Viktuppgång och nedgång

För några veckor sedan gick jag upp lite mer än ett kg.. och har stått still på den vikten tills nu då jag gått ner 5 hg.. så nu har jag 9 hg kvar tills den vikten som står registrerad här.

Den senaste veckan har jag tränat två ggr och ätit jättebra och inte trillat dit på godsaker.. blir alltid lika glad när det händer :)

Hur har er vecka varit?

Någon undrade om jag var gift eller sambo.. och svaret på det är: Sambo. Dock så vill jag gifta mig, gärna snart och helst igår ;) Har pratat med sambon en del om giftermål senaste tiden. Men han byter bara samtalsämne när jag tar upp det och häromdagen kom han med kommentaren "Det ska du inte bry dig om"..
Eftersom det antagligen kommer ta tid att bli gravida så hade man ju kunnat gifta sig först så slipper man allt klydd med papper osv som ska skrivas på när man inte är gifta och får barn.



Jag är med och tävlar hos sjubarnsmamma om fina saker till barnkalas från kalasbolaget. Var med och tävla du med.
Tävlingen pågår i 14 dagar och avslutas den 11 Mars kl 18:00

Promenad och semla

Idag tog jag mig en promenad och faktiskt så unnade jag mig en semla dagen till ära. Den var så goood och jag tänker inte ha dåligt samvete för den.

Blir så glad av att det faktiskt finns folk som längtar efter att jag ska uppdatera bloggen, men ibland vet jag bara inte vad jag ska skriva.. skriv gärna frågor osv så kanske jag kommer med inlägg som besvarar frågan.

Har gått upp 1 kg sista veckorna som jag inte vägt mig, men nu ska jag börja träna ordentligt.. 2 ggr vattengympa i veckan och försöka få till 2-3 långa promenader på minst 30 min. Hur ofta tränar ni?

Diagnos: PCOS

Vad ju hos gyn idag, han kom snabbt fram till att jag lider av PCOS och att jag antaligen haft det i 10 år.. Hade ju massvis med blödningar innan jag började med p-piller och sen avtog de och blev normala med p-pillrena. Sen jag slutade med p-piller så har jag knappt haft någon mens alls.

På ultraljudet så visade det att jag har massor med äggblåsor i äggstockarna som är typiskt för PCOS. Och viktökningen på 30-40 kg när jag började med p-pillrena har med "sjukdomen" att göra.

Fick Metformin att börja med direkt idag, den ska gör att sötsuget går ner och hämmar äggblåsorna.

Av alla symtom så var det bara ett som INTE stämde på mig.

Jag är så lättad över diagnosen jag fick, fått många aha-upplevelser under dagen.

När mensen kommit tbx så ska jag återkomma till gyn så ska vi se om jag har ägglossning.

Ont i livmodern/äggstockar

Fattar inte vad det är som gör så ont, mensvärkskänsla konstant mer eller mindre hela tiden.. ibland får jag som en krampliknande värk på en punkt i "tjejmagen", oftast på höger sida men flyttar runt. Var ju hos bm för cellprov förra veckan.. hon sa att det inte var någon fara men jag ringde ändå och bokade tid på gyn.. fick tid 15/2.. blir smärtan mer intensiv så får jag söka mig till KK. Det är över två månader sen senaste mensen.. =( och testen är ju fortfarande negativa.

Har aldrig velat ha mensen mer än jag vill nu.. när jag var yngre hade jag jätteproblem med min mens och önskade bara bort den. Men nu vill jag ha den iaf en gång som bevis på att jag funkar..

Tack ni underbara som finns där och stöttar mig, skulle aldrig klara mig utan er!! Ni vet vilka ni är, och det innefattar även er som skriver så fina saker till mig här i bloggen!! ♥

Vattengympa is my thing

Fasen va roligt det var, igår började det.. Trodde det skulle vara skoj men inte så skoj =)

Först kände jag mig generad som stod naken inför främmande människor i duschen men sen brydde jag mig inte.. sträckte istället på mig stolt för att jag lyckades komma dit och för att det faktiskt inte är så farligt att stå naken inför främmande människor. Låt dem glo om dem tycker det är trevligt att titta på mig ;) Haha

Vägt mig har jag inte gjort på länge.. vill låta det gå lite tid emellan har jag bestämt..

Förresten, hade ju min nya bikini på mig igår.. köpte två olika storlekar på bikinitrosa och igår hade jag den större men dem var för stora för när jag simmade och rörde mig så åkte dem ner =P Så jag stod och svor "Varför köpte jag inte en baddräkt??!!" Nästa gång ska jag testa dem mindre och se hur dem känns..

Torsdag blir nästa gång =)

RSS 2.0