Salsa

Idag gjorde jag en väldigt lyckad salsa :) 



den innehåller två tomater, en halv gurka, en rödlöken, 0,5 dl olivolja, 2 msk vitvinsvinäger, ca 1 krm vitpeppar, drygt 1 tsk flingsalt och 3 msk fryst persilja.

Hackade rödlöken smått och sköljde den i kallt vatten, hacka tomat och gurka fint. Blanda allt i en skål. Smaka av :) 

Har haft luftrörskatarr igen därav min frånvaro senaste veckorna. Varit så ledsen! Snart på banan igen.

Att våga slåss

Att våga slåss mot sina demoner, försöker göra det varje dag! 
 
Idag gjorde jag det med besked, jag har det senaste året försökt undvika att hälsa på folk som stöttat mig under min viktresa innan jag gick upp i vikt. Men idag vågade jag, såg en kille från gymmet som stöttat och peppat mig så ofantligt mycket. I någon sekund tänkte jag att jag skulle låtsas inte se honom men han har alltid varit så betydelsefull och visat så mycket omtanke och kärlek gentemot min resa. Han har alltid trott på mig - "Du kan mer, Emma", "Du klarar detta", "Jag vet att du vågar". 
 
Helt plötsligt står jag upp och hojtar på honom, så glad att jag vågade och så glad att träffa honom igen. Det var inte så jobbigt som jag trodde, jag vet att han inte dömer mig och jag hoppas jag har rätt i dem känslorna. Så väl tror jag mig känna honom men ändå kommer demonerna på besök och säger att det är tvärtom.
 
Dessa demoner som tror sig bestämma över mitt liv, men idag slogs jag mot dem och jag vann! Så stolt över mig själv. 
 
Demonerna kom även efter mötet men de fick bara gå och lägga sig, de fick inte stanna länge =) 
 
Jag har kommit så långt i min mentala resa ♥ Kärlek till mig!

Giveaway

Denna veckan har jag spräckt 700 följare både här och på instagram, det firar vi med en liten giveaway där ni har möjlighet att vinna en goodiebag som blev över efter min hälsobrunch för en månad sedan =) 
 
För att delta ska du dela bilden i ett inlägg i din blogg med länk till min blogg samt skriva en kommentar här med ditt bästa hälsotips. Utlottningen pågår tom 7/6, lycka till =) 

För fler chanser så kolla in min instagram samt fb-sida.
 
 

RSS 2.0