Att festa smart

Hittade ett fantastiskt inlägg hos en nyfunnen bekant från gymmet, han skriver om hur man släpper loss och festar till det. Här kan ni läsa inlägget, läs det och fundera på hur du festar. Läs gärna resten av det Anton skriver oxå, gillar han sätt att skriva.. jag fastnade i bloggen och sträckläste häromdagen. Tillbaka till att festa och släppa loss, hur gör ni?
 
Jag håller med i mycket av det Anton skriver och håller samma linje.. man ska tillåta sig att välja smart.. att dricker man några öl och äter god mat så kanske man ska skippa nattamaten eller vice versa. Gå inte "wild and crazy" bara för att du ska ha en rolig utekväll, det är liksom inte värt det. Känner du själv att det är det, kör på det. Då har du gjort ett aktivt val och får stå för det. Jag kämpar med att göra aktiva val och är stor förespråkare av det framför olika förbud som råder i många dieter och livsstilar.
 
Sen är det oxå frekvensen av festande som spelar in, om du försöker lägga om din livsstil så kanske du inte ska festa varje helg men absolut inte strunta i det helt.
 
Dansa som att du menar det, love it!! När jag går ut så går jag ut för att dansa och absolut inte hänga i baren.. går dit en sväng emellanåt för att fylla på vätska, emellanåt vatten men ibland även dylika alkoholhaltiga drycker. Men dansa är det bästa jag vet! När jag står på ett svettigt dansgolv och dansar med både vänner och främlingar så mår jag bra. Helt underbart!
 

Hittade ingen ny bild på en dansande mig så fick bli en jättegammal bild från -08 och ganska många kilo tyngre.

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Det är otroligt sällan jag är ute och festar numera, men säger som du; Dansa är sååå kul!

Och det kan däremot bli ett glas vin eller två hemma i veckan. Men det är ett aktivt val (eller hur man nu ska säga). Och gott. :-)

Kram M

2013-02-20 @ 10:00:54
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Tommy

SV: haha, du är för go ..:)

2013-02-20 @ 13:44:48
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: smulan

Jag håller också på att man ska göra aktiva val och inte ha en massa förbud. Det handlar ju om att lära sig välja det som är bra för en och då handlar det inte bara om kroppen och vikten, utan även om att själen ska må bra. Om den behöver lite party, kalas, fest, mysdag eller vad det nu är som innebär lite onyttig mat och dryck, då borde den få det. Men inte alltid! Det är ju där det aktiva valet kommer in:)
Ha en bra helg!
Kram

2013-02-21 @ 17:54:15
URL: http://smulgubben.wordpress.com
Postat av: Annika

det inlägget måste jag spana in!

2013-02-21 @ 21:09:28
URL: http://bringblingtoeverything.com
Postat av: Linda -50,5 kg

Aktiva val är en stor del av Xtravaganzas tänk. Där finns inga förbud, utan man gör aktiva val. Är det värt det? Vad måste jag göra m jag vill äta/dricka detta?

Riktigt bra tänkt! :)

2013-03-01 @ 11:20:13
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: felicia

när jag går ut å festar är det enbart för att dansa loss.. Dricker ytterst sällan.. Jag å min tjejkompis brukar "öppna" ställen haha istället för att stänga dom.. när folk blir fulla och klockan närmar sig 1 haha då knallar vi hemma glada å nöjda :D

2013-03-10 @ 20:10:48
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0