Bananplättar

Vill börja med att tacka för alla underbara kommentarer och pepp för min magbild, har gått med ett fånigt leende av stolthet för att jag vågade. Tack ♥
 
Här kommer receptet på bananplättarna som jag publicerat på instagram. Receptet kommer från Andreea, en gammal klasskompis som jag fått mer kontakt med än jag hade när vi gick i samma klass under tre år. Roligt att man kan lära känna varandra på nytt som vuxna =)
 
2 bananer som mosas, rör i 1 ägg och i med valfri "krydda" som vaniljpulver (inte socker), kanel, kardemumma, kokosflingor (Bara fantasin sätter gränser =)). Stek i lite smör, blir 6 stycken. Går utmärkt att värma och servera med kvarg som oxå går att blanda i all oändlighet som tex vaniljpulver, bär osv.

Jag har delat satsen på två mellanmål, räcker lagom. Man blir mätt =)
 

Jag vågar, gör du?

La upp denna bilden på instagram tidigare ikväll och fick fantastisk respons, ni vet verkligen hur ni boostar en rädd Emma. Detta är skitjobbigt på många sätt.. vet inte vad som är jobbigast; att visa upp det jag egentligen skäms mest över eller att inte kunna släppa tanken om vad folk tänker om mig och min kropp? Men kan min vackraste Meekatt så kan jag oxå! Tack för modet fina vännen! ♥ postar detta för att kliva över min bekvämlighetsgräns och för att visa min verklighet! Jag har zebraränder även om jag inte varit gravid och skäms för dem av den anledningen men har ändå på något sätt börjat förlika mig med dem. De är en del av mig och kommer alltid vara det. Redan i somras la jag upp en liknande bild på bloggen, det kan ni läsa här.
 
 
Utmanar er att fota er mage och visa upp den. Är så trött på alla smala perfekta magar som florerar i media, varför ska inte vi som har lite extra deg och mönster kunna visa upp våra magar? Lång process att våga men vi klarar detta tillsammans!
 
Lägg gärna till mig på instagram och tagga er magbild så jag ser den och kan peppa er som ni peppar mig =) Ni hittar mig även på facebook på Viktkamp.

ofrivilligt barnlösas dag




slagen hjälte

gick bra på passet på raw.. avslutade med 400 m x 3 med 40 squats mellan varje :) jag klarade det!!!! blev förbannad på mig själv.. så fort jag tappar andan lite så tror jag det är astman fast det inte är det.. så stressar upp mig själv.

idag är kroppen ur balans, ont i nacken och magen vill inte vara med mig men körde på ordentligt på passet ändå.. nu är dock tröttheten total. mätt och ska snart sova!




Två km avklarat

Har sedan en tid som ni vet varit sugen på att ut och springa, känna på formen och konditionen. Efter att ha hejat fram min make och vänner på det varma Göteborgsvarvet så tog jag tag i saken och gjorde det idag.. åkte till gymmet och bytte om.. maken tog med grejerna hem och jag sprang hem =) Sprang hela vägen, ca 2 km =) Tog ungefär 20 min.. struntar i tiden idag utan är så stolt att jag sprang hela vägen =)
 
Tänk att det gick? Foten verkar *peppar peppar* må bra =) Tänk att min kondition ändå höll hela vägen?? Imponerad över mig själv =) Mådde illa perioder men vaderna höll sig ifrån kramp =)
 
Detta blir ett peppinlägg till mig själv i framtiden när jag inte tror att jag kan =) men även till er andra därute som inte tror att ni kan springa, testa.. det värsta som händer är att du måste börja gå =) Om jag som väger 117 kg kan springa så kan ni göra det! Testa =)
 

jihaa träningsvärk

jag har träningsvärken from hell.. det är mestadels i övre magmusklerna, låren och ljumskarna.. det gav lite att köra 100 kettlebellsswingar, 100 knäböj, 100 situps, 100 ryggresningar samt tabata benpendling dvs 20sek x 8. känner mig på banan igen :)




