Dikt till en pappa på flykt

När jag var på väg till Stockholm för två månader sedan till mitt Hälsocamp så satt det en pappa framför mig med sina två små barn. Han var på flykt och jag kunde inte släppa honom ur mitt hjärta utan denna dikt blev till: 
 
Du pappa, från ett land i fjärran 
Du pappa, som sitter där med ditt barn i famnen
Du pappa, dina ögon gnistrar av kärlek när du tittar på dina barn i din famn
Du pappa, som försöker visa dina barn att detta kommer bli bra 
Du pappa, vars ögon visar en helt annan historia när barnen inte tittar på dig 
Du pappa, som funderar på hur livet ska bli ett helt nytt land
Du pappa, som frågar dig själv om allt verkligen kommer bli bra för dina barn
Du pappa, vad har du varit med om? 
Du pappa, vad kan jag göra för dig och din familj? 
Du pappa, välkommen hit!
 
Via en tolk lyckades jag förmedla att jag ville ge honom denna dikt och hoppas att han kan ge sina barn den trygghet som han önskar. 
Han blev rörd och skulle få hjälp att få den tolkad till sitt språk. 
Denna pappa tänker jag på så otroligt mycket, sånär som på varje dag ♥

Kommentarer
Postat av: mickis

Det var fint gjort av dig :-)

Kram

2015-11-23 @ 19:59:32
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Linda

Vad fint gjort och fin dikt! Hur går det med vikt och allt för dig? Kram

2016-02-09 @ 15:22:14
URL: http://holen666.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0