Tävling



Jag är med och tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.seLouise´s blogg.
Var med du med!

Finfint gym :)

Idag har jag varit på gymmet och tränat med en instruktör, hon visade mig vilka maskiner hon tyckte passade mig och vilka vikter :) Var ärlig med henne om att jag hade ångest för att gå dit och att det känns som om folk undrar vad fettot gör där. Men hon sa att jag skulle skita i andra och träna på :) Kändes så skönt och det kändes inte som om någon glodde på mig :) Jag är sån när jag tränar så ger jag 150%, aldrig att jag går in i ett träningspass oavsett om det är stryrketräning eller gruppgympa på halvfart.. finns inte.

JAG ÄLSKAR ATT TRÄNA!!

Men en sak som jag förbryllar mig, varför finns det inte fina tjockisträningskläder för? Bomull är inte så trevligt att träna i faktiskt.. får leta vidare, kom gärna med tips om ni vet någonstans :)

Igår beställde jag hem dessa fina skorna, jag älskar dem!



Livet är underbart för tillfället :)

Sötpotatisaioli

Det åt vi idag till biffar, bacon och sallad.. så himla gott.. lite speciell smak men oerhört gott!!! GI-vänligt och gott, kan det bli bättre?

Såhär gjorde man:
Koka en stor sötpotatis skivad i lättsaltat vatten tills den blivit mjuk, ca 15-20 min. Häll sedan av vattnet och häll potatisen i en matberedare tillsammans med 1-2 vitlöksklyftor. Mixa i ungefär 3 min. Droppa ner 1 dl olivolja medans matberedaren är igång. Smaka av med salt och svartpeppar. MUMS!!!


Om någon gör det så får ni gärna säga vad ni tyckte om det =)

Skulle träna idag men mådde så dåligt när jag var på väg till lokalen och började tänka att alla skulle glo på mig och undra vad det fettot gjorde där =( Bokade en tid med instruktör på onsdag. Kanske det går lättare nästa gång.

GI och träning?

Kan det göra någon skillnad? Hope so! Ska försöka tänka GI och inte köpa hem bröd osv.. ev. frallor på helgen men inte på veckorna. Mörkt bröd på jobbet till frukost bara :) Läste någonstans att man oavsett GI eller inte, att man ska äta färre kolhydrater ju längre dagen går. Så till frukost och lunch är det ok med mer kolhydrater än till middag och kvällsmat.

Hoppas jag inte tröttnar på GI-maten denna gången som sist, jag fastnar lätt i ekorrhjulet.. sallad med antingen kött, fisk eller kyckling. Om ni kommer på något bra så tveka inte att skriva ner det :)

Har börjat gå hos en kurator och det känns redan bättre fast jag bara varit där 4-5 ggr. Jag har varit helt öppen med att jag går hos kurator och jag märker att folk tycker det är obehagligt. Varför är det sån tabu egentligen?

Nu jävlar..

Fick mitt nya gymkort på posten i torsdags tror jag det var, ska skicka in avtalet jag skrivit på för bekräftelse av medlemskap och sen kan jag börja använda mitt nya billiga gymkort som gäller både på gym och på gruppträning :) Ska försöka träna sammanlagt fem ggr i veckan :) Behöver er hjälp för att lyckas!! Min tanke är vattengympa 1-2 ggr i veckan, Zumba en gång, kanske någon gruppträning och någon dag i gymmet.

Innan året är slut ska jag ha mitt plus och samtidigt bli slimmare :) Om man någonsin kommer kunna kalla sig det, men slimmare än nu iaf ;) Känner att jag flåsar en del när jag rör mig även om jag är mycket bättre nu än för några år sedan. Pollen förstör mycket för mig på sommaren men jag mår ändå bättre på sommaren än på vintern när luftrören klappar igen för kylan. Har förkylnings- och ansträningsastma, som har blivit bättre sen jag började träna oftare.


Träning

Kommer jag tröttna eller bli beroende? Älskar att träna när jag väl gör det. Så till hösten funderar jag på att träna både vattengympa, Zumba och på gym. Nu i sommar tränar jag Zumba och det är SÅ roligt!!! :)
För det känns som om det mest är min ickemotion som ställer till det.

hur tränar ni i sommar?'

vikten står STILL!! :(

RSS 2.0