Att vara tacksam

Idag har jag haft en stressig dag, orkade inte vara stark så till middag fick det bli pizza. Tänker inte se ner på mig själv för det som jag alltid gjort, det var ett val jag gjorde idag och jag njöt av pizzan. 
 
Efter pizzan så valde jag att ta ett varmt bad och gå in i mig själv. Under badet så tänkte jag på min senaste månad, sedan campet. Det har inte blivit mycket träning, en del promenader men mycket mental träning. Passade på att göra lite meditation, blev så inspirerad av  underbara och härliga Tanja som både föreläste och var deltagare under campet. Under meditationen gick jag nerifrån och pratade om varje kroppsdel, liten som stor. Jag sa till mig själv att jag var tacksam för att jag kunde gå, för att har en fungerande blåsa, att jag har ett hjärta som slår, att jag har ett skallben som täcker min hjärna osv. På de ställen som jag har bekymmer gav jag lite extra kärlek och fokuserade lite extra just där. Kände hur min puls sjönk och hur jag ökade min självkänsla och mitt självförtroende. Började älska mig själv lite lite mer. 

Vilken känsla jag klev upp med!! Helt upprymd av kärlek och välbefinnande!!! 
 
Hur ofta som du badar eller duschar är du verkligen där och då? Glöm inte hur vattnet känns på kroppen och hur kroppen känns i vattnet. Hur reagerar din kropp på värmen/kylan? 
 
Brukar du vara tacksam för din kropps funktioner? Om inte, testa det! 
 
Nu fick ni lite funderingar att tänka på. Kärlek till er ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

❤❤❤

2015-10-13 @ 21:50:49
URL: http://malmbergangelica.se
Postat av: mickis

Ja det är väl inte ofta man tar sig tid att tänka så i duschen eller badet :-)

Självklart ska man njuta när man väl unnar sig pizza :-)

Ha en fin söndag!
kram

2015-10-18 @ 11:37:36
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Björn

Bra jobbat! Det är viktigt att vara närvarande. Jag kämpar mycket med det själv. I duschen förbereder jag mig för dagen genom att upprepa mina "Affimations". En mening som som beskriver hur jag nått ett visst mål jag har satt för mig själv. Det kan låta töntigt, men det är ett sjukt kraftfullt verktyg för att komma i rätt mindset inför dagen. Keep on Keeping on!

2015-10-20 @ 20:46:43
URL: http://rikpariktigt.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0