Actic training day

Actic training day nr 3 på södervärn har börjat :) sitter och väntar på att bootcampen ska börja kl 10 :) det är ett utepass, kan inte springa så jag cyklar till pildammsparken :) fem pass kommet denna dagen bjuda på.. Återkommer med fullständig beskrivning imorgon :)


Actic training day

Actic training day nr 3 på södervärn har börjat :) sitter och väntar på att bootcampen ska börja kl 10 :) det är ett utepass, kan inte springa så jag cyklar till pildammsparken :) fem pass kommet denna dagen bjuda på.. Återkommer med fullständig beskrivning imorgon :)


Träningssällskap

Denna veckan har blivit mycket träning ihop med andra =)

Började i måndags på Bootcampen, först halva passet med Nathalie och sen började hon må dåligt så då blev det att köra med instruktören Johannes tills passet var slut. Roligt att köra med bägge =)

I tisdags var det dags för ben, söta och starkaAnn-Sofie var på gymmet och hängde med på mitt program =) Så himla kul vi hade alltså. Skrattade och peppade om vart annat =) Det är träningsglädje på hög nivå!
Bilderna bredvid tog Ann-Sofie när jag kämpade på med mina marklyft!

Igår fick jag pepp av både Jimmy och Nora under mitt rygg och magpass =) Ni är guld värda!



Real Life - Smak

Denna veckan handlar det om Smaker hos Yohanna och hennes Real Life =) Tänker varje vecka att jag ska vara med men glömmer det alltid =) Men nu ska jag baskemig få ihop ett inlägg =)

När jag var yngre minns jag att jag lätt tog åt mig av andras smaker, vad jag menar är att om någon sa att de inte tyckte om te så tyckte inte jag heller om te. Såhär i efterhand inser jag att det handlade om att vilja passa in.

Visst fanns det vissa saker jag avskydde, som tex stuvade morötter, oliver, fetaost, kaffe, lakrits mfl. Idag älskar jag lakrits, dricker gärna kaffe, äter väldigt mycket fetaost och stuvade morötter är faktiskt oxå ganska gott. Något jag tvekar om jag någonsin lär mig äta är oliver, klarar numera av att äta det i tex en paj men inte bara som dem är. Ryser!!

Något jag väldigt gärna äter nu är sushi, för några år sedan så klarade jag inte alls av att äta det. Mådde fysiskt illa av att äta det, men nu klarar jag mig inte utan det =) Har blivit som en drog för mig. Går det för lång tid mellan gångerna jag äter det så får jag abstinens, bara av att jag skriver om sushi här så rinner det till i munnen ;) haha ja jag är störd när det gäller sushi =)

Idag har jag blivit mer kräsen när det gäller mat, förr åt jag oavsett om jag tyckte det var gott eller inte. Men nu kan jag avstå på ett annat sätt från såna saker som är mindre goda, vilket är väldigt skönt =)

Blev en kort Real Life men den blev ;)

Tradera

Har idag lagt ut mina allra första "riktiga" träningskläder på Tradera och det med blandade känslor. Såklart är jag oerhört glad att dem är för stora men samtidigt älskar jag dem för dem är så himla sköna. För mig betyder dem så himla mycket mer än bara linnen =) För mig är det dem som gav mig livet tillbaka, lite för djupt men så är det faktiskt =) Dem gav mig massa träningsglädje och motivation att vilja fortsätta =) Nu hoppas jag att dem ska få betyda exakt lika mycket för någon annan där ute.. ger er möjligheten att få buda, sök på Puchiko på Tradera så hittar ni mig och träningslinnena =)

Här kan ni läsa om när jag köpte dem och min upplevelse kring det =)


Vilken vecka, puh!

Har haft en hektisk men produktiv vecka på jobb och gym. Därför jag inte varit här inne.

