Mitt självförtroende

Det jag en gång hade har raserats som ni vet, men det är på väg på rätt håll. Jag kämpar med min självbild och mitt sätt att förhålla mig till mina känslor. Det är ingen lätt rond att gå mot sig själv men den måste genomföras. Jag måste slå undan de onda tankarna jag har om mig själv, det är inte förrän dess som jag kommer finna balans och verkligen gå ner i vikt. Jag försöker få bort fokus från min vikthets och göra det jag mår bra av, svårt när det finns vissa mörka tankar som sätter fälle-ben på mig. Jag har erkänt för mig själv sen jag började kbt att jag har en ätstörning, ett sockerberoende samt sjuka prestationskrav på mig själv! Bara att skriva det är svårt men för mig är detta en del av min rond jag måste slutföra, när jag skriver ner något för mig själv blir det så konkret. Min blogg - min terapi!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej.
Har helt missat att du går i kbt-terapi! Är det bra?
Jag är också sockerberoende o behöver jobba mycket med mig själv! Som det är nu är min blogg också en del av min terapi, min sjukskrivningsutloppspunkt. Känns bra att det är så. Vi kan stötta varandra o du är absolut inte ensam,,, som sagt sockerberoende, högpresterande tjej runt trettio och som inte vet vart hon ska ta vägen i livet.

//Lotta

2013-10-07 @ 04:12:25
URL: http://www.viktinfo.wordpres.com
Postat av: Katia

Hej vännen!
Är ju själv väldigt överviktig och har under vuxen ålder alltid haft svårt att gå ner i vikt. Där har många gånger eller snarare alltid varit just hjärnspöken samt självförtroendet som spökat varje gång. Det är svårt! I mina ögon är du en kämpe och en stor inspirationskälla. Och jag är tacksam för att du delar med dig av din resa i både ner och uppgångar. Heja dig! Kämpa på du kan och du är bäst!

2013-10-07 @ 07:02:51
Postat av: mickis

Jag tycker att du är JÄTTEDUKTIG & har en drivkraft som inte så många andra har...

det är sunt att du vill & försöker gå ner i vikt, men det är inte så enkelt...

Du har säkert redan testat detta. VIKTVÄKTARNA: Jag har varit med där & det jag tycker är bra med viktväktarna är att man får lov att äta allt. Jag är av den uppfattningen att det finns alldeles för mycket dieter idag & jag tror på en allsidig kosthållning & motion.
Motion är du jätteduktig med :-)

Bra att gå i Kbt & ta tag i sina gömda problem.. Det kan säkert hjälpa dig i din kamp mot ett bättre mående :-)

JAG ÄR IMPONERAD AV DIG!
Kram

2013-10-07 @ 08:48:03
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Ezter

Du kommer klara det, du vill ju verkligen! Svackor hamnar vi alla i, oavsett vad det handlar om!

2013-10-07 @ 09:32:55
URL: http://eztersvra.blogspot.com
Postat av: Tackan

Att vara snäll mot sig själv är bland det svåraste som finns, man får öva mycket. Tummen upp för kbt!

2013-10-07 @ 12:09:21
URL: http://farhuset.blogg.se/far/
Postat av: Karin

Jag fastnade här jag..
Nu har jag läst alla inlägg du skrivit efter det här, men jag måste lyfta på rumpan, och gå och lägga mig, så jag orkar upp i morgon bitti...
Tycker du är jätteduktig! Det är inte lätt att gå ned i vikt, och kämpa på med motion minsann!
Ett litet tips... - När man har sockersug, så är det ofta för att man har candidasvamp i kroppen. De älskar socker, och vill bara att man ska äta mer och mer.
Ett bra sätt att minska svampen, är förstås att låta bli socker, men det är ju så svårt, så länge svampen skriker efter det, och då kan man hjälpa till genom att basa kroppen.
T ex genom att dricka citronvatten. (Ja, det låter jätteknäppt, att man blir basisk av att dricka något surt, men så är det. :) ) Bikarbonat i vatten är också bra, men det måste tas mellan måltider, för att inte störa magsyran.
Finns flera saker som är bra mot candida, så googla gärna, för att få lite tips. :)
Ett annat må-bra-tips är Louise L Hay. - En underbar kvinna, som du kan hitta en massa klipp av på YouTube. Hon är också en riktig inspiratör! :)

2013-11-03 @ 21:26:04
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: linda

Tänk om du kunde se hur otroligt vacker du alltid har varit..från ditt enorma hjärta till ditt fina yttre.. så där som vi ser dig...

2013-11-10 @ 19:32:35

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0