Träningsvila

Dock ofrivillig igen!! Hade ju en period på tre veckor i våras som jag inte kunde träna pga hosta och nu är det tre veckor sedan igen sen jag tränade.. är så jäkla less på att vara hostig!! Nästa vecka måste jag kunna träna.. kliar i hela kroppen! Dessutom är det hälsoanalys 12 september och jag har tappat massa kondition märker jag. Sedan så vill jag ju kunna springa iformloppet 23 september.
 
Mitt upphåll ger motivation att vilja kämpa ordentligt, har skött maten nästan till 90% senaste tiden och det känns bra. Pepp pepp till mig!!
 
Verkar vara många som är sjuka nu, hur mår ni där hemma?
 




Inspirationsföreläsning

Igår var jag på en fantastisk föreläsning som hölls av min vän Jesper Lissmark Hult där han berättade om sitt liv och hur han gjort för att lyckats uppnå och bibehålla sina drömmar för att förverkliga dem. Hans föreläsning kom alldeles precis lagom i mitt liv, fick massa uppvaknande och fick lite jävlaranamma av Jesper, vilket behövdes. Var trevligt att träffa honom och det är säkert inte sista gången som vi ses, jag hoppas inte det iaf!

Han jobbar mycket med visualisering och mental träning, påminner mig om att jag måste börja slappna av och hitta fokus på målet ordentligt igen. Avslappning är något väldigt avlägset för mig. Imponerad av personer som Jesper som klarar av att gå in i sig själv och slappna av.

Han sa något väldigt bra om misslyckande som jag tänkte lägga på minnet men glömde bort det bara för att jag inte ville ta upp mobilen och anteckna. Kommer jag på det så återkommer jag eller om Jesper fyller i ;)

Med sig på sin resa genom Europa har han Elin som jag även fick träffa igår, mysig tjej! Dem bägge fick två väldigt små lyckofjärilar att ha med sig på sin fortsatta resa. Inget märkvärdigt men givna med stor omtanke och kärlek! <3

Slutligen vill jag tacka denna man för inspiration och den förebild för mig som han är! Klarar han av det han gör så klarar jag det jag vill.


Bikiniform 2013

 
Kanske svårt att se men såhär står det;
 
"Vi hjälper dig att komma i bikiniform till 2013 - bokar du en bröstförtoring eller fettsugning före 20 september, bjuder vi på konsultationskostnaden på 500 kr."
 
Blev så hiskeligt förbannad när jag såg denna annons. Man får jättegärna lägga pengar på att operera sig, det lägger jag absolut ingen värdering i. Men att alla dessa företag spelar på idealen som bör finnas i vårt samhälle som gör att så många mår så himla dåligt. Det är det jag blir arg på! Att idealen är att man måste vara smal och ha stora bröst för att ha den "rätta" bikiniformen är vansinnig. Det är inte konstigt att så många människor går runt och har komplex för sin kropp.

 

Tävlingar

Har tre tävlingar som jag tänkt vara med i och samlar dem i ett inlägg så att ni lätt kan hitta dem =)
 
 
Börjar hos Suzan med tävling om en av fyra biljetter till 4good-eventet Eat Love Live, jag vann detta event hos Suzan i våras och var så nöjd över kvällen. Det är den 12 september, har egentligen en hälsoanalys inbokad den dagen men om jag vinner denna gången oxå så får jag helt enkelt flytta den ;) Vinnaren dras 2 september.
 
 
Nästa tävling är hos Tweety om virkade engelsk konfekt från Skruttmärtha/Min myshörna, så himla söta. Tävlingen håller på till 15 september.
 
 
Hos Rebecka kan man vinna ett par ursnygga boots. Vinnaren dras redan på måndag den 27 augusti.

Rawfood House

Idag var jag och en av de bästa på Rawfood House och käkade för första gången. Första gången jag äter en hel måltid enligt rawfood =) Var gott, intressant och spännande, jag är ganska såld =) Spännande smakkombinationer som jag själv aldrig kommit på. Om ni får chansen så testa rawfood =) Gott och nyttigt! Efterrätterna är väl inte supernyttiga men det är bra fetter. Detta åt vi;


Solskenssoppa på butternucksquash och mango toppad med äpple,
chiliolja och pumpafrön, lökbröd samt linssallad.


