trodde aldrig att jag skulle vara där jag är idag för ett år sedan. Minns mina två lopp, Blodomloppet och Vårruset där jag sprang mina sista metrar in i mål. Löpdrömmarna finns där =) Eller att orka träna heldagar utan att vara förstörd som jag gjort på mina tre training days under året. Har insett att jag älskar HÅRD träning och inget mesande, det är inget för mig =) Ge mig en utmaning så ska ni se att jag antar den ;) Fniss! Glöm inte att Svett är kärlek!

Mina "sjukdomar" mår förhållandevis bättre, levern gör bara ont emellanåt, PCOS verkar lugnt och har nog givit mig tillbaka ägglossningen, astman är stabil även utan astmamediciner samt IBS där skoven kommer mer sällan.

Jag är stolt över att jag helt ogenerat pratar med främlingar nu för tiden, vågar vara mig själv nästan helt ut direkt =) Detta har medfört att jag lärt känna fantastiska människor på gymmet, vissa har fått flytta in i mitt hjärta och vissa stannar vid trevliga ytliga bekantskaper.

Sen finns det såna saker som är självklara och ytliga för andra som att kunna gå in i vilken affär man vill och hitta snygga kläder, att kunna köpa snygga ringar på Glitter mm. För mig är detta en gråtfärdig känsla av lycka =)

Jag har hittat en kost som passar mig, utesluter inget och kör inte med några förbud. Balans är mitt ledord när det gäller maten.

Avslutar året med att stolt berätta att nu jäklar börjar mitt cyklande liv =)

Gå in hos Yohanna och anmäler er till Årets prestation! =)


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

KANON!

Ja vi har gjort en riktig resa i livsstilsförändringar detta år 2011. Men jag tror att du rest längst ;)

Jättekul att du är med och delar med dig av din prestation med oss.

Jag återkommer med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

2011-12-28 @ 21:22:14
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Katia

Helt klart beundransvärt!

2011-12-28 @ 21:27:35
URL: http://lillchippen.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Du har mycket att vara stolt över.

Kramen

2011-12-28 @ 22:55:45
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Lôtten

Du är super.... du har ju vunnit livet !

Och bra för dig med bra självfötroende - det ska du ha ! Du är ju superfin på alla plan !!

Kram

2011-12-29 @ 07:00:33
URL: http://lottensplace.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Grymma du!! Man blir så glad för din skull och peppad för sin egen när man läser detta. Jag har ju tagit mod till mig o startat en utmaning nu. Något måste jag ju göra liksom. Och då måste man ju nästan föregå med gått exempel ;) Hoppas mitt 2012 blir som ditt 2011. Återigen - du är grymmast!!



Sv: Visst är blomkålsmoset gott. Tyvärr gillar inte sambon det så blir sällan jag orkar fixa det. Men då brukar jag göra på 3-4 huvuden och frysta i 1-literspåsar så jag kan ha till matlåda. Kramar

2011-12-29 @ 10:24:51
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: diana

Önskar dig en fin nyår och ett gott nytt år. Bra jobbat!

2011-12-29 @ 22:01:20
URL: http://metrobloggen.se/diana
Postat av: Bara Jag

Har lust att ställa mig upp och applådera lite förtjust :) Jag blir så glad när jag läser din historia! Att våga vara sig själv, att våga säga ifrån och att våga vara "någon" är en oslagbar känsla när man också har provat motsatsen! Vad DU vill har betydelse! Vad DU kan flyttar berg! Vad DU uppnår är DIN förtjänst! :)

Önskar dig ett fantastiskt gott nytt år!

Kram!

2011-12-30 @ 00:46:38
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Nu ligger sammanställningen ute. Så mycket fint!



http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/sammanstallning-arets-prestation.html



Tack för att du var med och jag hoppas att du hänger på fler gånger. Får fundera på hur det blir nästa år.



Hälsningar och ett gott nytt år.

Yohanna

2011-12-30 @ 01:40:55
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Tomtan

Du är helt Underbar!!!!! Att du bara fixar de!!!!!

Postat av: Sus

Så superhärligt! Cykla nu på och må framför allt gott!

Nyårskaraaam

2011-12-31 @ 00:13:08
URL: http://blomtoken.blogg.se/
Postat av: ida

Att förändra så mycket i livet som du gjort är så otroligt stort gjort av dig, det är få som har den disciplinen att kunna hålla det. Jag har sagt det förr, du är GRYM!

Själv är jag glad att jag började träna i år, har aldrig tränat förr, skolkade från idrotten i skolan och ironiskt nog var det min gamla gympalärare som fick igång mig när jag läste upp mitt IG i idrott, nu är jag fast :)



Så guldstjärna till oss båda!!



GOTT NYTT ÅR!!

Kramar

2011-12-31 @ 12:26:22
URL: http://annaidaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sessan

Du är så stark och har en sån stor vilja! Jag har alltid trott på dig och jag finns här alltid för dig! Du är så otroligt fin min underbara älskade vän! Både insidan och utsidan!

Älskar dig för alltid! <3

2011-12-31 @ 14:23:33
Postat av: Lisbeth

Hej på dig och god fortsättning på nya året.

Jag läser fortfarande din blogg fast jag inte kommenterar som jag gjorde tidigare. Jag är ju inte bland dom som försöker leva sundare och lättare liv men jag tycker jag lär mig mycket av ditt sätt att tänka. Det peppande positiva behöver jag ha andra som jag ser klarar av just det. Konstig mening det blev men du förstår nog

Kör på nu så smyger och tittar lite då och då i din blogg

Kram

2012-01-06 @ 17:12:59
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0