Träning med Tilling

 

I tisdags förra veckan var jag och tränade med HardCoreMamas som Sara driver och leder. Jag var så nervös att jag ville kräkas men jag gick dit med lite hjälp av J. Ångesten och obehaget var inte lika stort för att hon följde med mig en bit och peppade mig som hon alltid gör. Detta släppte så fort Sara ropade ”Hej Emma” och gav mig en stor varm kram. Där och då släppte all nervositet och jag gav allt från första stund. Jag klarade saker jag inte klarat förut eller trott att jag inte klarat, jag gjorde armhävningar på tå!!!! Inte djupa men jag gjorde det, övning ger färdighet! Insåg efteråt vad det faktiskt var jag hade gjort, jag hade släppt pressen på att klara saker perfekt utan att det handlar om att våga testa och chansa. Det värsta som kan hända är ju att man slår näsan, eller hur?

 

Jag gick från passet glad, stolt, överväldigad och helt sprallig. Kände mig som en ko på grönbete.

 

Har fått ett spännande (och skrämmande erbjudande) av Sara som jag fortfarande funderar på, jag vill inte outa vad det är förrän jag bestämt mig om jag bestämmer mig för att ta det.

Vågar ni gå emot obehagen ni får i magen? =)


Kommentarer
Postat av: Saras träningsblogg

Riktigt bra och modigt av dig. Testa nua saler tycker jag med är jobbigt men så stolt pch nöjd man är sen när man klarat det och inser att det inte var så farligt! Grymt bra gjort!!

2013-11-21 @ 22:26:50
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: mickis

Gud vsd BRA gjort!
Är ruskigt imponerad av dig!
Men det är rätt inställning... man måste våga för att vinna & den känslan det ger efter är ju så VÄRD!

Kram

2013-11-22 @ 00:54:12
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Karro

Bra jobbat!!!
Det beror helt vad det handlar om, men jag lyssnar mycket på magkänslan.
Kram

2013-11-22 @ 18:34:09
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: En plats i solen

Trevligt att äntligen få träffa dig :)

2013-11-23 @ 09:56:44
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: Rund är också en form!

Sååå härligt att läsa Emma! Oerhört modigt att du övervann din egna nervositet!
Jag ska tänka på dig och verkligen VÅGA när nya gymmet öppnar och jag ska testa att köra Crossfit. (Hjälp...) ;-))

Kram M

2013-11-23 @ 14:22:30
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Carro

Åh , ska hon träna dig tro ? Min festade dröm att ha någon som står och galer på mig medans jag tränar, på så sätt får mig i min bästa form. Det känns som jag konstant underhållstränar...sen år tillbaka . Om hon ska träna dig här i Malmö och du/ni vill ha sällskap av en väldigt motiverad tjej, är jag er kompis :)

2013-12-05 @ 13:07:01

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0