Personlig tränare

Har fått många frågor om varför jag har personlig tränare (PT), hur det är och vad man gör. Ska försöka svara på det i detta inlägg.

Ville ha en PT men insåg att jag aldrig skulle ha råd med en. Jag fick tips om lifestyle av en PT på mitt gym, gick på ett sk "kvartsamtal" som gick ut på att prata om vad lifestyle innebar samt att man gjorde en BIA-mätning. 52% fett!! Ville gärna gå med i lifestyle men hade inte råd, en vecka senare skadar jag mig i jobbet och får pengar för det! Visste direkt att vart jag skulle lägga dem :) lifestyle med 10 PT-timmar!!

Fick först en kille som jag inte trivdes så bra med. Efter ca tre månader så tog jag mitt mod till fånga och bad om att få byta PT. Började ha Johan som PT istället, kände mycket bättre direkt. Johan lyssnade på vad jag ville och kändes seriös. Jag har haft 6 st av mina PT-timmar med Johan, har använt dem till att lära mig styrketräningsgrunderna bland frivikter, boxteknik och cirkelpass. Jag har fått tre st styrketräningsprogram samt kostupplägg.

Fick frågan om det inte var pinsamt att ha PT men det tycker jag absolut inte, tvärtom! Man ska vara stolt och glad för att få träna med en PT, skulle aldrig ångra att jag valde det programmet inom lifestyle.

Jag skulle rekommendera alla som vill uppnå något med sin träning, oavsett om det är viktnedgång, stabilisera kroppen, viktuppgång, tävlingsmål, att skaffa en personlig tränare. Jag har fått resultat som definitivt hade tagit längre tid att uppnå egen hand. Har ni möjlighet så skaffa er en PT =)


Jag lyckades

Minus på vågen denna veckan oxå =) -1,4 kg.. vågen står numera på 106,7.. låter som en radiokanal ;) Haha

Så jäkla skoj alltså.. jag har insett att min vikt står still i 3 månader ungefär och sen börjar den röra på sig igen. Så det gäller att smida medans järnen är varma ;) hehe i denna takten kan jag nå iaf -50 kg till nyår iaf men tveksamt om jag klarar under 100 kg.. men som jag sagt innan, jag ska göra mitt bästa för att försöka klara det =)

Tror bestämt att det får bli mätning snart oxå =) Så jag får perspektiv på det oxå, fast egentligen behöver jag inte det =) Happy happy!

Vissa tycker att jag inte ska bli så jätteglad för då blir jag så ledsen sen när jag stannar igen.. men jag tänker vara glad och sen försöka ta en ny platå med lugn =)

Tältat

I veckan har jag varit ute och tältat, eller det känns så iaf. Helt ofattbart skönt :)
Kolla in hos Johan (http://swefitness.com/blogg) för att se hur tältningen gick :)

Hoppas ni har överseende med att jag inte hinner skriva blogg som jag önskar. Men det kommer :)


Bloggvinst =)

I somras var jag med i en Aktivitetsutmaning hos söta Tine och vann första pris. Utmaningen gick ut på att träna/motionera så mycket som möjligt per vecka och "rapportera" sina minuter till Tine. Vi var 7-8 st som var med i utmaningen.
Idag hämtade min älskade man ut vinsten på posten. Jag är som ett barn på julafton när jag får paket, kan knappt bärja mig =) Egentligen vill jag bara slita upp paketen men hejdar mig =) I paketet som färdats över halva jordklotet så fanns detta;

Med ett kort där det stod: "GRATTIS Emma! Äntligen får du ditt pris för att du vunnit Aktivitetsutmaningen! Priset har en liten tanke bakom sig, tro det eller ej =) En NZ-tröja att träna i, och en BPA fri flaska att fylla med vatten och släcka törsten med under träningen. Efter träningen, när hungern sätter in och skakningen kommer, då kan du njuta lite choklad. Sen ta en skön dusch, med en kulig gelé tvål. Och avsluta dagen med ett glas vin som du sätter på glasunderlägget =)"

Jag älskar allt jag fick av fina Tine =) Med viss nervositet provade jag t-shirten som faktiskt passade perfekt.
Tvålen kommer från LUSH, jag älskar den affären. Dem säljer handgjorda produkter, det känns väldigt "rent". Rekommenderar er att gå in på deras sida eller besök en butik nära er, LUSH.
Vattenflaskan verkar smidig, får utvärdera den imorgon när jag ska träna =)
Glasunderläggen var söta =) Och chokladen får som det står på den, bli en emergency chocolate =)

Tack tack Tine!!

