Det trodde jag aldrig..

Jag trodde baskemig aldrig att jag skulle få sätta i "stången" i nedersta hålet på vikten i maskinerna =) Förra veckan fick jag göra det, kändes så jäkla skoj =)

Bilden bredvid är ifrån utsidan av höften/låren. Insåg när jag gick därifrån att jag numera är en sån där man fasar för som ny på gymmet. Vad jag menar är att jag minns när man kom och skulle köra sitt program och satte sig i en maskin och "stången" var på en vikt man aldrig trodde man skulle klara av.

Fick efterfrågan från någon läsare, förlåt att jag inte minns eller orkar gå tillbaka och kolla vem det var som ville se hur min fina uggleträningsdagbok såg ut inuti.. Här kommer en liten inblick i hur mitt program för ben ser ut, vikter och reps =) Såg att ett citat jag hörde en kille säga på gymmet syns på bilden oxå. Skriver även upp saker i boken som jag kan tänkas skriva om i bloggen =)


Hämta inspiration och motivation


Att hämta inspiration och motivation är svårt och har för mig varit grymt svårt de senaste månaderna, har hälsoanalys på onsdag och har insett att det är för sent att få bra resultat på vågen så kämpar på för att förbättra mina resultat på styrke- och konditionstesterna. Blev tillsagd av Annelie i en kommentar att hon önskade viktuppdateringar och det finns inga sådana för jag har gått upp i vikt och stannat där. 5-6 kg plus är det nu. Kämpar för att gå ner dem men inte tillräckligt.. Jag har tränat som jag ska men inte ätit som jag borde, och därför har detta hänt. Men efter en väldigt inspirerande föreläsning av Blossom Tainton så hittade jag det. Hon pratade om balans i livet och det är precis vad jag behöver, balans på alla plan.. det är ju då det funkar, det vet jag ju. Men ibland behöver man en påminnelse om varför man kämpar. Om jag ska måste välja vad jag ska ta med mig från hennes föreläsning blir det frågan "Hur tänker du tänka?!" och "Tanken är en funktion som går att träna". Bägge grejerna kändes så himla klockrena. När det gäller träning är jag oerhört seg och envis men märker jag att en sak är jobbig psykiskt eller att det inte funkar första gången pga min kropp så ger jag lätt upp, där kommer jag ha användning av frågan Hur tänker du tänka?!. När det gäller kosten så behöver jag jobba med hur jag tänker, dvs träna den. Kändes som om hon pratade till mig hela föreläsningen. Det var nog en av de snabbaste 1½ timmarna i mitt liv ;) Hon lovordade av mina favoritövningar, Burpees.. Tack Blossom!

Nu jäklar ska jag inte förstöra mitt liv mer, utan fortsätta i samma goda hjulspår som innan jul. Mitt gryn väntar och därför måste jag fortsätta neråt så att vi får hjälp.

Jag hämtar inspiration och motivation i medmänniskor omkring mig, mina träningsresultat samt att jag faktiskt blir väldigt lycklig när jag får köpa en ny berlock. Omedvetet har jag inte ens haft på mig mitt armband sedan jag gick upp. Kanske borde använda det som en påminnelse?!

Många säger att jag är en stor inspiration och motivation men känner mig verkligen usel som gått upp och inte lyckas upprätthålla samma fasthet i kosten som jag hade förut.

Vart hämtar ni er inspiration och motivation?


All you need is love

Jag är med och tävlar om en plats på eventet "All you need is love" hos söta Suzan =)



Hade varit grymt skoj att gå på!
Behöver all inspiration jag kan få..

Training day - Olympen


Nu blir det en liten presentation av gårdagens training day =)

Dagen började såklart med Goodiebag innehållande handduk, celsius, en vecka friträning, en tidning, nyckelband och en bar.

Jag var inte med på första passet så jag ställde mig och tekniktränade lite kettlebellsmoves som Johan visade mig sist vi körde. Tycker det är roligare och roligare, men Johans kettlebells är "bekvämare" än dem som finns på Olympen.