Indisk burgare med guacemole och mangochutney, frökex och sallad.


Espressokaka med en botten av russin, dadlar och kokos,
fyllningen var gjord på cashew, kakao, kokosolja, choklad och kaffe =)
STORT MUMS!!


Snickerskaka hade samma botten som kakan ovan,
banan, jordnötssmör och sedan choklad överst. YUMMY!! =)

Ni kan numera följa mig på Instagram om ni vill se mitt liv i bilder =) heter kort och gott viktkamp där =) Välkommen in!

Innan jag dör vill jag...

I våras fick jag en idé när jag var inne och läste hos 365saker och hittade en grej som gjort för något år sedan på en festival som hette Innan jag dör vill jag.. och så hade människor på festivalen fått dela med sig av sina drömmar. Kände direkt att detta ville jag göra, jag uppmanar alltid folk att hålla fast vid sina drömmar/mål och hur kul hade det inte varit att nå ut till ännu fler =) Mailade först Malmöfestivalen men de var klara med årets festival, la "projektet" lite på is och kom för några veckor på att Regnbågsfestivalen skulle vara i stan i slutet av aug/början av sept. Mailade dit och fick direkt svar att dem ville ha med mig =) Jippi! Så ska stå i samband med RFSL´s tält och få folk att tänka till en sekund på vad de har för drömmar =) Samtidigt får jag boosta mitt självförtroende genom att locka dit folk =)

Så nu är jag i full gång med att fixa med detta, ska bli så himla skoj =) Är såklart nervös men mest förväntansfull =)

Vill ni komma dit så finner ni mig i Folkets park 1 september 14-17 =) Kom dit!! Desto fler, desto roligare =) Kommer sen att sammanställa drömmarna här på bloggen =) Om någon av er bloggare som jag inte träffat förut kommer så gör er till känna =) Roligt att få ett ansikte på sina läsare!

Har startat ett facebookevent som ni hittar här. Välkommen!

Intressant artikel

Häromdagen i Sydsvenskan så var det en intressant artikel om löparboomen som sprider sig som en löpeld över Svergie. Ni hittar den här. Ska bjuda på lite tankar som började spinna i mitt huvud när jag läste artikeln, det är en blandning av tankar och nybörjartips som jag använder mig av.


Jag är inte den som tror att alla kan löpa med rätt utrustning, men däremot tror jag att alla kan jobba för att lära sig att löpa kortare eller längre sträckor. När jag för ca 1 år sedan skrev första gången i bloggen att jag ville börja löpa så fick jag lite mothugg av andra bloggare att jag som var så stor inte kan löpa osv, en tjej sa att någon hade sagt till henne att alla som vägde över 70 kg inte borde springa. Om man ska gå på det ryktet så är det inte många på alla våra lopp som kvalificerar sig för att kunna springa. Jag tror inte det är bra för kroppen om man väger jättemycket att börja tokspringa eller springa alls, powerwalka tills man byggt upp ordentligt med muskler som skyddar lederna lite bättre, även om det inte är någon garanti.

Dyra prylar som löparklocka och andra high tech prylar får man själv känna efter om man behöver. Jag väljer att springa med pulsklocka och jag ville från början inte ha annat än tidtagning och puls men har insett att jag saknar att se vad jag bränner i kcal. Jag vet ju ungefär var jag äter kcal-mässigt men inte riktigt vad jag gör av med.

Dem nämner i artikeln att löpning är bland det mest kaloriförbrännande och det är lite därför jag ser fram emot att kunna springa ut på en runda om jag inte hinner träna. Jag vill ju ha bort det där fettet kring levern som spökar fortfarande.