På god väg

Missade att meddela er min viktnedgång förra veckan, förra veckan var det -0,2 och denna veckan -0,6.. Så -0,8 kg sen min stora viktnedgång. Vikten är nere på 108,1 kg.. Tveksamt om jag hinner komma under 100 kg till nyår. Men jag ger inte upp :)

Har fått två frågor i kommentarer som jag kommer svara på i två separata inlägg, har inte glömt er :) försöker svara på alla kommentarer antingen i era bloggar eller i ett inlägg! Så är det något ni vill läsa om i bloggen så kan ni bara skriva frågorna i en kommentar :)


Benpass med Johan

Idag så tänkte jag efter lite funderade köra ett benpass. Behövde hjälp med en övning/maskin och då frågade Johan om han inte fick träna MED mig =) såklart han fick men jag vet ju hur tuff min kära PT är, så jag blev liiite nervös =) men den känslan glömde jag snabbt!

Johan bad mig skrika på honom men jag är inte så bra på det, men jag lärde mig och framåt slutet så skrek jag lite mer =) det var riktigt roligt att träna tillsammans med honom och såklart roligt att se han grimasera av smärta ;) det gör jag gärna igen, ska lära mig skrika bättre och mer!! Haha

Bjuder på en bild av min goa och bästa PT Johan som jag tog efter dagens pass =)

På tal om honom, ni har väl inte glömt att rösta på Guldhjärtat? Inlägget finns här.


Folks åsikter

Många har åsikter om hur jag har levt mitt liv, hur jag lever det nu och hur jag ska leva sen när jag nått mitt mål.

Det är alldeles säkert i all välmening men när flera gör det så blir det mycket i slutändan. Det går sällan ens en dag utan att folks åsikter kommer fram, sen beror det givetvis på hur man säger det. Ibland är det inte ens mina nära och kära som kommer med åsikter utan även människor i min omgivning som jag knappt pratar med. Är inte det märkligt?

"du kan inte träna såhär mycket alltid", "du måste leva lite oxå", "slappna av ibland" osv. Detta är bara ett uns av det folk säger.

Visst blir jag smickrad att folk bryr sig om mig, det är absolut inte det jag menar! Men jag har tagit tag i mitt liv och såna här åsikter får en att fundera på om man gör något fel i det. Detta är mitt val och det är såhär jag vill leva mitt liv. Ingen har tvingat på mig att träna såhär mycket, har fått guidning på vägen men ingen har tvingat mig!

Glöm aldrig att allt ni gör i livet är erat val, låt inte bittra avundsjuka människor komma åt er ;)


Nonchalanta anhöriga

Tittade på programmet Halvt ton tonåring som handlar om tonåringar som väger 200-300 kg. Det var bland annat en kille där som var 17 år som vägde 270 kg och han var tvungen att gå ner 15 kg för att få göra en GBP. Han skulle bara dricka flytande kost veckorna innan operationen och han ville äta godis. När han sa till läkaren att han ville äta godis och att han skulle det så satt mamman och asgarvade åt honom. Sånt blir jag riktigt provocerad av, när en ung människa får hjälp och så stöttar inte dem anhöriga i det. Mamman menade på att hon var tvungen att köpa hem godis, chips, läsk osv för att hans syskon var ju inte övervikta och skulle inte straffas för att han inte fick äta det. Vad är det för mentalitet?!
Sen var det en annan kille som vägde ännu mer än den 17-åriga killen och hans mamma passade upp på honom hela tiden så att han inte behövde röra sig. Mamman och sonen ljög för pappan att han varit ute och promenerat fast han inte varit det. Sonen låg bara i sängen och spelade Xbox och glodde på tv. Såna föräldrar borde bli straffade.

