Vattengympa

Julen gick inte särskilt bra, åt givetvis för mycket som vanligt!! Skit oxå.. Nya tag, nytt år, kan det bli bättre?

Någon som vill vara med och peppa varandra?

Nästa vecka ska jag förmodligen börja på vattengympa, beställde bikini på ellos rea igår. Beställde en röd mönstrade bikiniöverdel och två trosor till, i två olika storlekar. Tror 50/52 skulle passat men när man läste recensionerna så verkade som om de var små i storlekarna. Så vi får se hur det går =) Bikini eller baddräkt, vad använder ni?


-0,3 kg

Har gått ner 3 hg den senaste tiden, inte mycket men sålänge det är på det hållet så är jag nöjd =) Försöker att inte nojja så mycket med vägandet som jag gjort. Ett tag så fick min sambo gömma vågen från mig för jag vägde mig innan toabesök, efter toabesök.. osv.. helt frenetiskt!!! Inte alls sunt.. jag vet man ska inte väga sig utan mäta sig men jag glömmer alltid vart jag lägger måttbandet och så faller det bort i glömskan. Vågen står ju på toan. Så lätt att bara ställa sig på den =)

Gjorde ett grav-test igår som visade negativt precis som sambon misstänkte. Men jag är nog mitt i cykeln nu eller så har jag bim på fredag.. Grejen är den att jag hade regelbunden mens 3 månader i rad, den kom exakt på dag 35 men sist så kom den på dag 26.. aja.. försöker att inte tänka på det så mycket.. men det är lättare sagt än gjort.. har man väl bestämt sig så vill man ju ha sitt gryn nu =)

tävling


tips önskas och ges

Ett litet tips om man vill piffa upp sina rivna morötter är att klyfta och klippa clementinklyftor på mitten så att de ger morötterna lite saft och blandar om =) Supergott, det åt vi här ikväll! =)

Söker flera bra och nyttiga tips när det gäller matlagning! Tar emot allt mellan himmel och jord =) Speciellt nu i jultid =)

Bebislängtan och tävling

har varit tokigt bebissugen de senaste dagarna!! Tänk om jag kunde bli gravid innan året är slut eller att jag rentav ÄR gravid?? =)

Har inte vågat testa mig, fick mensen alldeles för tidigt sist och så var den vattnig och höll bara i sig i typ 3 dagar. Tanken att det kanske kan vara ett gryn som växer gör mig helt pirrig men samtidigt vågar jag inte testa mig för varför skulle jag vara gravid? Fick ju blödning.

Så nu vet jag inte när jag ägglossning riktigt! Aja det visar sig väl..



"Jag tävlar om ett valfritt plagg från
Röda Hund, TRE vinnare kommer att dras,
tävla här du oxå"

Lyckades stå emot

Igår bjöds det på glass och fruktsallad på jobbet, och vet ni vad? =)

Jag tog BARA fruktsallad =)

jippi

jag är ganska stolt och glad.. ställde mig på vågen imorse efter att inte vägt mig på två veckor och haft kalas två helger i rad + julgodis och skit på jobbet.. så har jag gått ner 3 hg =)

Nu när jag kommer ha mer tid över, så ska jag börja gå varje dag igen! Är så himla underbart =)

Dåliga dagar

Helgen gick bra med kalaset, varken åt eller drack för mycket. Var så stolt över mig själv men veckan har gått sämre =( Har inte ätit mycket men inte kunnat motstå frestelsen av kakor och bullar på jobbet. Inte alls bra!!!

Men nya tag ska tas =)

Fick 300 kr till vattengympan i helgen i gåva.. så nu fattas det bara 300 kr till ungefär. Hoppas få det av övriga släkten i helgen. I så fall kan jag gå och träna nästa vecka =) Har velat börja på vattengympa för hur längesen som helst.

Tack Knixie för designen förresten!! Den är jättefin, tycker inte ni andra det?

RSS 2.0