Gästinlägg av Anders

Mitt Liv slogs undan på några få sekunder. Helt plötsligt var inget självklart längre.

Jag insåg att det var allvarligt läget akut. AutoPiloten på kopplad nu handlar vi efter ryggrads manualen.

Jag den självsäkre den karetsmatiske medelåldersmannen som fick vad jag ville och lyckades med det mesta.

Trodde jag just då i alla fall till jag fick en smäll över både Huvud och hjärta både mitt och min familjs liv stod och balanserade på en skör tråd.



Hej Mitt namn är Anders Pettersson jag är en helt vanlig medelåldersman som levt i förnekelse till min egen hälsa.

Jag har fått förmånen att bli gästbloggare på Viktkamp vilket är en stor ära då jag älskar KÄMPAR.

Jag kom i kontakt med Emma och Viktkamp en natt när jag satt och letade min egen identitet och självkänsla som några månader tidigare raderats totalt.

Mitt liv ska jag inte dra här då hinner ni tröttna läsa men en kort historia ska ni få höra.

Ni ska också få läsa varför jag alltid kommer imponeras av kämpar som Emma !

Som sagt jag är medelålders man som hade slutat min hyfsat framgångsrika tränarkarriär i Fotboll.

Jag hade ett liv där jag offrade allt för fotbollen två förhållande och en insikt om att jag tyvärr inte kommer kunna leva på Fotbollen. Mitt liv var rätt lätt men misshandlade min kropp med skit mat och Alkohol. Jag träffade Eva min sambo, Vi fick barn köpte hus och livet rulla på.

Då kom vi till början.

Mitt Liv slogs undan på några få sekunder. Helt plötsligt var inget självklart längre.

Jag insåg att det var allvarligt läget akut. AutoPiloten på kopplad nu handlar vi efter ryggrads manualen.

Jag den självsäkre den karetsmatiske medelåldersmannen som fick vad jag ville och lyckades med det mesta.

Trodde jag just då i alla fall till jag fick en smäll över både Huvud och hjärta både mitt och min familjs liv stod och balanserade på en skör tråd.

 

Vi väntade vårat andra barn då min sambo ringer och säger att hon är i en ambulans.

Det var några timmar i mitt liv då jag inser att det självklara inte är självklart längre.

Det dom flesta tror är givet är inte givet. Jag viste inte om min sambo överlevt operationen min nyfödde son låg i Respirator.

Jag var Rädd jag var sårbar skulle jag nu sitta själv med ett eller två barn eller ? eller ?

Dagarna gick och varje dag var en kamp det ända som var viktigt var att få livet.

Min sambo blev snart bättre men sonen hoppa mellan bar och jätte dålig.

Själv blev jag sjuk på cupen. En sjukdom som kom att ändra hela mitt liv jag hade sett ohälsans baksida gå ner i vikt och kanske överlev eller Fortsätt vara en tickande ohälsobomb.

Det var här någonstans som jag kom ikontakt med Viktkamp och Emmas kamp.

Jag insåg att livet kan se olika ut och att hennes glöd och sårbarhet även fick mig att inse att dela med sig av sin sårbarhet kan bli en inspiration för många. Nu tog det dock över ett år innan jag själv vågade blogga.

Emmas inre styrka imponerade på mig och samtidigt inse att alt kan man faktiskt inte påverka.

Den kampen hon gör och den jag gör är lika men ändå olika.

Jag tog kontakt med Emma och vi chattade länge och ofta i början.

Så Emma har jag inte sagt det förut så skriver jag det nu stort Tack.

 

Jag hade turen och vann en plats På Svenska Hälso Campen.

Det blev en vändning för mig men en kamp mot klockan. Jag var fortfarande för sjuk och måste klara läkarkontrollen för att få deltaga. Jag mycket om det här kan ni läsa om på min sida www.gamlakvarn.se

Eller på mina facebook sidor https://www.facebook.com/anders.pettersson.3194 eller https://www.facebook.com/GamlaKvarnHalsa

Jag fick lära mig mycket och slutet av April året efteråt så blev jag friskskriven.

Då jag läser Emmas blogg och får mycket beröm på facebook o personer runt om kring mig att jag inspirerar så bestämmer jag mig för att ta ett steg vidare.



I dag driver jag ett företag i Hälso svängen har blivit utbildad Träningsinstruktör och Kostrådgivare på Pauluns Näringcenter. Ibland får jag också åka ut och föreläsa vilket är det roligaste jag vet.

Vad är det då som driver mig Emma med flera som gjort liknade resor ?

Emma och Viktkamp inspirerar mig och flera intressanta bloggare och personer ute i vardagen.

Dom driver mig att fortsätta kämpa mot mina träningsmål och glädjen att få inspirera andra.

Emma skriver typ så här: jag gör det för min egen skull vill någon läsa så är det ju bra

Dom orden tänker jag mycket på när en del spyr gala på att dom tycker jag är en viktig petter och farbror perfekt.



Ta rygg på personer som ger er positiv energi !

Jag inser att om jag läser bloggar som Emmas och umgås med Personer som ger mig energi så mår jag bra. Mitt mål är att försöka se det positiva jag lyckas inte alltid men det är lättare om jag umgås med positiva.



Läs det du mår bra av strunta i dom personer som ger dig negativ energi och fortsätt att tro på dig själv Inspirera andra. Det mår både du och dom bra av !



Att vara Stark kan vara olika saker En inre styrka syns inte men är lika viktig som en yttre

Att våga vara sårbar är en enorm Styrka.

Hoppas ni fått lite styrka av denna text för kan jag så kan ni oavsett mål.



Stort tack för jag fick låna eran tid

Med vänlig hälsning

Den glade Närkingen

Anders Pettersson


Kommentarer
Postat av: Michaela - Kostologik

Vilken härlig kämpe du är!! Jag kan nu inte hjälpa undra hur det gick med din sambo och son, det allra bästa hoppas jag! Massor av pepp-kramar

2013-09-06 @ 13:08:23
URL: http://www.lchfklubben.se/kostologik

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0