Sedan blev det att boxas med en kär kollega, det var hennes första boxpass och hon var lite nervös men jag tycker hon gjorde jättebra ifrån sig. Jag inser att jag saknar och älskar boxen väldigt mycket. Hade oerhörd kraft i slagen fast jag inte kör regelbundet nu för tiden =) Känns skönt att man inte tappar jättemycket teknik fast jag inte uppehållit den på ett par månader. Det var ett intensivt men roligt pass, fast det visste jag.. med två av de bästa som instruktörerna =) Svetten var påtaglig!!

Som om det var slut på svett? Nejdå.. på nästa pass så sprutade svetten ännu mera =) Det var sk Ultimate Training =) Det är cirkelträning med 45 sek aktivitet och 15 sek på dig till nästa övning. Riktigt roliga övningar en del, ledarna var duktiga! Kanske man skulle köra lite Actic Training circuit, som detta pass heter på ordinare schemat, på Olympen =)

Lunch stod näst på schemat, en surdegsbaguette med tomat och mozzarella.. det var gott men väldigt mycket bröd och lite innehåll.

Avslappning här näst, dagens sista pass.. Heart Flow Yoga, jag blev frälst.. skulle denna yoga finnas på mitt gym så skulle jag definitivt gå på den =) Första yogapasset jag varit på som jag inte blir frustrerad och får ångest, ledaren var oerhört tillåtande och jag kände stor tillit. Detta passet var verkligen balsam för själen, ute i sols varma strålar under klarblå himmel och barfota, kan det bli bättre?! Vill hitta en liknande yoga som denna i Malmö =)


Jag kunde inte vara med på sista passet heller pga foten. Men det var ändå inget sådär som jag absolut ville gå på, som tur var =)

Spännande människomöten

Genom min kamp så har jag träffat många som kommit med goda råd, pepp osv men alla stannar inte hos mig för att hjälpa mig under resten av min resa, menar inte fysiskt utan som en liten hjälpreda på min axel (läs huvudspöke) i tuffa perioder eller när jag behöver ta i det där lilla extra. Oavsett om det är på ett gruppass eller när jag själv kör i gymmet. Har en hel handfull såna människor som finns med mig när jag tränar, många vet nog inte ens om vilken stor betydelse de har haft, har och kommer ha i min kamp mot mina mål.

Idag träffade en kille som jag vet kommer vara med mig i gymmet, kommer inte skriva ut hans namn här men jag sa till honom att hålla koll i min blogg för att han kommer hamna här. Han bara skrattade och sa va kul. Som sagt, han insåg inte hur tacksam jag var för den "lilla" hjälp han gav mig. För mig betyder de minsta sakerna massor. Att någon visar att de bryr sig och vill peppa mig att ta i de där sista sekunderna är oerhört mycket för mig. Och det beror nog på min bakgrund. Han fick mig att när jag absolut inte hade mer att ge så fick han mig att ganska så explosivt göra de sista 10 sek. Och att man sen får ett high five med kommentaren "snyggt, sån attityd gillar jag". Stort tack!

Var bara tvungen att skriva detta innan jag la mig, ska försöka skriva om training day imorgon :) även en del av er ute i bloggvärlden är med mig ibland!


Mot training day - Olympen

Väskan är packad och jag har börjat min färd mot Lund :) Istället för fem timmar träning blir det tre men all träning är bra träning ;) plus en föreläsning om kost :)

Vad har ni för er denna lördag?


Person bästa x 2

Har missat att berätta att jag slog personbästa och uppnådde därmed ett av mina mål som står till vänster i bloggen förra veckan, jag klarade 13 dips på raken på bootcampen =) Blev så himla glad!!

..och idag uppnådde jag nästa mål och personbästa =) närmare bestämt så klarade jag plankan i 2 min och 8 sek =)

Det är såna saker som gör att man orkar fortsätta träna och som gör en motiverad. Har märkt stor skillnad i styrka sen jag började köra maxseten i styrketräning =)

Idag blev det tre träningspass efter varandra, kände att jag hade ork och lust så det var lika bra att passa på! Började med 40 min spinning som jag fick avbryta pga känningar i foten, de kommer mer och mer sällan och det är jag så glad för =) Efter det blev det 55 min styrketräning, rygg, mage och biceps. Avslutade med ett boxpass, som var en testklass för en ny instruktör som jag lärt känna på gymmet, hon ville ha feedback inför att hon ska börja instruera. Jag tyckte hon gjorde bra ifrån sig =) Du kommer klara detta galant, J.

