Framtiden

Hur vill jag leva? Hur ska jag leva mitt liv samtidigt som jag toklängtar efter barn? Hur ska jag kunna gå ner 25 kg utan att fokusera på min vikt? Frågorna är många, finns ju inga direkta svar.
 
Funderar oxå på att låsa min blogg, är så trött på att behöva tänka på vad jag skriver för att jag vet att vissa läser min blogg och det inte känns bekvämt för mig. Samtidigt vill jag ju inspirera andra människor som jag inte känner ÄN =)
 
Tillbaka till min barnlängtan och min vikt. Jag mådde bra när jag åt hälsosamt och tränade 5-6 ggr i veckan men det sliter så mycket på mig och vår relation. Mannen fick ju på den tiden ta mycket av hushållsarbetet hemma och jag vill inte ha det så igen, känns inte bra för mig. Han behöver ju leva sitt liv och träna oxå.
 
Vill inte hamna i den ätstörning som jag känner kan vara på väg om jag inte passar mig och lyssnar på min kropp. Sen vill jag inte ha så ofantligt fokus på 25 kg som det blivit. Det är precis som om när det blir ett måste så låser det sig hos mig och jag kan inte hälsosamt eller träna som jag vill och mår bra av. Kroppen är finurligt!

Jag har insett att jag nog höll motivationen uppe för två år sedan pga all bekräftelse jag fick av alla för min viktnedgång och när inte den bekräftelsen kom längre när min vikt stannade och min vikt började gå upp så dog motivationen. Så svårt att skriva och jag inser hur stört det låter när jag läser det.
 
Känns som vanligt som om jag bara svamlar som vanligt. Men ni säger att ni gillar mina blogginlägg så fortsätter svamlar ;) haha

Kommentarer
Postat av: alexandra

jag förstår vad du menar, det är inte så lätt att hålla motivationen uppe hela tiden. de är slit att gå ner i vikt, lite annat blir lidande när man är i det...kram

2013-10-20 @ 21:16:59
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Chathrine

Lås bloggen! Ja, inte hela men känsliga inlägg, dina innersta tankar. Det är mitt förslag, så gjorde jag först. Sedan låste jag hela bloggen, men jag har ju en vanlig vardagsblogg.
Kram !

2013-10-20 @ 21:35:28
Postat av: Katia

Hej vännen!
Du är min kämpe jag aldrig har träffat på riktigt. Jag vet hur jobbigt det är att kämpa. Alla upp och nedgångar. Alla känslor och tankar som kretsar i huvudet. Jag håller med föregående skrivare om att bara låsa vissa texter som du väljer att skriva. Vill du och behöver du få skriva av dig vissa saker utan att tänka på vem som läser utan egentligen bara skriva av dig för dig själv. Men att ha vissa inlägg uppe för oss övriga att läsa. För många gånger är det ju så himlans skönt att bara få skriva av sig. Jag låste min blogg av den anledningen. Jag började skriva för att skriva av mig. Sedan började folk som jag inte *kram*

2013-10-20 @ 21:46:58
Postat av: mickis

Ja svamla på du bara..
du & maken för göra upp ngt litet schema med "att göra saker" Lägga in tid för träning, matlagning, städ, handling så att träningen fungerar & så att hemlivet fungerar. Förhållande mår ju inte bra om man inte har tid att ses.. Tror det är viktigt med balans för er båda. Då tror jag alla mår bäst.
Vet par som bestäm "matdagar". Så kan man boka in att torsdagar städar vi av .. Jag tror ni fixar det men att träna 3-4ggr/v kanske är mer lagom för att få livet att fungera :-)

hoppas ni hittar balans :-)
KRAM

2013-10-20 @ 21:49:16
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Tackan

Jag förstår dig precis när det gällerfunderingar på att låsa bloggen, ofta jag känner mig begränsad av att jag vet att vissa jag känner läser. Min blogg år ju anonym men samtidigt har jag gett adressen till en del, speciellt i början. Nu känner jag att det hade varit otroligt skönt att vara helt anonym så jag kunde få ur mig vissa funderingar och tankar.

Jag gick ner mycket för att bli gravid med båda mina barn inte på det hälsosammaste sättet alla gånger men jag hade inget val, jag hade inte tiden att göra det hälsosamt.

Nu försöker jag vara hälsosam men ja det går sådär, jag inser att jag alltid hela livet kommer att tänka på min vikt.

2013-10-20 @ 21:50:18
URL: http://farhuset.blogg.se/far/
Postat av: Ann-Sofie

U can do it! Hitta ny träningsform som är kul. Jag har insett att om jag pressar mig låser jag mig och då börjar jag tröstäta! Nu finner jag rörelseglädje och livsglädje. ❤️

2013-10-20 @ 22:50:24
URL: http://viktsextiosju.webblogg.se
Postat av: Linda

Finns här för dig 24/7❤️

2013-10-21 @ 06:43:14
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se
Postat av: Anonym

Vet precis hur det känns...utan bekräftelse dog min viktnedgång också..

2013-10-21 @ 07:19:26
Postat av: 113

Jag vet vad du tycker om operation, men sleeve har varit fantastiskt för mig. Kämpade o slet i många år som du vet. Nu orkar jag. Nu känner jag igen mig igen. Nu känner jag mig ärlig mot mig själv. det finns många komplikationer med gbp men de finns typ inte med min operation.

Tänk lite, läs på lite. Älskade vännen <3

2013-10-21 @ 08:30:34
URL: http://hundratrettonkilo.blogg.se
Postat av: Jenni

Jag tycker inte att det låter stört, dessutom så måste du ju inse ditt problem för att kunna göra nåt åt det? :) Lås eller lås delvis, bara du känner att bloggen kan ge dig det du behöver.

2013-10-21 @ 18:32:57
URL: http://www.jeinyn.se
Postat av: Znogge

En fråga bara. Tycker du den är för privat så svara inte. Har du funderat på en magsäcksoperation? Bara en tanke!

Kram

2013-10-22 @ 22:13:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mamellen

Alla är vi mer eller mindre små blommor som behöver vattnas för att växa. Att bli bekräftad, uppmuntrad, hejad på mm gör oss alla starka. Så nej det låter inte stört! Heja dig!

2013-10-23 @ 23:24:20

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0