I måndags blev det bootcamp för första gången sen i dec, visste att jag saknat det men inte så mycket som jag insåg att jag gjort när jag var på passet. Det var roligare än jag mindes och foten funkade sålänge jag höll mig ifrån såna saker som jag vet gör ont fortfarande =) jippi! På måndag smäller det igen, får se om jag orkar spinning och bootcamp =) Nora ville ha med mig på spinningen.. och gör jag det så har jag fått ihop till bägge mina konditionspass.

Onsdag blev det styrketräning, maxset ben. Svårt att få in vikterna på maxseten men är kul det är att experimentera. Har själv bytt ut några övningar i programmen =) Efter styrketräningen blev det lite vila för att sen ge sig på veckans lifestyleträning som var cirkel med Johan. Åh var roligt men jobbigt det var, speciellt för mina ben. Hade dock fått en ny chans på livet den dagen och såg smärtan som ett bevis på att jag är beredd att kämpa för vad jag vill uppnå =)

Idag blev det styrketräning, oxå maxset men denna gången blev det bröst, axlar och triceps som fick sig en omgång. Gick faktiskt förvånansvärt bra =) Glad att jag gick dit!

Nästa pass blir på söndag, styrke - rygg, mage, biceps =)

Hur har er vecka sett ut?

Utmaning; Armhävningar

Vad roligt att några hoppade på min utmaning =) Jag lyckades med mina Vecka 1 - Dag 1 i måndags och idag ska Dag 2 göras =)

Hur går det för er andra?

M - maken
Alexandra
Mickan
Annika
Ann-Mari
Annki

Hojta om det är någon jag missat som sagt att dem ska vara med =) Man kan hoppa på utmaningen när man vill men jag kommer enbart skriva om utmaningen sålänge jag själv håller på med den. Skriv oxå gärna om den på era bloggar, ni som har någon =)

Utmaningen hittar ni här.

Gårdagens pt-timme

Igår hade jag min sista pt-timme men jag får nog allt köpa fler längre fram, kommer sakna dem. Hur Johan vet exakt vad jag vill ha och hur jag vill ha mina pass uppbyggda, jag tittar lite skeptiskt på honom när han förklarar vad och hur mycket jag ska göra och så säger han alltid "Äsch det klarar du, kom igen nu istället". Och jag gör ju faktiskt det, älskar hård träning och under mina pt-timmar får jag det =) Har ju planer på vad jag skulle vilja ha för pass mer med Johan så därför måste jag köpa fler timmar. Han ska inte tro att han blir av med mig så lätt ;)

Åter till pt-timmen igår, uppvärmning på crosstrainiern som faktiskt funkade ganska bra med foten. (tänk om den börjar må bättre?!)

Vi började med att köra tuuuung träning i benlyft (hmm heter den verkligen så tro?), max vikt á 4-6 reps på 4 set.

Efter det mer uppvärmning, lite ny men rolig, jobbig och givande uppvärmning. Se filmen nedan;



De som användes av dessa var;
- Wrist circles
- Elbow circles (skitsvårt att få till)
- Arm circles
- Over & Back
- Torso rotations
- Bow and Bend
- Iron cross (lättare än det ser ut, skönt jobbig)
- Scorpion (klurig men skön)
- Walking lunge and twist (gick bättre än förväntat och knäna gjorde inte ont)
- Spider lunge (skitsvår men när man fick in tekniken gick det ganska ok, dock jobbig!)
- Walking RDL & leg swing (svår för mig som har dålig balans, både jag och Johan skrattade gott! Sa till Johan att om han var ledsen eller nere någon dag så kunde han tänka på mig när jag gjorde denna så fick han sig ett nytt gott skratt ;))

Efter det var det dags för lite kettlebells/cirkel =) Min favvo!!! Det var fyra övningar, Kettlebells Sumo tror jag dem heter, sen en form av kettleswing (som jag inte vet vad den heter ;)), sit ups och avsluta med knäböj. Detta låter inte jobbigt kanske ;) men det var det för jag skulle göra det i fyra cirklar, cirkel ett - 20 reps, cirkel två - 15 reps, cirkel tre - 10 reps, cirkel fyra - 5 reps.