Men det är väl så att de anhöriga blir lika blinda inför övervikten som den som faktiskt är överviktig. Men när man inte kan komma upp ur sängen för att man är för tjock eller att man har andningsproblem bara av att ta sig fem meter så borde ju någon vakna. Fruktansvärt att det får gå så långt! Fast man kan aldrig få någon att förändra sitt liv om dem själva inte vill det, men när det blir ett medicinskt besvär borde man ju tvångsmässigt kunna göra något?! Eller?

Jag har haft tur med mina anhöriga, i det stora hela så har dem stöttat mig men visst har det köpts hem chips, godis osv emellanåt. Fast många har oxå hjälpt mig gång på gång med att gå ner i vikt. Skulle inte klarat mig utan dem ♥

Påfyllning

Idag har jag fyllt på förrådet med proteinpulver, det blev choklad och jordgubb denna gången. Har ju tvingat i mig banan och jordnötssmörs proteinpulver de senaste veckorna, den smaken är INTE att rekommendera om någon inte listat ut det =) Jag tyckte det lät märkligt men var ändå tvungen att testa =) Sortimentet bland laktosfria proteinpulver är inte så stort om man säger så. Därför måste man prova dem som finns =)

När jag ändå var på Budo Fitness så passade jag på att köpa gymhandskar, så jäkla trött på smärtan av valkarna som blir vid styrketräningen. Sen är det ju inte så snyggt att ha valkar heller, mina är inte så stora än men ont gör dem. Men nu ska jag förhoppningsvis slippa det =)

Köpte även boxningslindor, så nu ska jag lära mig att linda det. Verkar inte så svårt, gäller bara att lära sig tekniken =) Tänkte höra med Johan imorgon om han vet hur man gör, vilket jag tror han gör.

Fick också ett gratisexemplar av tidningen KroppsNytt =)


Smårlekar

Premiär för mobilinlägg nu :)

Jag har börjat kunna köpa kläder i mycket mindre storlekar, sk smårlekar. Älskar att shoppa nu för tiden :) köper sällan något till fullpris eftersom jag ändå får köpa nytt snart igen.

Senast jag handlade kläder så köpte jag strechjeans i storlek L och tröja i M :) idag köpte jag oxå en tröja/topp i storlek M. Såklart är det ju olika vad det är för modell och märke, vilken storlek jag kan ha. Men att jag ens får på mig en M-tröja känns helt fantastiskt :)

Förr använde jag mest linne och kofta men jag har blivit förälskad i tunna långärmade tröjor som den på bilden :)

Vad väger ni och vad har ni för storlek? :)


Hur är det möjligt?

Ställde mig på vågen igår morse och möttes av en viktnedgång på -2,4 kg.. jag nådde mitt femkilosmål och fick köpa en berlock igår =) -40,8 kg.. helt vansinnigt skönt =)
Idag "råkade" jag ställa mig på vågen igen och igen visade den -2,3 kg.. så nu har jag en viktminskning på sammanlagt -43,1 kg.. =)

Känns som om jag kan klara mitt lifestylemål ändå men jag ska inte hoppas eller längta efter det utan ta det som det kommer.. ska fokusera på det som jag faktiskt klarat av.. =)

Vågen visar nu 108,9 kg.. har nog inte vägt så lite sen jag gick i högstadiet.. =)

Guldhjärtat

Såhär står det om guldhjärtat på Fitnessfestivalens hemsida.

”Guldhjärtat delas ut för behjärtansvärda insatser under året.

Främst till personer och företag som arbetar med hjärtat,

för att ge medmänniskor en bättre hälsa och en fungerande kropp"


Så fort jag fick höra om Guldhjärtat så nominerade jag mitt goa gym Actic Södervärn Malmö och min underbara PT Johan Olsson. Hjälp mig att rösta fram dem så att dem får dessa hjärtan som de så väl är värda!! Klicka här för att komma till röstningssidan =) Snälla söta läsare, rösta nu rätt =)

RSS 2.0