Hemmagjord glass

idag var jag sugen glass men ville inte slösa kcal på det :) så jag gjorde glass på banan, jordgubbar och citronsaft :) mosade allt och la i glassformar, in i frysen några timmar. blev supergott :)




Bakslag

Då fick jag ett bakslag igen med ont i halsen och feber, börjar fundera om det är kroppens sätt att säga att jag behöver vila psykiskt. Skulle aldrig skrivit mitt senaste inlägg för det blev ju bakslag direkt! Orkar snart inte mer.. kommer aldrig riktigt tillbaka ordentligt till träningen innan något händer. Börjar bli så less på det! Mår ju så bra av det, men nu har jag tagit några dagar ledig för att bara vara och göra det jag känner för. Får se hur halsen mår imorgon om jag ska träna eller inte men ingen press. 

Även om jag är väldigt ledsen över att det blivit såhär så är jag glad att jag lyssnar på min kropps signaler. Just nu mår jag psykiskt som jag gjorde för ett år sedan innan jag gick in i min depression. Dit vill jag inte igen!! Nu ska jag ge mig tid för reflektion och inse vad det är i mitt liv som är i obalans. Först då kommer jag kunna gå vidare.. 
 
Känner mig så gnällig men den som tycker det behöver inte läsa min blogg. Detta är min terapeutiska sfär! 
 
 
 

Vägen upp

Äntligen har jag kommit igång med vardagsmotionen, kommer innan söndag är slut att vara uppe i 300 minuter som mitt mål är för varje vecka.
 
Min pollenallergi har börjat lugna sig en hel del, vilket är grymt skönt. På måndag ska jag tillbaks på brottsplatsen på gymmet =) Ska in i friviktsrummet och härja igen har jag bestämt mig för. Styrketräningen är det som ger mig mest förbränning, så nu ska jag till en början satsa på vardagsmotion och styrketräning. Sedan ska jag sakta börja återinföra annan konditionsträning.
 
En sak i taget så jag inte får några bakslag i min prestationsångest och mina höga krav på mig själv. Börjar verkligen hitta en distans till mina krav på mig själv, varför har jag dem? Istället för att noja in på kraven så bearbetar jag dem. Vilket känns som en stor vinst, varför sätter jag ett visst krav på mig själv? Vad står dem för? Vill verkligen gå till botten med dem och förstå dem. Mår ju inte bra av dem och vill undvika de kraven som blir negativt laddade för mig. Krav ska man såklart ha på sig själv men när dem går till överdrift så blir det tokigt.
 
Oj nu svamlar jag igen, jag älskar svammel-inlägg bäst för då är det hjärtat som styr =) 
 
Hur ser ni på krav som man ställer på sig själv? Har du några såna? Berätta, dela med dig!m

Orientalisk räkgryta

 
4 port
2 burkar cocktailtomater
2 paprikor hackad
600 g räkor
1 gul lök hackad
1 röd lök hackad
3 klyftor vitlök pressad
1,5 tsk curry
1 krm cayennepeppar
1 tsk paprikapulver
1 tsk salt
3 msk chilisås
4 dl matlagningsgrädde
 
Fräs lök och vitlök tillsammans med curry. Lägg i resten och värm =)

VIP-bloggare

 
Då får jag en chans till att söka som VIP-bloggare hos Sojka&Walles,
vad roligt det hade varit att få den äran =) Håll tummarna!!
 
Har varit på två event med dessa tjejer, de kan verkligen detta med att ordna event. 
Så himla proffsigt =) 
 
Vill ni ingå i deras nätverk så maila dem på [email protected],
så får ni samma möjlighet som mig att få gå på roligheter =)
 
 
 

Vinnarna är...

Tävlingen är nu avslutad och vinnarna är Jessica, Maya, Helena B, Carina och Tweety =) Grattis till er! Maila mig ([email protected]) era adresser så ska jag se till att ni får goodiebagsen =) Om ni bor i Skåne - Malmö/Lund kan vi säkert ordna så att ni kan få goodiebagen snabbare =) 
 
 

Vårruset 2014

Igår gick jag vårruset, hade inga mål egentligen eller jo ett.. att orka gå runt hela rundan med tanke på min pollenallergi som suttit i tre veckor nu (jag blir galen!!). Jag klarade hela rundan, vid 3 km var det riktigt jobbigt med andningen och jag kände att jag inte alls hade någon fart men inga prestationskrav skulle jag ha så dem fick jag pressa undan. Även om det är svårt att inte tänka att man ska slå gamla tider så måste man ibland inse sina begränsningar och lyssna på sin kropp. 
 
Vid 4 km fick jag lite oväntad pepp, några vänner från gymmet tränade i Pildammsparken så fick lite heja-rop =) Så jäkla härligt med dessa goa människor som finns runt om en och tror på "lilla" mig =)
 
 
Var så glad när jag gick i mål, helt euforisk =) Var osäker hela tiden på om jag skulle klara ut det, men djupa andetag och hålla takten nere extremt gjorde att det gick =) Dock var jag ju tvungen att ha lite match så från ca 3,5 km så "tävlade" jag och en annan tjej. I målområdet hör jag hur hon säger till sin vän "Låt inte henne komma förbi" och då jäklar! Då fick ni se en Emma som nästan kom upp i joggtempo ;) 
 
Vi var i lag, några vänner bland annat från en fantastiskt fin viktgrupp jag är med i på Facebook =) Kärlek till er ♥
Här är jag med Mica och Erica ♥
 
Obs glöm inte tävlingen som jag har igång och tänk på att kommentera i inlägget för tävlingen för att delta =) Annars är ni inte med i tävlingen även om ni skrivit i era bloggar.