Ett pass helt i min smak, lycka =)

Som ni ser är inte min pt världens bästa fotograf, men herregud.. karl kan inte vara perfekt ;)



Nu kan du vinna ett grymt bra set med
bh+boxertrosa från Pierre Roberts sportkollektion hos Suzan!

Utmaning hos Viktkamp

Någon vill hänga på i min utmaning som jag har mot mig själv? =)

Har fått tipset om sidan 100armhävningar och nu tänkte jag anta utmaningen from idag =) Ser det som ett kul test och en chans att öka antalet armhävningar inför nästa hälsoanalys =)

Man vinner ingenting mer än peppandet från varandra.. ni länkas här i min blogg om ni har en blogg dvs, i varje inlägg där jag skriver om utmaningen, oxå såklart så att ni kan titta in hos varandra =)

Vasaloppsspinning

Idag har man då vasaloppsspinnat som säkert många andra där ute i landet. För mig ägde det rum på "mitt" gym med massa goa vänner omkring mig. Vi kämpade på otroligt bra allihopa och peppade på varandra allt medans timmarna gick. Det blev 3½ timmes spinnande istället för 4 timmar som man var förberedd på, jag hade nog orkat de sista minutrarna oxå =) Helt otroligt jobbigt och det brände ordentligt i låren emellanåt men otroligt roligt oxå! Jag ser fram emot nästa års vasaloppsspinning =) Jag är så stolt över framförallt mig själv men även mina goa vänner.

För mig var denna långa spinningen en stor bedrift, speciellt efter tre veckors ofrivillig träningsvila. Men även när jag tänker på att för 1½ år sedan hade jag inte ens satt mig på en spinningcykel. När jag stannade cykeln och insåg hur länge jag spinnat så blev jag nästan gråtfärdig av lycka över hur långt jag kommit i mig själv och med min kropp.


Första gången jag träffade söta Suzan som var med och spinnade idag =) En skön och supergo tjej som jag ser fram emot att tillbringa training day med 24 mars. Tack för idag och för den fina presenten =) Ska bli spännande att testa dessa produkter =)


Fick även en present av min goa vän Micke som ni ser nedan =) Blir verkligen rörd!


Fylld helg

Har fullt upp i helgen, min älskade bästa vän är här på besök över helgen :)

Ikväll ska vi ut och göra Malmö osäkert, fast det blir ganska lugnt för imorgon är det vasaspinning på gymmet som gäller :) det börjar kl 8.. Så upp tidigt! :) berättar mer om det imorgon :)

Har inte hunnit svara på alla kommentarer men det gör jag efter spinningen.

Hoppas ni alla har en bra helg i vårsolen :)


Kycklinggryta

Idag när jag lagade maten så skulle jag egentligen gjort flygande jacob men min make hade missat ta ut bacon så jag fick tänka om. Började steka kycklingen för att inte veta vart det skulle sluta, improvisation på hög nivå =) Resultatet blev faktiskt försvånansvärt gott, skulle säga att jag överträffat mig själv =) lite får man väl skryta?

Detta använde jag mig av, allt är ungefärligt för jag mätte inget;
500 g kycklingfilé, strimlad
1 fjärdedels vitkålshuvud grovt hackat
1 spetspaprika grovt hackat
4 vitlöksklyftor som dem är
1 burk champinjoner
3 dl valfri grädde och mjölk resten
1 dl chilisås
1 tsk extra stark curry
några skvättar tabasco
1 msk kycklingfond
lite soja (sån som färgar)
några picklesgrönsaker
paprikapulver
salt
peppar
grillkrydda av valfri sort

Stek kycklingen med kryddorna tills den nästan är klar, i med vitkål samt vitlök och låt steka i några min. Sedan i med champinjoner och paprika. I med grädde/mjölk, chilisås, fond, tabasco och picklesgrönsaker. Det var nog allt jag hade i =)

Blev som sagt, grymt gott! Jag åt det som det var men maken blir serverad grytan med ris =)


RSS 2.0