Tyckte det var en spännande vinkling att man skulle kunna använda ett marathon-lopp som en merit i en anställningsintervju som ett bevis på disicplin. Synd att jag aldrig kommer ge mig på det då ;) Haha

Vad tyckte ni om artikeln?


Vinnaren är..

Jag gjorde ju en liten tävling för ett tag sedan för att belöna er med att ni var så duktiga och delade mitt Kappahl-bidrag =) Varje delning har resulterat i en lott, vissa har en hel uppsjö medans vissa bara en.. Må bästa man eller kvinna vinna =)

Vinnaren är; Lotta med bloggen http://lottensplace.blogg.se/ =) GRATTIS!

Vinsten är ett Pocketogram (http://pocketogram.se/), du får välja en bok som du är intresserad av. Maila mig på [email protected] eller skriv på facebook där du skriver vilken bok, fullständigt namn och adress =) Sen får du hem din vinst på posten =)

Kunde tyvärr varken länka eller lägga in någon bild eftersom blogg.se inte vill samarbeta med mig just idag =)

Hårfri = kvinnlig?

I fredags vaxade jag mina gorillalår, iom min PCOS så har jag en hel del generande behåring som jag själv tycker syns jättemycket och som jag mår ganska dåligt över. Har ju skrivit om detta fenomen i ett tidigare inlägg, här.

Hon tjejen som vaxar mig tyckte inte att jag hade så mycket hår, hon hade tydligen sett kvinnor som har värre och på något sätt så glädjer det mig föga.

Utöver barnlösheten som kommer med PCOS så är nog behåringen det som är mest påfrestande. Värre än mina zebraränder som jag skrev om i något inlägg längre ner.

Jag försöker att hålla det undan så gott det går utan att folk ser det men ibland orkar jag inte ansa/raka och ha mig. Men då skäms jag och märker att jag inte alls går med samma hållning och stolthet i kroppen som när jag har håret borta.

Önskar att jag kunde låta bli att bry mig som vissa verkar klara galant men det går inte. Jag erkänner, känner mig så okvinnlig med all behåring.. så fort jag bara vaxat låren så känner jag mig omedelbart mycket kvinnligare och märker att jag mår bättre i mig själv.

Visst ska man vara nöjd med sig själv men när en så "enkel" sak som vaxning kan göra att man mår bättre i sig själv så ser jag inte det som något fel =)

Vad tycker ni?


Malmö Halvmara

Igår stod vi och klappade fram tappra löpare som sprang Malmö Halvmara, jag kan nästan bli euforisk av att se deras lycka. Vi stod precis innan mål, jag blir så glad av att se alla löpare.. unga, gamla, smala, tjocka, kvinnor, män.. alla springer och det gör mig glad. Det var en varm dag och många klarade nog inte av att fullfölja loppet, en mans ben vek sig bara tre meter innan mål och han kunde verkligen inte resa sig upp. Men jag kan imponeras av deras järnvilja av att fortsätta samtidigt som det är oerhört dumdristigt då man kan förstöra ofantligt mycket för sig själv av att pressa sig på det sättet.
Såg även en bloggtjej som sprang, tjoade på henne men lurarna var i så hon hörde inte mig =) In och gratulera henne till väl genomfört lopp =) Maria hittar ni här.

När jag stod där så blev jag så sugen på att testa nästa år redan, mitt mål är ju Göteborgsvarvet 2014 men man kanske skulle testa springa en halvmara nästa år?! Någon som är på? ;)


Du är fin som du är!

Du som läser detta inlägg, glöm aldrig att just du är unik, just du är fin som du är! Ta vara på livet och vad det har att erbjuda =) Livet är för kort för att vara missnöjd, klart alla mår dåligt och ser ner på sig själv någon gång emellanåt men man måste tro på sig själv och omvända det negativa till en styrka att använda sig av, vad man kan åstadkomma och faktiskt klappa sig på axeln när man gör något bra.

Jag har alldeles för många i min privata omgivning, inklusive mig själv, som ibland gnäller över att man har för lite fett på kroppen, för mycket fett på kroppen, för lite muskler, för mycket muskler på ett ställe osv. Alla är fina på sitt speciella sätt, det kan jag lova er.