Sojka & Walles press-release

 
Vilken härlig kväll jag hade igår på Sojka & Walles press-release på Best Western Jägersro, vi fick en presentation av Ann-Sofie och Emelie samt alla VIP-bloggarna. Var roligt att få en kort presentation av alla, vissa bloggar har jag varit inne i tidigare och vissa var helt nya. Ska läsa ordentligt i varenda en av dem nu =) 
 
 
Sedan bjöds det på fantastisk mingelmat och det var helt underbar uppdukning, så himla annorlunda och tilltalande =) Vi fick chans att mingla runt, träffade både nya och gamla bekantskaper. Vissa kommer jag definitivt att fortsätta hålla kontakten med. Det som är kul med bloggvärlden är att man träffar människor som man aldrig lärt känna eller ens träffat på om det inte var för bloggarna. Jag har bara mött kärlek i bloggvärlden och det är jag glad för =) Ann-Sofie och Emelie har startat en hashtag #vibloggare där man ska visa upp all bloggkärlek som finns =) Tagga dig ihop med en bloggare och visa upp den vackra gemenskapen. Nedanför ser ni ett urval av mina selfies med taggen #vibloggare ♥
 
Emelie, Ann-Sofie, Linnéa, Tommy, Maria, Vivi, Zandra och Angelica <3 
Träffade även andra godingar som jag tyvärr inte fick bild på =)

Fotograferingen under kvällen stod Simon och Alex för. Alex var supergo för jag försökte undvika kameran men kan ville att jag skulle bli vän med den. Sa att jag inte ville le med tänderna synliga men han sa att det var precis vad jag skulle göra för jag hade fina tänder. 
 
 
Efter mingel tog vi en taxi in till stan för att ta en drink, blev TGI Fridays och en fantastiskt god Strawberry Mojito. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, det blev både allvar och skratt. Precis så som det ska vara bland goda vänner!!!
 
 Såklart fick vi även en goodiebag som vi bloggare alltid trånar efter =) Den som säger annat ljuger ;) haha
 

Produkter från Lush https://www.lush.se/

Presentkort och mineralvatten från Yoogout http://yoogout.se/

Choklad från Lidl http://www.lidl.se/cps/rde/www_lidl_se

Stevia Kexbar http://www.nutri-nick.com/

Purition fuelled by nature http://www.lubfoods.com/

Rabattkod från Line By Maria http://www.linebymaria.se/

Rabattkod från Malins namnsmycken http://malinsnamnsmycken.blogspot.se/

 

Tack tjejer för ett roligt och bra event =) Syns snart igen!!!


Tävling

Då drar vi igång en liten tävling på bloggen, fick några goodiebags över efter mitt bloggknytis som jag tänkte tävla ut. Närmare bestämt 5 st =) Och i denna utlottningen ska ni kunna få välja själva hur många "lotter" ni vill vara med i tävlingen med. Nedanför finner ni lite fb-sidor, desto fler av dessa sidor ni gillar desto fler lotter. Ni kan även sno en lott genom att skriva om tävlingen på er egen blogg, använd gärna bilden. Om ni inte har någon blogg så kan ni skriva om tävlingen till fem vänner i ett mail och skicka även till mig ([email protected]). När ni gillat sidor, bloggat eller mailat så skriv en kommentar här att ni är med, hur många lotter ni deltar med och länka till ev. blogginlägg. Om man inte orkar med att gilla sidor osv så går det givetvis bra att delta med enbart en lott genom att kommentera här. 
 
 
Daniel´s T-shirts and Clothing
Lush Malmö
Buy Hope
Made by Trolltoka
ColdZyme
Pia Wagner
Tilling Träning
Elite Limousine
Valio
Weleda
Raw Food House
Libresse
 
Tävlingen pågår till på fredag 9/5 kl 22.00. Lycka till alla där ute =) 

Förberedelser

Imorgon är det dags för Sojka&Walles press-realese på Best Western Jägersro, ska bli så himla skoj men är så grymt nervös. Men ska gå dit med huvudet högt och glömma bort djävulen på min axel =) Många gamla och nya vänner kommer vara där =) Ska bli kul att träffa de som jag känt över nätet ett tag men aldrig träffat och såklart kramas med mina hjärtevänner ♥
 
Idag var jag sväng på stan för att fixa de sista grejerna inför imorgon =) Vill komma dit som mitt bästa jag =) Gick förbi Lush och shoppade lite, när jag gick där och filurade på vad jag skulle ha så kom butikschefen Emma ut som bidrog till goodiebagsen till mitt bloggknytis. Vi pratade lite och jag fick lite tips, råkade nämna att jag inte tål många av deras schampoon och balsam. Fick med mig ett prov på ett honungsschampoo som luktade fantastiskt, testade det diretk =) 
 
 
Just nu sitter jag med håret i papiljotter inför imorgon, ska försöka ha lockar till festen tänkte jag =) Får se hur det ser ut efter en natt, i värsta fall får jag tvätta ur håret och köra på något annat =) Tiden får utvisa.. bjuder på en pinfärsk bild ;)
 
Hot or what? ;)

RSS 2.0