Vägen upp

Äntligen har jag kommit igång med vardagsmotionen, kommer innan söndag är slut att vara uppe i 300 minuter som mitt mål är för varje vecka.
 
Min pollenallergi har börjat lugna sig en hel del, vilket är grymt skönt. På måndag ska jag tillbaks på brottsplatsen på gymmet =) Ska in i friviktsrummet och härja igen har jag bestämt mig för. Styrketräningen är det som ger mig mest förbränning, så nu ska jag till en början satsa på vardagsmotion och styrketräning. Sedan ska jag sakta börja återinföra annan konditionsträning.
 
En sak i taget så jag inte får några bakslag i min prestationsångest och mina höga krav på mig själv. Börjar verkligen hitta en distans till mina krav på mig själv, varför har jag dem? Istället för att noja in på kraven så bearbetar jag dem. Vilket känns som en stor vinst, varför sätter jag ett visst krav på mig själv? Vad står dem för? Vill verkligen gå till botten med dem och förstå dem. Mår ju inte bra av dem och vill undvika de kraven som blir negativt laddade för mig. Krav ska man såklart ha på sig själv men när dem går till överdrift så blir det tokigt.
 
Oj nu svamlar jag igen, jag älskar svammel-inlägg bäst för då är det hjärtat som styr =) 
 
Hur ser ni på krav som man ställer på sig själv? Har du några såna? Berätta, dela med dig!m

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag har också krav på mig själv men har inte diceplinen att hålla det. Vill träna upp magen till sin platta form igen men det är lättare sagt än gjort tyvärr :/

2014-05-17 @ 07:50:15
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se
Postat av: mickis

You can do it!!

Kram ☀

2014-05-17 @ 09:15:29
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Znogge

Härligt att vara på gång! Det är tyvärr inte jag. Men, men...

2014-05-18 @ 16:56:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: katia

Hej hopp! Jag är stolt över dig att du skriver ner allt på pränt och berättar hur saker är för dig hur du upplever dem. Senast idag satt jag och en bekant som också har övervikt i bagaget (men som nu gjort gbp). Att gå ner i vikt har hon och jag gjort så många gånger. Kanske inte kommit i mål alla gånger men det som varit svårt är att stanna kvar. För plötsligt en dag går man upp i vikt igen och kanske lite plus igen. Men det vi sa var är att det vi har i huvudet är det som spökat för oss många gånger. I alla fall för mig. Du är en kämpe!

2014-05-18 @ 19:30:04
Postat av: MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮

Pollenallergi kan dämpa vem som helst. Men det är ju bara tillfälligt :)
Jobba lugnt :)

2014-05-19 @ 11:26:45
URL: http://kodexet.blogspot.com
Postat av: Lôtten

jag älskar också dina svammelinlägg :D
Kram bästa !

2014-05-19 @ 13:23:08
Postat av: Rund är också en form!

Bra att du funderar på det.
Det är skillnad på rimliga krav/mål och för HÖGA krav!

Kram M

2014-05-20 @ 10:09:17
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0