Något som jag lärt mig sedan jag började min resa och lärt känna fler människor, oavsett om du vill gå ner i vikt, upp i vikt, få mer muskler osv så tänker alla, exakt alla, på samma sätt. Ganska lustigt! Man strävar liksom mot samma mål fast målen varierar, vägen dit är exakt likadan för alla.

Tänk aldrig att du inte kan, att du inte duger eller att du inte är fin. Du kan allt, du duger och är fin, precis som du är! =)


Att träna i sällskap

Jag älskar att träna i sällskap, jag ger så mycket mer när jag tränar med någon annan. Får mycket mer motivation och ork då! Man peppar varandra och pressar sig själv lite extra när man kör någon som hejar på en och ber en göra en till. Sån e jag som vackra Meekatt säger =)

Idag blev det träning med Tommy, första gången vi tränade tillsammans och andra gången han tränade på mitt gym =) Han var så jäkla duktig, grymt stark.. han måste bara tro mer på sig själv och sin förmåga, man klarar mycket mer än man tror =) Det vet ni väl? Vem ska tro på oss om vi själva inte gör det?

Det blev styrketräning.. rygg, mage och biceps. Har fått något vajsing med en axel som jag inte blir av med och det begränsar mig i min träning just nu, blir så inihelskottas arg!

Tog ett kort på oss tillsammans men jag kan verkligen inte vända det så jag skiter i att lägga upp det, gå in till Tommy om ni vill titta på bilden på oss. På bilden har ni en trött Tommy i en av pauserna i Plankan =)

Läsarrekord..

Tävlingen jag har igång är ju för att jag hade nått 30000 besökare men det är bara en tidsfrågan innan jag når 40000 besökare oxå.. idag har jag hittills haft 1100 besökare på bloggen redan, det är vansinnigt, magiskt och superskoj.. många av er kommenterar oxå och det är ännu roligare =) Många läsare och många kommentarer med feedback på alla sätt är det roligaste av allt för en bloggare, då når man fram. Verkar som om många stannar kvar här oxå för de senaste dagarna har jag haft mellan 400-600 besökare per dag.. det är stor skillnad mot mina 100 som jag hade för bara några veckor sedan =)

Hur har ni alla hittat hit? Vilka är ni? Hade varit så skoj att veta =)

Passar på att göra reklam för tävlingen, bidraget och facebooksidan eftersom jag inte hinner skriva mer idag =)


Grönsaks/salladstips önskas

Jag har helt snöat in på salsor och olika röror men samtidigt så har jag typ samma i allt hela tiden =) Därför tänkte jag be er att ge mig en grönsak/frukt var som ni alltid måste ha hemma eller som ni tycker är extra gott =) Får se om det kommer något nytt som jag själv inte brukar ha =)

Bomba mig med era favoritgrönsaker eller frukter nu =)


Tävlar om en funktionströja

Inne hos Suzan kan man vinna en holistic funktionströja, såna kan man ju inte få nog av =) tävlingen håller på till 15 aug.


En omotiverad dag på gymmet, försöker peppa mig inför framåtlutande rodd.

Missa inte min tävling här =) Den håller oxå på till 15 aug.

Svar på kommentar

Jag tycker egentligen inte om att göra såna här inlägg men denna gången måste jag pga att den som skrivit kommentaren varken lämnat blogg eller mail. Detta fick jag på mitt förra inlägg;

"A girls friend om Nu blir det tävling: Jag har bara en fråga. Såg att du är med i kappahls tävling för kvinnor som är 44+ och är STOLTA över det. Du ligger 4 och så kommer man in här och det enda du vill är att gå ner i vikt?

Du tycker inte att du kanske gör fel som ställer upp i den tävlingen när det faktist finns dom som är nöjda med hur dom ser ut utan att ha någon slags "viktkamp".


Du vet att du har många läsare? Och du vet att många av dom gärna skulle rösta om du gjorde lite reklam här? Jag vet inte vem utav er som är mest patetisk, dom eller du?