Hur har er påskhelg avslutats? =)


God sallad

Idag gjorde jag och maken en fantastisk sallad :) en matig sådan :)

- babyspenat
- rödbetor
- blomkål
- sockerärtor
- tomat
- gurka
- paprika
- rädisor
- äpple
- ägg
- majs
- brie

Och bredvid hade vi tonfisk och en kall hemmagjord gräslökssås :)

Blir så sugen på sallader av olika slag när våren och sommaren kommer :)

Vad har ni helst i eran sallad? :)


Allergi

Efter att ha varit superallergisk i en vecka så ska jag träna imorgon. Tränade i måndags på bootcamp och sen gick det inte mer, blev mer tät i bröstet och näsan var tät och rinnig om vart annat.

Ca tre veckor kvar tills hälsoanalys, är nervös men ska ge mitt bästa det sista nu. Håll tummarna för mig :)

Hoppas ni haft en bra påsk, det har jag haft :)


Traning day nr 3 Södervärn

Har inte kunnat komma in på blogg.se på mobilen på hela veckan, irriterande. Men nu ska jag skriva om förra veckans training day =) Bättre sent än aldrig!


Dagen började med häng i "baren" med en Celsius Jordgubb/Kiwi. Efter de blev det ett Outdoor Bootcamp-pass tillsammans med bästa Malin =) Jäklar vad vi kämpade, jag hade vantar på mig till en början men dem tog jag av mig snabbt för jag blev ganska varm. Vi kämpade både för att träna ordentligt och för att inte landa med armhävningarna i fågelbajset eftersom vi var i Pildammsparken =) Jag kan ju inte springa med min fot så jag cyklade till parken och "hem" till gymmet igen.


"Har man inte väggar så får man använda sig av teamwork"

Lite frusna så byter vi om och sen in på spinningpasset som var näst på tur, jag fick dock ge upp efter 30 min pga att det small till i min onda fot. Fick benmassage och blev tejpad av en man som jobbar på ABC-hälsan. Han var väldigt orolig för mina hälsenor, ska nog börja gå på massage där.



Dags för lunch - Gulaschsoppa, som dock var en liten besvikelse. Jag är ganska kräsen när det gäller gulaschsoppor så blir egentligen inte förvånad ;) Maten intogs lyssnandes på Elin Hansson som vann Gladiatorerna igår, fast det visste vi inte när vi lyssnade på henne ;) Stort Grattis Elin om du läser detta!! Man blev lite sugen på att söka till Gladiatorerna när man lyssnade på henne =) Hon var så spännande att lyssna på så man blev sen till nästa pass..


..som var Actic Training Circuit Deluxe =) Som är i friviktsrummet, 45 sek arbete vid diverse övningar, sedan 15 sek med övningar med gummiband och sedan 15 sek på sig att ta sig till nästa övning. Var lika roligt som alltid, om inte roligare när man fick köra med underbart goa Suzan som peppade bra.

Utepass nr 2 var CrossCamp som var mer löparinriktat men jag tog cykeln dit och var med på det som jag kunde. Skitig blir man iaf och jag tycker till skillnad från Suzan att det är lite befriande ;) Att få skita ner sig utan att någon bryr sig.



Dagen avslutades med ett Yogalates pass, det var både urjobbigt och skönt. Höll på att somna när vi avslutade passet med avslappning =)



Tack för en kul dag, speciellt tack till tjejerna på bilden men såklart alla andra som oxå var där och deltog =) Blev en rolig dag trots mitt missöde med foten.

Nästa training day äger rum på Olympen i Lund 14/4. Ni måste komma dit, kommer bli grymt skoj =) Jag är där iaf, det är ett som är säkert =) Läs om dagen här!

RSS 2.0