Att ha mentala förebilder

Ni som följt min blogg ett tag vet om att jag har massor med mentala förebilder, såna som sitter på min axel både under träning och övrig tid och säger massa braiga saker. Idag fick jag träffa en sådan förebild, äntligen skulle jag vilja säga! Såg honom/henne på Outsiders för ca 10 år sedan och har många ggr tänkt på saker som att jag(skrev inte man) ska våga vara mig själv, våga stå ut och kämpa för vad jag vill osv. Trodde aldrig jag skulle få träffa en av mina stora förebilder som hjälpt mig en hel del när det gäller att bearbeta min barndom av mobbing, min viktnedgång, att tro på att folk omkring mig faktiskt älskar mig och gillar mig samt det viktigaste och svåraste att våga tro att jag är vacker. Detta är saker som varit väldigt jobbigt för mig.
 
Denna person är Claes Schimdt som är transvestit och är oxå Sara Lund. Hon föreläste idag på mitt arbete, gapskrattade och grät om varannat och jag fick med min ännu mer att tänka på. Det finns alltid saker man kan lära sig om sig själv och jag älskar att reflektera över hur just jag gör i olika situationer och vilka fördomar jag faktiskt går omkring med i vissa saker som inte alls behöver vara negativt. Sara sa att det är en fördom att tro att man inte har några och så är det ju faktiskt! Alla har vi fördomar på något sätt.. dock är kanske inte alla sunda.

Tack Sara/Claes! ♥
 
 

Att kunna låna kläder

Det är något speciellt för mig.. för andra kanske det låter märkligt men för mig är det så stort! Att kunna låna kläder av någon annan.. för ett tag sedan hade jag glömt sova-över-kläder hos en vän och fick låna någon t-shirt att sova i.. igår när jag skulle hem från min svägerska som fyllt år så hade jag bara en kofta med mig. Jag fick då låna en tjockare tröja att cykla hem i.. och den passade =) Har aldrig någonsin kunnat låna kläder av mina vänner förut. För många är nog detta svårt att förstå men det finns nog några av er där ute som förstår min lycka i att kunna låna kläder som faktiskt passar =) Eller?
 
Idag blir det första pt-passet på två-tre veckor, har ju känt mig kass och sen blev det bihåleinflammation så började ta mediciner i veckan. Har kört några försiktiga styrkepass på gymmet men känner mig nu redo för pt-pass igen.. så blir att cykla ut till Limhamn i eftermiddag =)
 

Beslutsångest!

Jag har svårt att bestämma mig, Midnattsloppet 10 km? Iformloppet 10 km? eller Iformloppet 5 km och satsa på att springa snabbare än förra året? =) I-landsproblem deluxe! Vet iaf att jag ska testa på att börja löpa igen, saknar det så från förra året! Åsikter på detta? hjääääälp!
 

Frånvaro

Blev så deppig förra helgen när jag vaknade superförkyld med ont i halsen att jag inte haft någon ork till att sätta mig vid bloggen. Börjar bli riktigt trött på mitt förbannade immunförsvar, tror att det var förkylning och allergi samtidigt för emellanåt var det rinnsnuva som såg ut som allergisnor och ibland förkylning. Halsontet var definitivt förkylning. Har varit kass typ varannan dag.. i lördags började jag äntligen känna mig ganska pigg hela dagen trots hosta och snuva. Vitlök, antioxidanter och c-vitamin har blivit min bästa vän!
 
Missat massa viktig träning.. igår körde jag ett styrkepass och nu har jag hostat hela natten, vet inte hur jag ska tolka det?
 
Vet att jag reagerar mycket på pollen i mina luftrör och har med åren fått mer hosta osv när pollen kommit men är så rädd att det inte bara är allergi. Men kan ju inte bara vila hela tiden, klättrar på väggarna. Kände inte av något under mitt pass och det är ju positivt. Fortsätter träna... yeah!
 

RSS 2.0