Förlåt om jag låter hård men jag tycker bara att du framhäver en viss dubbelmoral.


/vän till en utav dom tävlande i tävlingen"


Svar: Jag känner inte direkt att jag behöver försvara mig eftersom jag skriver bloggen för min skull och allt jag gör står jag för. Men känner att jag vill ge vederbörande ett svar och då fick det bli på detta sätt. Ni mina bloggläsare behöver absolut inte stå på min sida, söker ingen sympati eller liknande.
Jag är stolt över hur jag ser ut, jag är som alla andra.. känner mig snygg ibland och förskräcklig ibland men nu för tiden mestadels snygg =) Vilket är en känsla som jag är stolt över. Att det enda jag vill är att gå ner i vikt har jag svårt att förstå när min blogg heter "Min kamp för ett gryn", jag går ner i vikt av hälsoskäl.. bland annat för att jag mest av allt vill ha ett barn.
Att jag gör reklam för mitt bidrag är helt enligt Kappahls regler, de uppmanar till att dela sitt tävlingsbidrag; Tipsa också dina vänner Så ökar Hennes chanser.
Mina läsare är de mest fantastiska som finns, inte det minsta patetiska. Bloggvänner är underskattade!
Du får gärna tycka att jag har dubbelmoral men jag står för att jag driver min blogg och samtidigt är med i tävlingen.

Nu blir det tävling

Jag firade aldrig att jag uppnått 30000 besökare för ett ganska bra tag sedan men nu tänkte jag göra två flugor på smällen ;) Ni blir belönade för att vara så fina läsare som stöttar i vått och torrt samt att jag behöver röster =)

Därför tänkte jag att tävlingen skulle gå ut på att ni delar mitt tävlingsbidrag på Kappahl på er blogg eller på facebook, delar ni på bloggen så skriv en kommentar till detta inlägget och delar ni på facebook så skriv till mig på facebook eller på min facebook-sida. Man kan ju rösta varje dag och därför tänkte jag ge er chansen att samla på er fler "lotter" här i tävlingen, för varje delning så får ni en lott dvs delar ni fyra dagar så får ni fyra lotter likaså om ni både delar på facebook och på bloggarna =) Det gäller from idag och tom 15 aug. Att länka till min blogg är inget tvång men jag uppskattar det givetsvis =) Ni som delar i bloggarna, jag kommer samla en länklista på er alla och ge er i samband med att jag drar vinnaren. Vinsten är hemlig för att öka spänningen för er ;)

Ni får gärna använda er av min bild till delningarna om ni vill.

Ni som röstar så flitigt på mig redan, ni är guld värda ♥


Viljan övervinner allt!

Idag har jag gjort en ofantligt rolig och jobbig grej.. varit med på Running day i Skrylle med ett fantastiskt härligt gäng människor, vissa gamla och andra nya. De hjälpte mig otroligt mycket, peppade och stöttade hela tiden. Skulle aldrig klarat det utan dem, så är er väldigt tacksam!


Jag sprang fyra etapper i denna ordningen;
Etapp ett; 2,4 km på 22 min.
Etapp två; 3 km på 29 min.
Etapp tre; 5 km på 45 min.
Etapp fyra; 3 km på 29,30 min.
Så sammanlagt gick/sprang jag 13,4 km.

I alla etapper powerwalkade jag fem minuter och sedan jogging en minut genom alla kilometrarna.
Mellan etapperna så snackade vi och mös i solen. Himla mysigt!!

Jag vill gråta av lycka, är så himla stolt över mig själv.. trodde aldrig jag skulle klara av att göra en sån här grej, men nu är det gjort och som med Training day så fick jag mer smak. Min kropp skriker efter utmaningar =)

Belöna mig med lite röster i tävlingen ;)


Omgång nr 2 i tävlingen

Nu är deltävling två igång, hjälp mig att rösta, dela och tänk på att ni kan rösta varje dag =)

Klicka på bilden för att komma till tävlingsbidraget =)


RSS 2.0