Gästinlägg 8: Vilken kvinna!

 

Ja då menar jag inte mig utan Emma som jag får äran att gästblogga hos! När jag fick frågan så blev jag väldigt rörd. Jag ser verkligen upp till denna fantastiska och vackra kvinna. Är det någon som kan bestiga berg och dessutom på ett jäkligt snyggt sätt så är det denna Emma. :)

 

Vem är jag då? Jo Ann-Sofie Sojka heter jag och driver bloggen Sojkas Framtid som främst är en mammablogg men också en personlig blogg där jag skriver om träning och hälsa. Men just nu har jag tappat träningen helt. Jag kom långt men sen kom jobb, kakor, ny graviditet, illamående och nu foglossning. Klarar knappt av något fysiskt så nu handlar min blogg sällan om den biten. Men det kommer. "Var sak har sin tid!" Sa en klok Emma till mig och jag kunde svälja skammen jag kände efter att inte kunna vara den jag riktigt vill vara. Jag skäms för att jag inte orkar ta tag i saker och att jag gnäller när det finns folk som har det värre. Nu försöker jag iaf promenera och acceptera att jag har ont och inte gnälla över det!

 

Tjockisen på bilden föreställer mig. Jag är nu i vecka 26 (v 25+0) och har beräknad förlossning den 21 mars. Jag väntar andra barnet och storebror kommer då vara 2,5 år. :)

 

Det känns nervöst och pirrigt att få ett barn till. Man trodde ju att det skulle vara så självklart och att man nu redan vet allt då man redan har ett barn men nu har man ju andra rädslor. Man vill ju ge båda barnen sin tid och jag vill ju inte att storebror Isak ska känna sig utanför eller att jag nu skaffat ett nytt barn liksom. Det är dem känslorna som är jobbiga att det liksom känns att jag gör något elakt mot sonen för att jag skaffar ett barn till när det egentligen inte bara är för min egen skull utan för jag vet hur det är att sakna syskon och hur kul och viktigt jag kan tycka det är med syskon. Någon att följas genom livet. Att ha någon att leka med på semestern etc.

 

Så titta gärna in om ni vill följa mig på min resa som snart 2 barnsmamma och resan tillbaka till min kropp. Då jag när jag verkligen bestämmer mig också kan nå toppen på berget! :)

 

Puss och kram/ Sojka


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag är en person som inte är mig själv när jag inte kan träna. När jag hade ont av fogarna under min andra graviditet så gav jag mig ändå iväg till gymmet. Fick tips på lite styrketräning som jag kunde utföra trots stor mage och foglossningar. Promenera var HEMSKT!! För att inte tala om hur stel jag blev efteråt! Men lyckades få ihop ett bra program på gymmet (trots att jag hatar att hålla på med vikter) som jag mådde bra av. Vill du träna så var inte rädd för att prova något nytt! Finns jättemycke bra tips på övningar på nätet! Och efter några omgångar tyckte jag att det kändes bättre i fogarna och till slut slapp jag det helt! Kanske en liten morot för att komma iväg ;) Höll igång till två veckor innan BF. Lycka till med resten av grav. och bebisen sen!

2012-12-16 @ 16:20:30
URL: http://www.tettelisa.blogg.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

@Terese Tack för tipsen och lyckoönskningarna! :D

2013-01-20 @ 11:49:49
URL: http://www.sojka.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0