Gårdagens vägning

Gårdagens vägning resulterade i -2,2 kg.. blev helt chockad när jag kollade på vågen. Blev så himla glad. Måste lära mig att dricka mer vatten så att kroppen dränerar sig själv.

Dock åt jag en pizza på jobbet på kvällen, dumma mig!!!! Men gjort är gjort och idag är en annan dag =) ska inte få plus på nästa vägning..

en bra dag

Igår var det en sån jäkla bra dag, en timmes promenad, lyckades hålla mig undan sötsaker, åt fruktsallad till kvällsmat fast jag var sugen på så mycket annat =)

Idag ska bli en lika bra dag.. promenad med tjejerna ikväll igen och lasagne till middag, med en stor sallad till. Mums!!

Imorgon är det vägdag, får vi se vad vågen visar.. minus hoppas jag men man kan aldrig så noga veta efter förra helgens bravader =(

första äl-testet

Idag gjorde jag första äl-testet, det visade i vad jag tror är stegring.. så ägglossning om några dagar.. vill egentligen inte pyssla med såna här tester men fick av en vän som plussade nyligen. Och då får man ju testa med det =) Lite roligt oxå att se!

Enligt uträkningarna har jag äl 26 nov men hade någon känning idag, var likadant förra månaden att jag kände något 5-7 dagar innan beräknad äl.


Väldigt suddigt, men vad tror ni?

promenad i stormen

Usch och fy vilket väder det är idag men jag är sååå stolt över mig själv.. även fast det blåste som tusan och regnet piskade mot ansiktet så gick jag ut och gick med en god vän (tack) i över en timme. Var så himla underbart, man fick rensa psyket och träna kroppen =) Perfekt kombo!!

Varför är det alltid så mycket lättare att gå när man ska gå med någon annan?

Stegräknaren

Har glömt använda den vissa dagar, inte alls bra.. vet inte hur jag ska göra så att jag minns att ta på mig den. Oftast har jag den i byxorna på väg till jobbet men när jag byter om till jobbarkläder så glömmer jag flytta stegräknaren. Inte alls bra..

Har ni något tips?

Välkommen till min kamp mot övervikten!

Här kommer jag skriva om min kamp mot vardagens alla frestelser. Kommer skriva matdagbok, registrera veckovikt, steg per dag och givetvis motion. Mitt största problem!!

Fick idag veta att jag har leversteatos som är förfetad lever. Detta pga min övervikt. Samtidigt försöker jag och sambon skaffa barn.

Vet att man säger att nu jäklar ska det bli skillnad. Men jag är verkligen peppad denna gången! Ska vara hundra procent ärlig mot er som skriver i hopp om att det ska hjälpa mig.

Skriver inte för att folk ska tycka synd om mig utan för min egen skull.

Har hittills gått ner 12 kg redan och det är jag stolt över!!


RSS 2.0