Gästinlägg 7: Meekatt goes träningsblogg?

Jag har fått äran att gästblogga hos världens finaste Emma och trots att jag säkert gjort henne både stressad och irriterad över att lämna in mitt bidrag i sista sekund - så är jag jätteglad över att få en stund inne i hennes värld! Så - här har ni mig: En blekfet 2-barnsmor ifrån Halland som äter alldeles för mycket choklad och ägnar sina dagar åt att försöka överleva med en kaxig 4-åring och en galen 1,5-åring. Det går ganska bra oftast...ibland går det åt helvete. Men det är okej - för sån é jag!

Emma och jag känner egentligen inte varandra och har bara setts vid två tillfällen - ändå tycker jag så mycket om henne. Hon är en sån där person...som man bara tycker om och vill ha i sitt liv. Vi "klickade" bara och det känns ibland som att vi känt varandra i evigheter. Fantastiskt att en del människor bara har en väntande plats i ens hjärta!

Jag funderade lite på vad jag skulle skriva om här inne. När jag kikade runt blev det ganska enkelt. LISTAN!! Jag är ju en genuin "listhatare", haha. Men ibland så kan jag inte låta bli att fylla i de där jäkla listorna jag får mailade till mig...så här kommer Emmas lista - Meekattstyle:

1. Min idrottsbakgrund - Igår GICK jag till Maxi för att köpa chips!
2. I mina öron när jag tränar - "Jag dör, jag dör, jag dör" (från min mun)
3. Ett fint idrottsminne - 2 påsar OLW för 30 kronor på Maxi igår - det var fint det!
4. I min träningsväska - Ett par oanvända skor, en för liten tränings-bh och 100 gram Geisha.
5. Favoritmuskel - Hahahaha!? Ja, ringmuskeln uppskattar jag ju...att den funkar som den ska!?
6. Mål med träningen - ÖVERLEV för fan Malin!
7. Favoritövning - Bakifrån!
8. Favoritmat - Mat? Behöver man det när man har Geisha?
9. Mina inspirationskällor - Ronald Mc Donald...Fazer...Marabou?
10. Då mår jag som bäst - När jag bestämmer mig för att "NU ska jag åka och träna." Känslan går över snabbt.
11. Favoritkonditionsträning - Fortfarande bakifrån!
12. Favoritidrott - Men det var ju ett jäkla tjat...ska jag lägga upp en bild?
13. Mitt bästa kosttips - Varannan vatten? Varannan Choklad...
14. Favoritmellis - Barnens gömda lördagsgodis!
15. Då tränar jag allra helst - På skottdagen?
16. Favoritlivsmedel - Do I need to say?
17. Mitt motto - För sån é jag!
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna... 200 gram Geisha istället för 100!
19. Hälsa för mig - Hej? (haha)
20. Det här åt jag idag - K Special med mjölk, Avokado med räkor, Fläskfilé och bakad potatis, chips och choklad....och typ 10 clementiner som ungarna envisas med att skala hela tiden.
21. Därför tränar jag - Går jag inte till Maxi får jag inga chips?
22. Min favoritfrukost - Det finns inte. Jag har småbarn - det är alltid kaos, haha.
23. Detta skulle jag vilja utöva - Ohlala?! Läser min man här?!
24. Favoritidrottare - Ja...min man då. Freddy - best in test!
26. Så sover jag - Längst ute på kanten av det som en gång var min säng - med huvudet på sängbordet. Bakom mig ligger hela familjen och snarkar.
27. Detta klara jag mig inte utan - Geisha och min iphone!! Eller ja... jag skulle kanske säga barnen? Eller kärlek?
28. Där tränar jag helst - Hm...sängen är ganska praktisk...om det inte ligger en massa ungar där.
29. Detta tränar jag allra helst i - Naken iklädd endast mina semlevolanger - för sån é jag!
30. Glöm inte att… Påminna Emma varje dag om att hon är fantastisk!

over and out.

//Meekatt...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hahaha förstår varför Emma tycker du är underbart rolig haha kan inte sluta skratta :)

2012-12-15 @ 15:31:48
Postat av: Johan

Bra läsning.

2012-12-15 @ 16:41:06
URL: http://www.funktionellstyrka.se
Postat av: Tommy

Åh älskade Malin .. Du är bara för fantastisk!
Bakifrån . Det gillar vi alla! :)

2012-12-15 @ 16:48:37
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha fick mig ett gott garv nu

2012-12-15 @ 23:28:27
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: Terese

Roande! Speciellt för en som har en 7 månaders och en 3,5-åring och nyss vaknade med huvudet på sängbordet och nu ska försöka få fram någon typ av frukost ;)

2012-12-16 @ 09:02:48
URL: http://www.tettelisa.blogg.se
Postat av: Jaja

Hahahahaha... oh tack för att jag läste detta underbara inlägg. Herre gud så underbart. Kan inte sluta skratta... förstår att du funnit en härlig vän. KRAMAR jaja ♥

2013-01-17 @ 17:36:51
URL: http://jajasanglar.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0