Tillbaka?

Här inne ekar det tomt.. eller? Ja vi får väl se om någon svarar mig ;) haha
 
Har haft en period då jag fokuserat inåt i mig själv och försökt att inte påverkas av min omvärld. Många frågor har dykt upp på vägen, har försökt leta svar inom mig på frågorna.. aja svammel =) 
 
Tar vid där jag slutar och skriver om det jag vill så ser vi vart det barkar hän.
 
Jag och maken har börjat med vegetarisk månad i februari, det har gått bra. Har dock varit svårt för vi har varit mitt i en flytt så det har blivit mycket halvfabrikat och snabbmat tyvärr. En insikt jag gjort är att alla halvfabrikat inte är dåliga om man bara läser på dem. Tänkte dela med mig av lite recept från vår månad.. kom gärna med vegetariska tips =)
 
Får många frågor om min vikt, anledningen till att jag inte svarar på dessa frågor är att jag försöker att inte tänka på min vikt utan fokusera på min hälsa, välbefinnande och känsla i kroppen. Jag vet att jag har ett viktmål att sträva efter men jag vill inte lägga vikten på vikten =)
 
Dagens recept: 
 
Zucchini och jordärtskockssoppa med böngroddar och cashewnötter

1 skivad zucchini
600 g jordärtskockor skalade och skivade
1 gul lök grovt hackad
3 klyftor vitlök
Salt
Peppar
Olja
Spenat efter smak, jag hade ca 2 dl frusen spenat
1 avokado

Stek zucchini, jordärtskocka, lök och vitlök några min. Krydda generöst. På med vatten så att det täcker. Koka mjukt 10-15 min. I med spenat tills den tinat och sedan avokado. Mixa till en slät soppa. Smaka av. Servera med böngroddar och cashewnötter.

 

 

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Inte helt tomt :) Såg på min Bloglovin att du var tillbaka, så välkommen, hoppas få se många trevliga inlägg :)

2016-02-20 @ 18:01:58
URL: http://mindreavmyia.se
Postat av: Micks

Maten såg jättegod ut :-)
Bra inställning till vikten!

Nu gick det bra att logga in här :-)

Ha en fin kväll!
Kram

2016-03-06 @ 18:36:53
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0