Att kunna glädjas

Idag fick jag veta att två fantastiska vänner ska ha barn. Jag glädjs med dem något ofantligt, skulle aldrig i mitt liv kunna vara avundsjuk eller missunnsam mot mina vänner och familj för att dem får en familj. Såklart kan jag tänka att jag önskar att det var vi, men det kan man tänka utan att bli ledsen. Tänk att få ett barn till i närheten som man kan skämma bort med kärlek =) 

Jag har lovat mig själv att inte bli bitter i vår situation, det skulle jag inte må bra av. Vet att man inte kan styra över sina känslor men jag har svårt för att inte kunna glädjas och bara vara ledsen över att inte det är vi. Blir bara glad när mina nära och kära slipper de bekymrena som vi har, det önskar jag ingen. 
 
Många som är i samma situation har svårt att umgås med gravida och barn för att dem blir påminda, jag blir rofylld av att umgås med barn. Jag får släppa på lite av kärleken som mitt hjärta svämmar över av till ett barn i väntan på vårt =) 

Låter kanske märkligt men så funkar jag! 
 
Grattis vännerna!

Kommentarer
Postat av: Ezter

Att kunna glädjas för andras skull är ett sätt att själv må bra! Ingen mår väl bra av att vara missunnsam? Ha en fin alla ♥ dag!

2014-02-14 @ 07:14:04
URL: http://eztersvra.blogspot.com
Postat av: Ezter

Att kunna glädjas för andras skull är ett sätt att själv må bra! Ingen mår väl bra av att vara missunnsam? Ha en fin alla ♥ dag!

2014-02-14 @ 07:14:04
URL: http://eztersvra.blogspot.com
Postat av: Tina

Du har ett stort och fint hjärta vännen! Jag brukar tänka så här att jag hade ju inte blivit gravid för att någon annan hade avstått. Självklart blir man lite ledsen för sin egen skull men jag blir absolut inte missunsam. Många kramar till dig finaste!

2014-02-14 @ 08:29:58
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Postat av: mickis

Det var fint tänkt ♥♥♥

Visst kan man önska.. tänk om det vore vi.. men er tid kommer säkert & fram tills dess får man njuta av de små man får ha omkring sig..,

Rätt inställning!

Ha en fin allahjärtansdag!
kram ♥♥♥

2014-02-14 @ 10:03:34
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Katia

Du skriver fint tycker jag. Har nu gått med i en viktminskningsgrupp på mitt gym där jag går. Ska få träna med en PT där tre gånger i veckan i 6 veckor. Hade nog inte vågat innan om det inte varit för dig. Kan du kan jag! Så tack för att du finns och delar med dig.

2014-02-14 @ 14:11:46
Postat av: Linda

Älskade finaste Emma. Är så stolt över dig och ditt tänk!

2014-02-16 @ 07:27:43
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0