Tips på nyttigt snacks

Ville såhär efter jul tipsa om ett nyttigt julgodis som jag gjorde iår =) Smält choklad och kladda ut rundlar tunt på ett smörpapper, strö gojibär ovanpå och låt stelna ordentligt innan ni tar bort dem från pappret. Förvara svalt =) Har dock inget foto på dem men hittade liknande på nätet här =) Man kan ha nötter, torkade bär osv, bara fantasin sätter gränser =)

Virkning

Sen i somras när jag mådde som sämst psykiskt så har jag funnit frid i att virka, virkar mer och mer och mer avancerade saker. Min blogg är ju ganska nischad på träning, viktnedgång och kost men kände ändå att virkningen hör hemma här eftersom den hjälper mitt psykiska välmående. Glömmer nästan både tid och rum när jag virkar. Känns så befriande att äntligen hittat något som ersätter mitt matberoende och träningsbesatthet.
 
När det gäller virkningen finns det inga måsten och det är de som är de sköna. Har insett att jag har lätt att skapa olika beroenden, när jag tränade så mycket som jag gjorde när jag gick ner som mest mådde jag egentligen inte särskilt bra psykiskt. Min mentalitet var att ju mer jag tränar, desto mer pepp och stöd får jag från omgivningen och de där träningsminutrarna/timmarna skulle vara mer för varje vecka. Var helt matt emellanåt för att få in så mycket träning som möjligt.
 
Därför tänker jag "bara" träna max 1 timme om dagen på gymmet utöver vardagsmotion max 5 dagar i veckan. Måste sätta gränser för att inte gå in i den där väggen igen, lär känna min kropp på ett annat sätt nu och virkningen blir en liten flykt som tvingar mig att vila. Har så svårt att slappna av så detta blir win-win.
 
 

God Jul

god jul mina kära bloggläsare, det är fortfarande lite dåligt här med hosta, snuva osv. men det ska inte få förstöra min favorithögtid :) ♥

hoppas ni alla får en underbar jul och precis så som ni önskar :)

puss och kram




förkylning

har varit småförkyld ett tag eller rättare sagt, det har inte velat bryta ut!! haft ont i halsen lite sådär varannan dag.. kört lätt träning de få ggr jag vågat träna men förra veckan fick jag nog och drämde av ett rejält pass. Och nog blev jag sjuk, vaknade kass på fredagen och var dålig hela dagen, helgen kände jag jag mig bra fram till söndag kväll då jag blev febrig och nu har jag legat sjuk hemma hela veckan :(

jag blir alltid galet hungrig och sötsugen när jag är sjuk hatar det! hur är ni när ni är sjuka?

saknar spinning något galet, måste börja på det snarast! gå in i sig själv och cykla benen av sig :)




Fuck cancer

 
Idag var Ung Cancer i Malmö för att vi skulle kunna få hjälpa till att pärla armband som dem kan sälja sen. Var där tillsammans med Cornelia och Wiveca, var mysigt att sitta och prata samtidigt som man pärlade. Jag hade nog kunnat sitta där ännu längre men vi blev fikasugna =) Jag tänker gå på varje pärltillfälle jag kan framöver, nästa var nog 26 jan om jag inte minns fel. Du följer väl med då? Jag tänker pärla ännu fler än idag nästa gång =)
 
 
Jag pärlade 12 armband och tillsammans pärlade vi 34 st =) Vet inte hur många som pärlades sammanlagt idag men en stor hög var det när vi gick =) 
 
Känns skönt att kunna hjälpa till ännu mer än jag redan gör, värmer i hjärtat att göra något ideellt för en bra sak. 
 
 
Vill ni köpa er ett eget armband eller ge bort i julklapp? Så hittar ni dem här =)
 
Slutligen, tack tjejer för en mysig eftermiddag! Ni är varma och omtänksamma =) ♥
 

Fabulös bloggmiddag

I fredag för två veckor sedan fick jag träffa min fantastiska Linda som jag känt via bloggvärlden så himla länge och som blivit en av mina närmsta vänner. Hon sov över hos mig för hon skulle med på bloggmiddagen, vi fixade oss och sen åkte vi ner till restaurangen för att möta upp resten av gänget. Värdarna hade inte kommit än så vi började med ett glas vin sålänge, sedan gick några av oss ut för att möta upp dem när de kom i sin leopardfärgade limmo som stannade precis utanför restaurangen. Jag och Wiveca fick provsitta limmon, kommer nog vara enda gången jag sitter i en limmo =) 
 
 
 
När vi kramats klart så var det dags att börja läsa menyn och det var så sjukt svårt att bestämma vad man skulle äta. Jag bestämde mig snabbt, trodde jag.. tills jag lyssnade på vad grannen skulle ha och så fick man slita upp menyn igen =) Sådär höll jag på några gånger innan jag verkligen bestämde mig. Det blev en misosoppa med tofu och lax, biff med koriander och lax på blomkålskräm =) Allt var så sjukt gott. Givetvis ett par glas rött på det =) 
 
 
 
Vi skrattade tokmycket under kvällen att jag hade helt ont i magen emellanåt. Vilken underbart rolig kväll det blev =)
 
Tack värdarna Ann-Sofie, Tommy och Sofia för en bra arrangerad kväll med en megagoodiebags. Ja ni läste rätt, bags som i flera, närmare bestämt tre för min del =) 
 
Bilden tagen av min älskade Tommy <3
 

Hårprodukter från Dark & Brigt haircareHeadset  Mediamarkt lund

Nutri-nick proteinbars, Stevia kexbars, steviadroppar Nutri-NickSweetLeaf SteviaLUBfoods

Tandkräm med kit Brilliant Smile Frikommunikation Telenor Proteinbar Atkins

Victoria Secret bodymist NordicfeelChoklad  Malmö Chokladfabrik

Presentkort på 1 månads träning och kroppsanalys SwefitnessIphone skal Xtrfy

Hårspray RönischPresentkort Easy fabulousHudvårdsprodukter The bodyshop emporia

Presentkort Personlig almanackaSkål AsIf 4476 , Hudvårdsprodukter Lush

3 fullsize hudvårdsprodukter från WeledaHjärtliga produkter Molliscare

Penna, choklad, frön att så från Grand Hotel GardenAustrailian bodycare Medicom

Proteinbar AtkinsSnack oliver Zeta,Vanthållare LillagrodanDesign

Handduk, lypsyl och Madara firming oil Natural boxRädda barnen broshyr

Glasögonfodral, putsduk, godis, rabattkuponger LoveyewearHalstabletter FishermansFriend

Halsband med dogtag IgelbergTamponger, intimservetter, trosskydd Natracare

5 olika ekologiska läppbalsam Naked LipsIpad ställ och skoputs  Tre

Läppstift, nagellack och miniprov av senaste foundation Max Factor  

Full size Olay tot eff wake up wonder crème OLAYNaturgodis Tropicsnacks Hansa

Pepparkaksform och putsduk Scandinavianphoto3 st drycker av Little Bigshot energy

Sockerskrub och bodylotion från RitualsProver från Vacker Presentkort Solentro

Handtvålar FinatvålenGoodiepåsen LoppiBakis och razor brustabletter

Vinster:

Vas från AsIf 4476

Mini Massage Wand RandySandy

Bokset från Pino

Stevia kexbars, steviadroppar LUBfoods

Armband Yeni Design

Castus Fruktstänger Sinne & Smak

Dildo Lustjakt


RSS 2.0