Helt ofattbart!

Jag har ju vid flertalet tillfällen skrivit i min blogg om hur jag fick min diagnos leversteatos/fettlever, senast var dock inne hos Fnulan där jag var inspiratör. Sedan jag fick diagnosen så har jag velat tacka den läkaren som verkligen fick upp ögonen på mig, Tord. Detta inlägg kommer bli en solskenssaga och jag kommer skriva det gråtandes för att jag är så glad.
 
Tidigare i veckan så fick jag veta att en av mina kollegor jobbat på akuten ungefär den perioden som jag var där. Tänkte att jag gör en chansning och frågar om hon vet någon Tord och så förklarade jag hur han såg ut och vad han gjort för mig. Hon sa direkt att det måste vara Tord ******* och att han nog skulle bli jätteglad om jag skrev och berättade om hans betydelse för mig. Jag började googla och hittade en fb-bild på honom och det var verkligen han!!! Blev helt nervös och glad över att ha hittat honom.. =) Visste inte hur jag skulle kontakta honom, ringa, maila? Trodde aldrig att jag skulle kunna hitta honom och få säga tack för att han förändrade mitt liv med sin ärlighet. Han var ju rak och ärlig men med en sån omtänksam, han menade det han sa från hjärtat och inte bara tomma ord om att jag var tvungen att ta tag i mitt liv som så många andra läkare gjort.
 
Dagen efter letade jag upp honom i jobbets mailsystem. Skrev ett långt mail om hur konstigt det kändes att skriva detta och att faktiskt hitta honom. Berättade om hur jag hittat honom och hur mycket hans beteende och ärlighet förändrat mitt liv. Jag förväntade mig inget svar men det kändes skönt att ha skrivit det. Inom en halvtimme fick jag svar!!!! Började gråta av lycka innan jag ens öppnat mailet. Han tackade för det vänliga mailet och sa att han kom ihåg mig och hur svårt det var för honom att vara ärlig men inte brutal men att han var glad att jag tagit det på rätt sätt och så som han ville få fram det. 
 
Äntligen fick jag tacka en viktig person i min viktresa, finns många fler men vissa kommer jag aldrig kunna tacka för att dem lämnat jordelivet. För mig är det viktigt att få visa uppskattning till dem som stöttar och har haft betydelse i mitt viktresa. Och såklart i "vanliga" livet oxå men nu handlar det om min viktresa =) 
 
Så tack igen Tord för att du fick upp ögonen på mig! 
 
 Bilden är från maj 2010, ungefär ett halvår efter diagnosbesked.

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form

Åh, vad underbart!!

Kram M

2014-01-26 @ 10:58:47
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Äppelblomman

Underbart, underbart!!!❤️
Kram K

2014-01-26 @ 14:31:39
URL: http://appelblomman.blogspot.com
Postat av: Katta

Vad härligt att du fick svar! :) Alltid kul när man hittar en betydelsefull person! <3

Puss & kram

2014-01-26 @ 18:49:41
URL: http://sessanspalats.blogg.se
Postat av: Znogge

Han uppskattade säkert din mail. Härligt att kunna få berätta vad det betytt.

Kram

2014-01-26 @ 20:15:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: The one and only Nettan

Så underbart att läsa.

Stor kram till dig

2014-01-26 @ 20:54:31
URL: http://rosadrakar.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Men åh vad härligt att du fick svar vännen! Hur mår du? Du ska veta att jag tänker massor på dig finaste! KRAM

2014-01-27 @ 07:54:07
Postat av: Lena

Skrev en lång kommentar på Instagram, angående din toarullebild, men ser den ej... Skriver här istället:

Jag gick på behandling för något helt annat hos min pappas kusin, som sysslar med akupunktur. Helt utan att jag visste det satte hon nålar för min IBS. När hon gjort det ett par veckor så frågade hon hur min mage var. Tidigare var jag tvungen att gå DIREKT på toa om jag så ätit en vit macka utan något på. Allt bara rann rakt igenom mig. När jag tänkte efter hade magen varit mycket bättre ett par veckor. Nu äter jag röd lök, till och med rå, chili och massa vitlök varje dag, fullständigt normal i magen. Fundera på akupunktur! Jag trodde inte på det för det andra jag gick på behandling för, gick mest för att det var pappas kusin, men hon räddade livet på mig, känns det som. KRam

2014-01-27 @ 19:50:18
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Kvartettmamman

Räckte det med ultraljud för dig eller du fick ta en leverbiopsi också?

2014-01-29 @ 23:48:52
URL: http://kvartettmamman.blogg.se
Postat av: Katia

Hej vännen!
Jag är väldigt tacksam för att du delar med dig av din resa. Är ju själv överviktig och vet att man får kämpa. Medgångar som motgångar. Men jag är så glad att jag fann dig på nätet och att du delar med dig av din resa. En vacker dag hoppas jag att vi kan ses på riktigt. För att för mig är du en inspirationskälla. Så tack för att du delar med dig. Kram1

2014-02-06 @ 08:40:21
Postat av: Carol

Åh vad härligt!!

2014-02-19 @ 20:16:29

Kommentera här:

Namn:
Välkommen åter!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0