slappna av?

Vågar inte tillåta mig själv att slappna av, är livrädd att tappa kontrollen och glida tillbaka i gamla vanor.. Denna diskussionen har jag haft med flera idag och alla säger samma sak, "du måste slappna av och ta det lugnt ibland".. men det är fasen inte lätt när man är så rädd. Har ju kommit dit jag vill och vill verkligen inte glida tillbaka.. suck!

Jävla psyke.. alla tror man är så stark men varje dag är en stor jävla kamp som gör mig helt psykad i huvudet =(

Visst ska jag vara stolt över vad jag åstadkommit men jag har mängder kvar att gå ner och när man får bakslag så lessnar man lätt. Kan man ignorera allt?

Startade ju denna bloggen när jag fick veta min leversteatos/fettlever som jag senare har kopplat samman med min PCOS.. har inte känt av den på flera flera månader och idag på väg från träningen så krampade den och gör fortfarande så jag mår illa konstant.. har tagit smärtstillande men det vill inte hjälpa.. ska sova strax och se om det hjälper något. Vill verkligen träna imorgon igen.. så jag iaf får ihop fyra pass denna veckan.. skulle det bara bli tre så skulle jag må skit =(

Min omgivning får lyssna på allt mitt tjat om vikt, träning osv.. förstår att dem lessnar.. därför jag börjat skriva mer i bloggen, så jag avlastar deras blödande öron ;)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Skickar en massa pepp-kramar

2011-03-22 @ 23:12:29
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Päron

Den som aldrig utsätts för utmaningar är inte stark. Den som utsätts och klarar av de flesta (märk väl, inte alla! de flesta!) den är stark! Kan man ta "misslyckanden" så är man desto starkare.



Och du ÄR stark, tvivla inte på det!! Att vara stark är också att inse sina begränsningar och du har en sjukdom att ta hänsyn till. Inte styras av, men det behövs hänsyn.



KRAM på dig!

2011-03-22 @ 23:16:26
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Skickar lite extra pepp! Lägger till dig på bloglovin så jag kan följa dig! =)

Kram!

2011-03-23 @ 10:25:51
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Lôtten

Jag håller med... VARJE jäkla dag är en kamp. Nu har jag inte haft riktigt så lång väg att ta mig som du skriver att du ska gå, men jag har tagit mig en lång bit och har en liten bit kvar.. Och jag känner fortfarande att det är tufft MEN det blir bättre o bättre och det kommer du känna med. Men sant är att ingen som varit här vet hur det är !



Och jag tror inte att någon i din närhet "har blödande öron " :)

Lycka till !!

2011-03-23 @ 11:15:47
URL: http://lottensplace.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Förstår verkligen det där med att varje dag är en kamp men utan kampen så skulle man nog inte ta sig vidare om du förstår hur jag menar ;)



Sv: Blir nog ingen direkt layoutändring (är helt värdelös på sånt haha) men bloggen kommer ta en ny vändning + att jag måste skärpa mig med mina uppdareringar om vikt o mat ;)

2011-03-23 @ 14:01:49
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: Trolltoka

Registerar mitt mobilnr under konto-inställningar å så skickar jag sms med blogginlägget (utan rubrik) till 0730121163

2011-03-23 @ 21:19:45
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja varje dag är en kamp för man vet att det är så enkelt att falla tillbaka. Jag föll tillbaka för ett år sedan och är liksom kvar i fallet :( måste ta mig därifrån nu.

2011-03-24 @ 16:24:05
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda

Varje dag är en kamp men försök tänka framåt! Annars får du göra denna resa igen och du veeet hur jobbigt det är. Det är helt enkelt inte värt det! Precis som du sa till mig när jag hade demoner i skallen som fick mig att käka nå skit :P Kom igen, detta fixar vi båda! :)



Inredning är sååå sjukt jäkla kul. Synd bara det kräver så mycket jobb innan jag kommer till själva dekorerandet :P Men nu är det slipning av dörrekarmen och fönsterbrädan idag o tapetseringen som är det stora kvar. Sen är det internet och tv som ska dras. Sen är jag KLAR! :D



HAHA eller hur. King of the hö typ! HAHA!



Va? Var dom oliverna färska eller i burk?

2011-03-25 @ 11:33:28
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0