minus 1 hg

Vad är det för fjuttande..?? ett hekto.. aja det är inte plus iaf, man ska väl vara glad för det även om jag blir besviken.. ska nog bara träna konditionsträning denna veckan.. behöver öka min förbränning =)

dessutom vill man ju att det ska ha hänt något på vågen på fredag när jag ska träffa min PT.

Ska önska mig träningsbh och grejer i julklapp =) Vad önskar du dig?

blir så glad

En bloggläsare har uppmärksammat mig på sin blogg och det gör mig så glad :) Tack Therese för det :)

Idag anmälde jag mig till Lifestyle by Actic, betalat för hela året så jag behöver inte tänka på det. Så nästa vecka ska jag träffa min pt Kristian och göra konditionstest, styrketest och rörelsetest samt prata om min livsstil. Ska innan mötet skriva matdagbok i tre dagar, varav en dag ska vara helgdag. Vad har jag gett mig in på?

Vad tror ni om mål? Vad ska jag sätta upp? 99 kg? klarar jag det till november nästa år? :)

positivt överraskad

Igår var jag på kroppsmätning på gymmet och jag hade sån ångest inför det. Min fasa var att det skulle vara 70% fett men jag hade "bara" 50% fett, 35% är max. Dock så hade jag 63.6 kg muskler, det är mycket muskler det ;) och det sa min blivande pt var en jättebra siffra för framtida viktnedgång.
Deras våg visade mindre än min våg här hemma men den visade oxå mindre denna veckan.. 134.5 kg.. jag är under 135 nu :D sååå stolt!!
Min metaboliska ålder visade på 41 år *ryser*

Har börjat träna på crosstrainern som jag sa i föregående inlägg men igår klarade jag hela programmet på 30 min, dock körde jag 1 min intervaller istället för 2.. men jag gjorde två intervaller istället.. stolt! :)

Har bestämt mig, ska gå mer i Lifestyle by Actic.. livsstilsprogram för viktnedgång.. kostar 490 kr i månaden men det är det värt.. får 10 pt-timmar.. och handlingsplan samt 3 kroppsmätningstillfällen. Nu jävlar ska jag lyckas!! =)



Actic cardioexpress

det var jag på idag, väldigt givande och väääääldigt jobbigt!!!
Hade aldrig tagit mig igenom passet utan instruktören Jimmy.. tack!!!
Det var ett konditionsprogram anpassat efter mig, 20 min på crosstrainer (varvar lätt och väldigt tufft).. låter kanske inte jobbigt för er men för mig var det en megaprestation.. och jag kände av astman, vilket kändes skit.. att den ska begränsa mig så. Hade klarat 30 min på ren vilja om det inte varit för astman.. skit med!! Men jag ska övervinna den ;-)

Har fått idétorka på bloggen känner jag.. :P

strumpbyxor

Igår var vi på dejt och jag hade strumpbyxor på mig, och blev så förvånad för jag brukar alltid ha blåsor/skav/djungeleld (kalla det vad ni vill) på låren efter en kväll/dag i strumpbyxor eller bara lår. Men ingenting :D Räckte det verkligen med de få cm för att inte få skav? Superglad isf =) Kanske man kan ha bara ben i sommar =)
Antar att det är flera därute som brukar få så, hur gör ni? Brukar ni ha bara ben oavsett eller har ni leggings? Jag brukar ha kjol och leggings =) inte alltid så snyggt..

Har slarvat en del både med mat och träning den senaste tiden men i helgen har jag tränat två ggr =) Körde fem min rodd i fredags och shit va jobbigt det var.. men jag klarade det =)


RSS 2.0