-2,2 kg

Jag trodde ju igår att det inte skulle bli så mycket minus denna veckan med tanke på att jag inte tränat en enda gång, men ändå blev veckans resultat -2,2 kg =) Överlycklig!!

Därmed har jag gått ner över 20 kg och får unna mig själv en ny pandoraberlock =) Får se om jag köper den redan idag =)

Har ni någon unna-mig-vikt? Var 10 kg har jag =)


Vägning imorgon

som sagt, imorgon är det vägning och det känns sådär.. Har inte tränat en enda gång den senaste veckan. Får väl se vad vågen visar, har inte slarvat någonting i veckan förutom idag då jag åt en liten bit saffranskladdkaka och jag har inte ångest för den. Den var väldigt god och jag gjorde ett medvetet val. Tror mycket handlar om medvetna val och att man inte låter det gå över styr. Förr hade jag lätt ätit 3 stooora bitar.

Känner mig oerhört motiverad och jag vet att jag kommer lyckas. Har så himla många omkring mig som tror på mig och jag tror det är de som gör att man får sån motivation. Man vill visa alla att man kan lyckas.

Vet att jag borde gå efter måttbandet men vikten är ändå det som räknas och jag vet att om jag inte går ner i vikt en vecka så beror det på att jag fått mer muskler istället. Om jag skött mig med motion och mat dvs.


Har sagt det innan och säger det igen, skriv vad ni vill läsa om så ska vi se vad jag kan göra. Ni kanske vill fråga något om mig? vad är ni nyfikna på? =)

Vill inte skriva för mycket om mitt liv eftersom jag vill vara någorlunda anonym. Vissa av er därute kanske luskat ut vem jag är men jag bryr mig inte om det. Men jag behöver ju inte servera er min identitet på ett silverfat ;)


lifestyle

I fredags var jag på första ordentliga träffen i Lifestyle by Actic.. Fick göra konditionstest, armhävningar, plankan och jägarstolen. Både besviken och stolt..

Resultaten blev som följer:
Kondition 2km på 10 min rodd
Armhävningar 5 st
Plankan 55 sek
Jägarstolen 1,15 min

Mål inför nästa träff i februari är:
123 kg
Armhävningar mer än 10 st
Plankan 2 min
Jägarstolen 2 min

Fick göra en ny fett och muskelmätning och det gav bra resultat efter bara två veckor. Han förklarade att eftersom jag minskat 3 hg i vikt och ökat muskelmassan med 4 hg så har jag egentligen gått ner 7 hg.
Hade även minskat 0,4 % i fett.. så nu är jag under 50% =)

Min egen vikt på vågen hemifrån visade 5 hg ner =)
Har även mätt mig och min pt visade mig exakt var jag ska mäta och jag har visst mätt fel hela tiden. Så idag mätte jag mig på rätt sätt och det kändes ok, hade gått ner någon cm här och där.

De flesta kläder är stora nu trots att jag inte gått ner mycket i vikt.


”Jag är med och tävlar i Carolinas Julkalender om en valfri almanacka från PersonligAlmanacka!  Var med och tävla du också!”



RSS 2.0